szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A brazil autógyártók több alkohol-üzemanyagú gépkocsit adtak el 2005-ben, mint hagyományos, benzinnel működő járművet.

Az ország legutóbbi statisztikái szerint a flex-fuel-lal, vagyis az etanol és benzin keverékével üzemelő gépkocsik tavaly már a piac 53,6 %-át uralták. Brazília 25 éve állít elő cukornádból etanolt. Az alternatív üzemmód bevezetésével az ország - a hetvenes évek nagy olajválsága után - leginkább a Közel-Keletről érkező olajtól való függését igyekezett ellensúlyozni.

A kilencvenes években jelentősen csökkent az olaj és növekedett a cukor ára, ennek következtében az etanol is veszített népszerűségéből. Ráadásul az állami olajvállalat, a Petrobras újabb lelőhelyekre bukkant, a növekvő kitermelésnek köszönhetően kevesebb olajat kellett külföldről importálni. 2003-ban egy új gyártási technológia bevezetése, illetve a kormány adócsökkentései nyomán egyre többen tankoltak újra etanolt kocsijukba. 2004-ben a brazil piac 17%-át etanolos járművek tették ki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

2005 a nagy olaj- és benzindrágulás éve volt

Az elmúlt év jelentős drágulást hozott a kőolaj, a benzin, a fűtőolaj árában, az idei kilátásokról azonban egyelőre visszafogottan nyilatkoznak az elemzők, nem látnak határozott tendenciát.

Világ

Benzinmizéria Európában

Tüntetésekkel tiltakoztak több nyugat-európai ország autósai és fuvarozói a magas benzinárak miatt, és többnyire kormányaiktól várják a terhek enyhítését. Az EU egyelőre elnézi a szükséghelyzetben hozott intézkedéseket.