Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A Mercedes Benz ősbemutatója 2017-ben volt a Szlovák Nemzeti Színházban. Roman Polákkal, a drámatagozat igazgatójával együtt rendeltek darabot Esterházy Pétertől. Miért?
Megbeszéltük, hogy a Visegrádi Négyek keretén belül felkérünk egy cseh, egy lengyel és egy magyar szerzőt, írjanak nekünk színdarabot. Csak a magyar készült el. Több név felmerült, Szigeti László, a pozsonyi Kalligram igazgatója és tulajdonosa tanácsolta, hogy próbálkozzunk Esterházy Péterrel. Az író megnézte az egyik előadásunkat, tetszett neki a gondolat, hogy Pozsonyból kap felkérést. Azt javasoltuk, gondolja át, hogyan lehetne a Harmonia caelestist színpadra vinni. Még nem volt beteg, többször találkoztunk. Mindent tudni akart rólunk, várta az ötleteket, tréfákat, vicceket írogattunk egymásnak. Három ötlettel álltunk elő. A keretjátékkal, hogy hívjuk segítségül Madách Imrét és Az ember tragédiáját, figyelmébe ajánlottam a galántai Esterházy-kastélyt – Péter azt mondta, sohasem volt ott, nem is akarja látni, de el tudta képzelni, milyen lenne, ha kérne kárpótlást –, Roman Polák pedig a három öngyilkos szerepét pedzegette. Utóbbiakat Péter úgy oldotta meg, hogy az első a hazáját siratta, a második az eszméket, a harmadik pedig azt, hogy nincs mit siratnia. Folyamatosan küldte az egyes részleteket, amelyeket azonnal lefordítottam a rendezőnek. Még nem volt kész a darab, nem alakult ki a szerkezete, amikor megbetegedett. Eltemettük, mielőtt elkezdtük a próbákat.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.