szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2005 utolsó negyedévében az új autók európai átlagára 3,4 százalékkal növekedett – áll a PricewaterhouseCoopers tanulmányában. Uniós mértékkel nálunk még mindig olcsó az autó. A dízel továbbra is egyre népszerűbb.

Dániában a legdrágább
A 19 európai országot magába foglaló összeállítás szerint az új autók árai Németországban és Magyarországon 5 százalékkal az európai átlag alatt álltak tavaly, ezzel szemben Ausztriában azok 3 százalékkal meghaladták az átlagot. Különösen drágák az új autók Dániában, ahol 91 százalékkal kell többet fizetni átlagban az új autókért. A dízelboom folytatódik az európai autópiacon: tavaly a összes új jármű értékesítéséből az öngyulladós autók részaránya 49 százalékot tett ki, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Érdekes, hogy Ausztriában ezzel szemben a dízeleladások 3,7 százalékkal mérséklődtek tavaly, a benzines kocsiké viszont 11,4 százalékkal bővült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.