szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

© seat
A kétliteres, 16 szelepes PD TDI dízelmotor az 1,9 literes, 130 lóerős motort váltja le a márka kínálatában. A 103 kW-os turbódízel 310 newtonméteres nyomaték-maximumát már percenkénti 1900-as tengely-fordulatszámtól biztosítja. A hatalmas forgatónyomaték hatsebességes kézi váltó segítségével jut az első hajtott kerekekre, de a korszerű, hengerenként 4 szelepes, szivattyú-fúvókás technológia másik különlegessége, hogy az erőforrás mindenben megfelel az Euro4-es környezetvédelmi emissziós előírásoknak. Ezzel a nagy teljesítményű, mégis takarékos motorral az Alhambra végsebessége eléri az óránkénti 192 kilométer/órát, a 100 kilométer/órás tempóra gyorsuláshoz pedig mindössze 12,2 másodpercre van szüksége.

Az új erőforrás megjelenésével bővült a felszereltségi lista is. Mostantól széria a két első, illetve a vezető- és utasoldali oldallégzsák, a függönylégzsák, valamint az elektronikus menetstabilizáló (ESP). A CD-rádiót MP3-as, CD-s rádiórendszer váltja fel. Felszereltségtől függően fejtámlákba integrált LCD-képernyőkkel szerelt DVD-lejátszós rendszer is rendelhető.

Az új dízel mellett a Seat Alhambra motorpalettáján továbbra is megtalálható az 1,8 literes, hengerenkénti 5 szelepes, 150 lóerős (110 kW) erőmű, valamint a 204 lóerős (150 kW), 2,8 literes V6-os motor, míg a dízelek sorában a 90, illetve 115 lóerős verziók mellett megrendelhető az 1,9 literes 150 lóerős (110 kW) PD TDI motorral szerelt változat is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Bikaerős csúcsdízel

A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.

hvg.hu Autó

Alig változik az új Ibiza

Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.