szerző:
hvg.hu

A Nissan két merész tanulmányautót állít ki a március 2-án nyíló Genfi Autószalonon. A Terranaut terepjárót kutatóknak, felfedezőknek és olyan kalandot kedvelő vevőknek szánják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni.

Holdjáró kutatóállomás
földi feladatokra
© Nissan
A Terranaut olyan terepen is használható, ahol korábban még nem járt autó. Utasfülkéje háromszemélyes – egy vezető, egy utas és a hátsó részben egy tudós vagy specialista kaphat helyet a járgányban. Az utóbbinak számítógépes konzol, kommunikációs és elemző berendezés segíti a munkáját. Annak érdekében, hogy a laboratóriumi rész jól elhelyezhető legyen a fülkében, a vezetővel átellenes oldalon csak egy ajtó nyílik az első utas számára, míg a vezető oldalán egy előre és egy hátra nyíló ajtó található, nincs közöttük B-oszlop, így a be- és kiszállás igen könnyű.

Hátul ül a tudós
© Nissan
A 19 hüvelykes kerekekre a Goodyear által speciálisan a Terranauthoz tervezett gumiabroncsokat tettek. A defektmentes papucsok a közúton hagyományos abroncsként viselkednek, de a belső levegőnyomás megváltoztatásával erőteljes terep-abroncsokká alakíthatók át. Az autó belsejében a két első ülés mögötti teret a gömbszerű kiképzésű tudományos laboratórium uralja. A boltozatos üvegtető alatt a számítógépes billentyűzetet is hordozó egyetlen forgóülés lehetővé teszi a kutató számára, hogy 360 fokos tartományban hozzáférjen a Terranautban elhelyezett munkaállomásokhoz.

Forgó tojás négy keréken (Oldaltörés)

Tojás alakú parkolóművész
© Nissan
A Pivo koncepcióautó elektromos hajtásához szükséges energiát a Nissan által kifejlesztett nagy teljesítményű, kisméretű lítium-ionos akkumulátor szolgáltatja, és a Nissan saját gyártású, Super Motor elnevezésű villanymotorja hasznosítja.
A japán formatervezők egy rendkívül tömör építésű karosszériát alkottak, amely tökéletesen illeszkedik a nagyvárosi használathoz. Annak ellenére, hogy az autó teljes hossza a lökhárítókat is beleértve mindössze 2700 milliméter, a Pivo három személy kényelmes elhelyezésére alkalmas, a vezető elöl középen ül, a kabin hátuljában pedig két utasnak van helye. Keskeny építésmódja révén – szélessége mindössze 1600 milliméter – szűk helyeken is átfér, és szinte mindenütt talál parkolóhelyet.

A Pivo igazi különlegessége az elforgatható utasfülke, amely 360 fokban körbefordítható, vagyis soha nem kell tolatni vele. Be lehet hajtani vele egyenesen a parkolóhelyre, és miután a kabint a saját tengelye körül átfordítottuk úgy, hogy az ellenkező irányba nézzen, ismét egyenes irányban hajtva elhagyható vele a parkolóhely. A tojás alakú, elforgatható karosszériának további előnyei is vannak. A villanymotorral mozgatott nagyméretű tolóajtók könnyűvé teszik a be- és a kiszállást, anélkül, hogy bárki is beütné a fejét, az átlátszó ablakoszlopok és a Nissan körbelátó monitora pedig kiküszöbölik a holtteret.

Sci-fi filmeket idéz a Pivo belseje
© Nissan
Az A-oszlopok külsejére felszerelt kamerák pontos képet közvetítenek a környezetről az oszlopok belső felületére helyezett képernyőkre, virtuális ablakká alakítva ezáltal az oszlopokat. További kamerák kerültek az autó mindkét oldalára és végére, és ezek 360 fokos körbelátást biztosítanak a műszerfalba épített monitoron keresztül. Az itt alkalmazott újszerű képfeldolgozási technika révén ezek a képek a teljes környezetet egyetlen, madártávlati képként jelenítik meg.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

2005 a japán autók éve volt

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

hvg.hu Autó

Nissan hidrogénnel

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

Visszatér a tél, érkezik a hó

Visszatér a tél, érkezik a hó

Debrecen megmondta, mennyit szán a főpályaudvarra, de annyiért senki sem vállalta

Debrecen megmondta, mennyit szán a főpályaudvarra, de annyiért senki sem vállalta

Megérkezett az új Hyundai Ioniq

Megérkezett az új Hyundai Ioniq

Árat emelt a Wizz Air és a Ryanair, drágább lesz a csomagfeladás és az elsőbbségi beszállás

Árat emelt a Wizz Air és a Ryanair, drágább lesz a csomagfeladás és az elsőbbségi beszállás

Az MNB tehetetlen a tranzakciós adót ügyfelekre terhelő három bankkal szemben

Az MNB tehetetlen a tranzakciós adót ügyfelekre terhelő három bankkal szemben

Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon

Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon