szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2005 utolsó negyedévében az új autók európai átlagára 3,4 százalékkal növekedett – áll a PricewaterhouseCoopers tanulmányában. Uniós mértékkel nálunk még mindig olcsó az autó. A dízel továbbra is egyre népszerűbb.

Dániában a legdrágább
A 19 európai országot magába foglaló összeállítás szerint az új autók árai Németországban és Magyarországon 5 százalékkal az európai átlag alatt álltak tavaly, ezzel szemben Ausztriában azok 3 százalékkal meghaladták az átlagot. Különösen drágák az új autók Dániában, ahol 91 százalékkal kell többet fizetni átlagban az új autókért. A dízelboom folytatódik az európai autópiacon: tavaly a összes új jármű értékesítéséből az öngyulladós autók részaránya 49 százalékot tett ki, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Érdekes, hogy Ausztriában ezzel szemben a dízeleladások 3,7 százalékkal mérséklődtek tavaly, a benzines kocsiké viszont 11,4 százalékkal bővült.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.

Tartalmi hibák miatt visszadobták a Lánchíd-tendert

Tartalmi hibák miatt visszadobták a Lánchíd-tendert

Még a Ferrarinak is ritka rossz negyedéve volt

Még a Ferrarinak is ritka rossz negyedéve volt

Nem lehetett koncertezni, segédmunkából élt Kökény Attila

Nem lehetett koncertezni, segédmunkából élt Kökény Attila