Az ázsiai nagyhatalom egyre több stratégiai infrastrukturális létesítményre teszi rá a kezét Európában, de a legjelentősebb következményekkel az jár, hogy mindenre kiterjedő stratégiai megállapodást kötött Magyarországgal. Utóbbi egy sor nagyszabású együttműködési szerződést kötött elektromos autókat gyártó kínai vállalatokkal. A Huawei pedig nagy befolyással van a magyar telekommunikációs ágazatra, noha szellemi tulajdon lopásával, kémkedéssel és a hatalom érdekében végrehajtott kíber támadásokkal vádolják.
A Danube Intézet ösztöndíjasa ezzel együtt arra jutott, hogy Kína aligha veszi célba kulcsfontosságú szövetségesét. Valójában ugródeszkának tekinti, ahonnan ellenséges akciókat indíthat a földrész nyugati része, illetve az USA ellen. Az Orbán-kabinet ellenzi, hogy az EU csökkenteni igyekszik a kockázatokat a Kínához fűződő kapcsolatokban. Továbbá kiudvarolta a BYD-nél, hogy az Szeged mellett hozza létre első üzemét Európában. Ily módon meg tudja kerülni az uniós vámokat.