Mi az az etikus működés?
Egy kereskedő akkor nevezhető etikusan működőnek, ha döntéseit és tevékenységeit nemcsak jogi, hanem erkölcsi és társadalmi felelősségi szempontból is helyesen végzi. Az etikus működés túlmutat a törvényeken: a tisztesség, átláthatóság, emberség és fenntarthatóság alapelvein nyugszik. A Lidl Magyarország esetében a megbecsülés, a méltányosság, valamint az emberi jogok tiszteletben tartása és az állatjóléti szabályok betartása adják az etikus működés alappilléreit. A vállalat számára a méltányosság a jobb életkörülmények biztosítását jelenti: védi az emberi jogokat, támogatja a sokszínűséget és az integrációt, tisztességes fizetést garantál, lehetővé teszi a munka és magánélet összeegyeztethetőségét és elősegíti a megfelelő állattartást.
Fókuszban az emberek
A Lidl számára az is kiemelten fontos, hogy a vevőkkel, a munkavállalóival és üzleti partnereivel egyaránt tisztelettel bánjon. A vállalat által kínált termékek előállításában nagyon sok ember vesz részt a világ minden pontján, az ő alapjogaiknak védelmét és érvényre juttatását tűzte ki az egyik legfontosabb céljául a Lidl az összes beszállítói láncában. A diverzitást értékként kezeli, emellett tisztességes és igazságos munkakörülményeket, szociális feltételeket, valamint méltányos foglalkoztatási lehetőségeket biztosít dolgozói számára. Mindemellett a vállalat szem előtt tartja az egyéni szükségleteket is: kiemelten törekszik a munka-magánélet egyensúly biztosítására munkavállalói körében.
A Lidl számára elsődleges a vásárlók egészsége és hogy a jó minőségű termékeket a lehető legjobb áron biztosítsa. Ennek érdekében folyamatosan figyeli a fogyasztói igényeket, és arra törekszik, hogy a vásárlók a lehető legalacsonyabb árakon tudják elérni a magas minőségű és biztonságos termékeket. A beszállítóknak szigorú kritériumoknak kell megfelelniük, emellett folyamatos fejlesztésekkel, állandó ellenőrzésekkel és magas fokú minőségbiztosítással is garantálja a diszkontlánc az egyenletesen magas színvonalat.
Etikus működés, etikus árak
A Lidl piacvezetőként az árazásban is irányt mutat a kiskereskedelmi láncok között, hiszen az elsők között kezdett tartós árcsökkentésekbe, aminek köszönhetően tavaly több száz terméke lett olcsóbb, esetenként akár 25 százalékot is meghaladó mértékben. Ezt a törekvését idén is folytatja a piaci versenyhez igazodva vagy akár diktálva azt, mérsékli az árakat, hogy a vásárlók továbbra is a leggazdaságosabban intézhessék a bevásárlást. 2025 eleje óta már több alkalommal hajtott végre árcsökkentést: mérsékelte a tojások, a tejek és tejtermékek és a paradicsom árát, de május óta több mint 150 szépségápolási termék és vegyiáru árát is jelentős mértékben csökkentette.
A Lidl szem előtt tartja azt is, hogy minőségi, kifogástalan áruval szolgálja ki a vásárlókat, hogy a kiváló ár-érték arányú termékek előnyeit élvezhessék. A magas minőséget folyamatos fejlesztésekkel, szigorú minőségi előírásokkal, állandó ellenőrzésekkel és minőségbiztosítással éri el. A diszkontlánc saját márkás termékeivel is ez a helyzet, amelyek az áruházlánc szigorú rendszerének köszönhetően nagyon magas minőségűek, de alacsonyabb az áruk, mint az élelmiszergyártók hasonló, márkás termékeinek. A vállalat folyamatosan ellenőrzi beszállítóit, hiszen az élelmiszereknek szigorú kritériumoknak kell megfelelniük, így itt valóban elmondható, hogy a minőség biztosítása a termőföldtől az asztalig tart. A Lidl 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, amely keretében a partnerek fejlődése mind a minőségben mind pedig a hatékonyságban egyaránt biztosított.
A tartalom a Lidl Magyarország megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.