szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tizenegy év elteltével és 1,3 milliós példány megszületése után megújul a Mercedes-Benz Sprinter, a 3,5 tonnás összsúlyú transzporter osztály európai piacvezetője. Az új Sprinter fejlesztésére a Mercedes-Benz 1,8 milliárd eurót költött. Magyarországon 2006 nyarától rendelhető.

© daimlerchrysler
A különféle tengelytáv-, hossz-, magasság-, súly-, felépítmény-variációk, váltó- és motorkonfigurációk 1000 alapmodell-változatot eredményeznek. A Sprinter háromféle tengelytávval (3250/3665/4325 mm), 5243-tól 7343 mm-ig, négy hosszváltozatban készül, zárt felépítménnyel, normál, magas, és az újdonságként jelentkező extra magasított tetővel. 3-5 tonna összsúly-variációival az új Sprinter lefedi kategóriája minden lényeges szegmensét.

© daimlerchrysler
Zártfelépítményes autó például több változatban áll rendelkezésre 7-17 köbméter közötti raktérfogattal. A két nagyméretű tolóajtó közötti 1300 mm-es nyílás és a kerékdobok közötti 1350 mm-es (szimpla abroncsozásnál) padlószélesség további vonzó jellemzője az új Sprinternek.





Xenon-fényszórók, kulcsnélküli nyitás (Oldaltörés)

© daimlerchrysler
Minden modellt alapban felszerelnek elektromos ablakemelővel, központi zárral, vezetőoldali légzsákkal, hatfokozatú váltóval, széles látószögű visszapillantó tükörrel, valamint ESP-vel. A vezetőülés magassága fokozatmentesen állítható, a többi ülés is kényelmes, jól megtámasztott testhelyzetet kínál. Az elülső utasoldalon lehajtható üléssel is rendelhető a jármű, ez különösen a csomagszállító járművek esetén előnyös. A fülkét telepakolták tárolórekesszel, a klímás verzióknál a kesztyűtartó is hűthető.

Extraként rendelhetők bi-xenon fényszórók, amelyekhez statikus bekanyarodó- és dinamikus kanyarív megvilágító lámpák kapcsolódnak - mindkettő első ízben szerepel ebben a járműkategóriában. Ugyancsak választható extra felszereltség az eső- és fényszenzor. Az eső intenzitásától függően fokozatmentesen működteti az ablaktörlőt, amikor nedves a szélvédő. A menetvilágítás automatikus be- és kikapcsolását vezérlő szenzor érzékeli nem csupán a jármű előtti, hanem az azt körülvevő környezet világosságát és ennek függvényében állítja a jármű megfelelő világítását.

© daimlerchrysler
Jó hátralátást és ezzel nagyobb biztonságot nyújt a széles látószögű üveggel ellátott jobb- és baloldali külső visszapillantó tükör, amelynek külső házába integrálva nyert elhelyezést az erőteljes fény- s ezáltal kimagasló jelzőhatással rendelkező villogó. Az új Sprinter hátsó ablakkal rendelkező zárt felépítményes változata rendelhető fűthető hátsó üveggel és ablaktörlővel is. A vezető munkáját könnyítik meg olyan további extrák, mint a tolóajtó behúzását segítő szerkezet, vagy az elektromosan működtethető tolóajtó és mindenekelőtt az újdonságként rendelhető kulcsnélküli ajtónyitás. Ha a vezető közeledik a kocsihoz, az iránytól függően vagy a vezetőajtó reteszelődik ki, vagy kinyílik a tolóajtó. Amikor a vezető eltávolodik a járműtől, a rendszer reteszeli a vezetőoldali ajtót, vagy bezárja a tolóajtót.

