szerző:
hvg.hu

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

© seat
A kétliteres, 16 szelepes PD TDI dízelmotor az 1,9 literes, 130 lóerős motort váltja le a márka kínálatában. A 103 kW-os turbódízel 310 newtonméteres nyomaték-maximumát már percenkénti 1900-as tengely-fordulatszámtól biztosítja. A hatalmas forgatónyomaték hatsebességes kézi váltó segítségével jut az első hajtott kerekekre, de a korszerű, hengerenként 4 szelepes, szivattyú-fúvókás technológia másik különlegessége, hogy az erőforrás mindenben megfelel az Euro4-es környezetvédelmi emissziós előírásoknak. Ezzel a nagy teljesítményű, mégis takarékos motorral az Alhambra végsebessége eléri az óránkénti 192 kilométer/órát, a 100 kilométer/órás tempóra gyorsuláshoz pedig mindössze 12,2 másodpercre van szüksége.

Az új erőforrás megjelenésével bővült a felszereltségi lista is. Mostantól széria a két első, illetve a vezető- és utasoldali oldallégzsák, a függönylégzsák, valamint az elektronikus menetstabilizáló (ESP). A CD-rádiót MP3-as, CD-s rádiórendszer váltja fel. Felszereltségtől függően fejtámlákba integrált LCD-képernyőkkel szerelt DVD-lejátszós rendszer is rendelhető.

Az új dízel mellett a Seat Alhambra motorpalettáján továbbra is megtalálható az 1,8 literes, hengerenkénti 5 szelepes, 150 lóerős (110 kW) erőmű, valamint a 204 lóerős (150 kW), 2,8 literes V6-os motor, míg a dízelek sorában a 90, illetve 115 lóerős verziók mellett megrendelhető az 1,9 literes 150 lóerős (110 kW) PD TDI motorral szerelt változat is.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Bikaerős csúcsdízel

A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.

hvg.hu Autó

Alig változik az új Ibiza

Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.

Holtverseny A Dal első válogatóján

Holtverseny A Dal első válogatóján

Jó hír: „ki lehet mosni” a szennyvízből a mikroműanyagot

Jó hír: „ki lehet mosni” a szennyvízből a mikroműanyagot

Nagy Blanka nem bánt meg semmit

Nagy Blanka nem bánt meg semmit

Nyomozás a génadatbankban: forradalom vagy totális indiszkréció?

Nyomozás a génadatbankban: forradalom vagy totális indiszkréció?

100 millió éves titok derült ki a Szaturnusz gyűrűiről

100 millió éves titok derült ki a Szaturnusz gyűrűiről

Mit akar a Renault a Nissan-tól, és a Nissan a Renault-tól?

Mit akar a Renault a Nissan-tól, és a Nissan a Renault-tól?