Agresszívan rúgja rá az ajtót Európára a BYD, a magyarországi terjeszkedés a leglátványosabb
A kínai autógyártó szédületes tempóban tarolná le az Európai Unió piacát, ebben játszhat kulcsszerepet a szegedi gyár és a budapesti fejlesztési központ. De felmerülhet egy újabb akkugyár telepítése is.
Nemcsak új gyárat épít a BYD Szegeden, de a társaság stratégiai megállapodást is kötött a kormánnyal, és Magyarországra helyezi át európai központját is, jelentette be Orbán Viktor a minap. A 2000 milliárd forintos szegedi üzemen túl a kontinentális központ 100 milliárdba kerül – 20 milliárdos kormánytámogatással -, kétezer embernek ad majd munkát, 90 százalékban felsőfokú végzettségűeknek, többségében mérnököknek.
Ez tényleg nagy váltás, eddig a hozzánk betelepülő autógyárak csak összeszerelő üzemeket hoztak, a BYD-központban viszont az értékesítésszervezés és vevőszolgálat, valamint az európai engedélyek intézése mellett a járműmodellek lokalizált funkciófejlesztése is zajlik majd, vagyis itt dolgozzák majd ki azokat a változtatásokat a járművekben, melyek szükségesek ahhoz, hogy megfeleljenek az európai műszaki, szabályozási és felhasználási igényeknek.
Ezen túl a bejelentés szerint két kutatás-fejlesztési projekt indulna: az egyikkel mesterséges intelligenciával öntanuló vezetéstechnológiai rendszert fejlesztenének, a másikkal az elektromos járművek (EV) teljesítményét és energiahatékonyságát növelnék. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondása szerint a Magyarországon megalkotott szabadalmak legalább 50 százalékát itt is fogják bejegyezni, a BYD pedig elkötelezte magát amellett, hogy beszállítóként minél több magyarországi vállalkozással dolgozzon együtt.