Motorok 88 lóerőtől 258 lóerőig (Oldaltörés)

© daimlerchrysler
A Sprinter alapmotorja négyhengeres CDI-turbódízel motor 2148 köbcentis lökettérfogattal, négy teljesítmény-változatban a 88 lóerőtől 150 lóerőig. Az új dízel-csúcsmodell a hathengeres háromliteres 184 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm maximális nyomatékkal büszkélkedik. Valamennyi dízelmotor Euro 4 illetve EU 4/III normáknak megfelelően csökkentett károsanyag-kibocsátással rendelkezik, és szériában részecskeszűrőt kap. Az olajcsere-periódus 40 ezer kilométer. A csúcs-Sprinter 3,5 literes V6-os benzinmotorja 258 lóerős. A Sprinter passzív biztonságát az új modellváltozatok bevezetésekor tovább növelik. Valamennyi ülést hárompontos biztonsági övvel, överő-határolóval és állítható magasságú fejtámlával látnak el, a vezető- és a mellette lévő szélső (külső) ülést övfeszítővel is felszerelték. A vezetőoldali légzsák standard felszereltség, extraként rendelhetők utasoldali-, ablak-, és Thorax-légzsákok is.

© daimlerchrysler
A Mercedes-Benz a Sprinter modelleket Düsseldorf (zártfelépítményes és kombi) valamint a Berlin melletti Ludwigsfelde (ponyvás felépítmények, üres alvázak) üzemeiben gyártja. Az alváz és felépítmény számos elemét lézeres eljárással hegesztik, forrasztják, illetve ragasztják. A gyártáshoz használt horganyzott lemezek aránya az elődmodellhez képest szignifikánsan emelkedett, a varratok gondos tömítése, kőfelverődés elleni védelem a kritikus helyeken és alvázvédelem biztosítja a nagyobb tartósságot és gondoskodik a jármű fokozott mértékű értékállóságáról. Különösen figyelemreméltó a ludwigsfeldei üzemben alkalmazott új korrózióvédelmi eljárás, amelynek során minden előkezelési fázisban, az elektrolitikus merítő lakkozáskor is a nyers karosszériát a kádban kereszttengelye mentén komplett átfordítják, amivel elérhető a fémrészek és üregek tökéletes alapozása. Valamennyi Sprinter-modellre - haszonjárműként üzemeltetés esetében is - két év gyári garanciát nyújt, ami 12 év átrozsdásodási garanciával is kiegészül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Világ

Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

hvg.hu Autó

Kevesebb teherkocsit adott el a Mercedes

Eredményesen zárta a 2005-ös évet a DaimlerChrysler Automotive Hungária. Tavaly a Mercedes-Benz, a smart, a Chrysler és a Jeep márkák autóiból összesen 3297 talált gazdára. Haszonjárműből kevesebb fogyott mint egy évvel korábban.

hvg.hu Autó

Rekordeladás haszonjárművekből

Rekordszámú, 400 ezer haszonjárművet értékesített világszerte a VW tavaly. Hazánkban a márka egyes kategóriákban piacvezető.

hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

hvg.hu Autó

Áruszállító, személyautós komforttal

Megújult az utóbbi évtizedek népszerű kishaszonjárműve, a Ford Transit. A hét motorral, összesen 60 kivitelben választható személyautós komforttal szerelt típusból a megjelenése óta eltelt negyven évben ötmilliót adtak el.

hvg.hu Autó

900 ezer kilométer javítás nélkül

A német újságkihordó fuvarozó, Klaus Schade tíz éve vezeti jelenlegi Mercedes-Benz Sprinterét, amellyel több mint 900 ezer kilométert tett meg. Teljesítményével huszonkét-szer kerülhette volna meg a Földet.

hvg.hu Itthon

120 új mentőautó áll szolgálatba

120 mentőkocsi – 80 Ford Tranzit és 40 Mercedes-Benz Sprinter – áll munkába az Országos Mentőszolgálatnál. Az első harminc felszerelt, menetkész mentőjármű átadásán megjelent Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Dr. Rácz Jenő egészségügyi miniszter is.