A marketing szabályait is újraírta a mesterséges intelligencia
Az elmúlt évtizedben a technológia óriási hatást gyakorolt a marketingre. A közösségi média megjelenése és terjedése alapjaiban változtatta meg a vállalatok és a vásárlók közötti kommunikációt. Most pedig újabb átalakulás következik: a mesterséges intelligencia (AI) forradalmasítja az online marketinget. Az AI már nem pusztán a jövő zenéje – jelenünk szerves részét képezi, mindennapi életünk számos területén alkalmazhatjuk. A marketing világában ez különösen igaz, ahol az innováció, a kreativitás és a hatékonyság mindig elsőbbséget élvez. Az AI és a marketing találkozásának eredménye olyan innovatív eszközök létrejötte, mint a ChatGPT, amely új dimenziókat nyit meg a marketing szakemberek számára.
A mesterséges intelligencia által generált tartalmak lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy új módon szólítsák meg célközönségüket. Az AI segítségével blogbejegyzéseket, hírleveleket, weboldal szövegezéseket, online hirdetéseket készíthetünk - ez pedig jelentősen átalakítja egy marketinges munkáját. "A jövőben olyan marketing szakemberekre lesz szüksége a piacnak, akik pontosan tudják, hogyan alkalmazzák a mesterséges intelligenciát munkájuk támogatására." – fogalmazott Bene Gergő, az E-Motion marketingügynökség társtulajdonosa.
A tartalomgyártásban észlelhető leginkább a mesterséges intelligencia növekvő szerepe. Másodpercek alatt generáltathatunk minőségi szöveges, képi és videós tartalmakat, amik egy egészen új szintre emelik az online marketingben rejlő lehetőségeket. Ráadásul ezek a tartalmak nem csak gyorsan és költséghatékonyan készíthetők el, de optimalizálhatók is a különböző célcsoportok igényeihez. Ilyen AI eszköz például a ChatGPT, amely szinte kifogástalanul alkot szöveget magyar nyelven is. Így már a magyar marketingeseknek is lehetőségük nyílt, hogy hirdetéseikben A/B teszt alkalmazásával elemezzék a saját maguk által írt szöveg és az AI által generált tartalom eredményességét.
A mesterséges intelligencia képességei túlmutatnak az operatív jellegű marketinges feladatokon. A tartalomgyártáson kívül is számos területen alkalmazható. A mesterséges intelligencia alkalmas ügyfélszolgálati feladatok ellátására, piackutatásra, termékfejlesztésre - és ez még mindig csak töredéke annak, amire az AI-t használhatjuk. Lehetőségünk van integrálni már létező marketing automatizációs eszközökbe, valamint kiegészíthetjük bővítményekkel is, ami még szélesebb körű felhasználást tesz lehetővé. Ezeknek az intelligens eszközöknek a segítségével a marketingesek képesek dinamikusan reagálni a piaci változásokra és optimalizálni a kampányok teljesítményét valós időben, ezáltal maximális eredményességet és hatékonyságot biztosítva.
"Fontos megjegyezni, hogy az AI jelenleg még igényli az emberi beavatkozást. Ha marketinges szemszögből nézzük, az AI pont ugyanolyan, mint egy marketingügynökség: a briefelésen állhat vagy bukhat minden" – fogalmazott Bene Gergő. A mesterséges intelligencia ugyan igen fejlett és hihetetlenül hasznos eszköz, de nem helyettesíti az emberi szakértelmet és a stratégiai gondolkodást. Ahogyan egy marketingügynökség számára a sikeres munkához elengedhetetlen az érthető és részletes brief, ugyanúgy az AI-nak is szüksége van a helyes irányításra és utasításokra a hatékony működéshez. Az AI az adatok és információk alapján dolgozik, amit mi adunk neki. Ha rosszul „briefeljük” az AI-t, akkor nem várhatunk tőle releváns eredményeket.
A mesterséges intelligencia forradalmi változásokat hozott a marketingben, és a jövőben várhatóan még nagyobb hatást fog gyakorolni erre a területre. Ahogyan a közösségi média, úgy az AI is új eszközöket és lehetőségeket nyit meg a marketingesek számára. Azok a vállalatok és marketing szakemberek, akik képesek integrálni az AI-t stratégiájukba, versenyelőnyt szerezhetnek, miközben rengeteg időt, pénzt és energiát spórolhatnak meg.
A 21. században a mesterséges intelligencia forradalmasította és nagyban átalakította az online marketing világát. A ChatGPT egy bárki számára elérhető mesterséges intelligencia platform, amely segítségével a vállalkozások rengeteg pénzt, időt és energiát takaríthatnak meg az online marketing folyamataikban, ha megfelelően alkalmazzák.
A webinárium átfogó ismeretet ad a ChatGPT marketing szemléletű használatáról, melyben arra összpontosítunk, hogyan lehet maximalizálni a ChatGPT által nyújtott válaszok relevanciáját.
Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.