szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 76. genfi autókiállításon mutatja be a Honda a már nagyon várt Civic Type R-t és a Legend luxuskocsi európai változatát, amelybe egy vagonnyi extrát és technikai újítást pakoltak.

2007-től kapható majd a 200 lovas
© Honda
Az Európában az év közepétől kapható háromajtós Civic-en alapuló Type R koncepciót a Honda 200 lóerős, kétliteres motorja mozgatja, azaz ugyanaz a versenyekben megedződött, a nagy fordulatszámokat jól tűrő erőforrás, amely az előző modellt is. A sportkocsit a Honda angliai, swindoni üzemében gyártják majd, árusítása pedig várhatóan 2007 elején kezdődik.





Cégvezetőket vesz célba a zászlóshajó (Oldaltörés)


Sajátos összkerékhajtás
teszi megingathatatlanná
© Honda
Az európai igényhez igazított új Legendben 3,5 literes, huszonnégy szelepes, V6-os, teljesen alumíniumból készült VTEC benzinmotor dübörög, teljesítménye 295 lóerő percenkénti 6,000-es főtengelyfordulatnál, nyomatéka 353 Nm 5,000 fordulat/percnél. A Honda zászlóshajója legalább annyira luxusautó, mint amennyire sportos; szériatartozék a puha bőrkárpit és a fabetét is. A Legendet számos technikai újdonsággal is felvértezték a japánok. Az összes modellben széria lesz például a Honda eredeti összkerékhajtási rendszere (SH-AWD), amelyet menetstabilizáló elektronika egészít ki. Az SH-AWD sokkal több, mint a hagyományos összkerékhajtás, amelyben csak az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékmegosztás variálható, hiszen az SH-AWD egy pár, a hátsó tengelyen elhelyezett elektromágneses tengelykapcsoló segítségével képes a nyomaték megosztására a bal és a jobboldali kerék között is. Ha kanyarban gyorsítunk, az SH-AWD felgyorsítja az külső íven lévő kereket, aminek következtében az autó kezesebben fordul. Ha az autó kanyarban lassul, akkor a nyomaték elosztásával a túlkormányzottságnak veszi elejét.

Sávelhagyásra figyelmezető rendszerrel
is felszerelik, igaz csak
a jobbkormányos verziót
© Honda
Szériafelszerelés lesz: kétfokozatú első légzsákok, az oldal-, és a függönylégzsákok, a Bose prémium audiorendszer, az AudioPilot aktív zajkioltó rendszer, amely azzal semlegesíti a gördülési zajt, a menetszelet, illetve egyéb zavaró hangokat, hogy ellentétes fázisú jeleket bocsát ki az audiorendszer hangszóróin át. Széria továbbá kanyarkövető fényszórók, kulcs nélküli nyitás, műholdas navigációs rendszer beszédfelismerő funkcióval, parkolást megkönnyítő hátsó tolatókamera. Az adaptív sebességtartó automatikát (ACC) extraként lehet rendelni. A rendszer a hűtőrácsba épített radar-rendszertől kapott információkat fölhasználva méri a távolságot az előttünk haladó járműhez képest, s annak megfelelően szabályozza a sebességet és a követési távolságot. A jobbkormányos modellekhez mindezek mellett rendelhető lesz még sávelhagyásra figyelmeztető Rendszer (LKAS) is, amely az új Accordban már bemutatkozott. Ez a rendszer a szélvédő felső része mögé helyezett kamera segítségével azonosítja a sávot, amelyben az autó halad, s ha a kocsi a sávot elhagyni készül, akkor kormányzással tartja azt a sávon belül.


A Legend gyalogosvédelemben is jeleskedik, ütközéskor felfelé mozdul el a motorházfedél. A rendszer egy pirotechnikai elven működő eszközzel a másodperc néhány ezredrésze alatt automatikusan aktiválható, és segít abban, hogy a gyalogos fejét és testét kisebb ütés érje.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Európa meghódítására készülnek

A genfi autókiállításon egy titokzatos középkategóriás tanulmányautó mellett a Kia bemutatja a megújult Carnival egyterűt és az átdolgozott Sorento szabadidőautót.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

2005 a japán autók éve volt

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

hvg.hu Autó

Érkezik a nagy Chevy

Genfben mutatkozik be az Evanda megüresedett helyére szánt hathengeres szedán, au atraktív Epica. A középkategóriás Chevy Európába a nyáron érkezik.