„Az én cégérem”: a legjobb magyar cégnevek
Hét magyar cég nevét találták a legötletesebbnek az idei, hatodik alkalommal meghirdetett „Az én cégérem”: elnevezésű országos cég- és üzletnév versenyen.
Az országos versenyre bárki nevezhetett ötletes, találó, a tevékenységet kifejező, a magyar nyelv szabályainak megfelelő üzlet- vagy cégnévvel: a tulajdonosok, vásárlók és a cégneveket figyelő járókelők is.
A legjobb címre pályázó nevek közel harmadát maguk a tulajdonosok küldték versenybe. Egy szemfüles járókelő 123 ötletes, találó üzletnevet írt össze vásárlásai során. A pályázatra beérkezett több mint 1300 névből újságírók, védjegyoltalmi, kereskedelmi és anyanyelvi szakértők választották ki a legötletesebbeket.
Az elnevezés helyességét igazoló, az Anyanyelvápolók Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum által kiállított okleveleket, "bizonyítványokat" Pongorné Dr. Csákvári Marianna, a verseny védnöke, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára adta át a cég- és üzletnév-tulajdonosoknak.
A verseny civil összefogás eredményeként született, az EU-33 Vállalkozás és Közösségfejlesztő Egyesület és az Anyanyelvápolók Szövetsége 2000-ben fogott össze, hogy az elszaporodott idegen nevek - amelyeket sem elolvasni, sem kiejteni nem könnyű a hazai fogyasztónak - helyett találó magyar kifejezéseket keressenek.
A korábbi években olyan elnevezések nyertek többek között, mint a Csirke-Fogó (baromfibolt), Árgus-Szem (magánnyomozó iroda), Ama-tőr (vívóklub), TopRongy (használtruha üzlet), KopaszTom (hajvágó szalon), RakpArt (galéria)...stb.
A pályázatot jövőre is kiírják, hiszen kevés a jól megjegyezhető, felismerhető, igazán ötletes, a tevékenységre utaló cég- és üzletelnevezés, különösen a kisvállalkozások körében. A jó név jó reklám is egyben, az üzleti siker egyik fontos tényezője.