szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

A Toyota F3R Detroitban
© AP
A növekedés a személyautók piacán még nagyobb, 3,4 százalékos volt. Év végéig 9,02 millió személyautó hagyta el a szerelőcsarnokokat Japánban és világszerte, ahol a távol-keleti autós nagyhatalom járműveit építik. A haszonjárművek gyártása 1,4 százalékkal visszaesett. Az exportra szán járművek száma 1,9 százalékkal 5,05 millióra nőtt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

hvg.hu Autó

Személyautós lesz az új RAV4

Teljesen megújul a Toyota szegmensteremtő szabadidőautója, a RAV4. A harmadik generációs RAV4 elveszítette terepjárós jellegét, bár az intelligens összkerékhajtás, a masszív biztonság és az emelt hasmagasság megmaradt. A jókora kombira hasonlító új Toyota ezzel szemben kényelmi és műszaki újdonságokkal nyűgözi le a szakmát és a vásárlókat egyaránt.

hvg.hu Autó

Japán álom: üvegtetős sportkupé

A detroiti autókiállításon a Nissan amerikai prémiummárkája, az Infiniti bemutatta új arcát. A márka vonalait előrevetítő Infiniti Coupé tanulmányautó egyszerre kecses és erőteljes, agresszív és megnyerő.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.