szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bosch továbbfejleszti nyolcadik generációs blokkolásgátló-rendszerét (ABS). Az új egység 20 százalékkal kisebb lesz, halkabb, könnyebb és sokkal hatékonyabb mint elődje.

Hidraulikus szabályzó
© Bosch
Az új, 8.1-es rendszer célja, hogy tovább rövidítse a fékutat, főként csúszós felületen, miközben kevesebbszer darál a fék. Mivel a rendszer kisebb lett, ezért pici és takarékosabb elektromotor kell a működtetéséhez, ami tovább könnyíti az autó tömegét, és nagyobb helyet szabadít föl a motortérben. A Bosch 8.1-es térfogata nem éri el az 1 köbdecimétert és csupán 1,4 kiló.








HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Felolvassa az sms-t a Punto

A Microsoft és a Fiat a genfi autókiállításon mutatja be új, közös fejlesztésű Blue&Me kommunikációs szoftverét. A Fiat és az Alfa Romeo járműveiben az év közepétől rendelhető rendszer lehetővé teszi, hogy külön kütyük nélkül a sofőr úgy telefonáljon, hogy közben továbbra is a vezetésre figyel.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

MTI Gazdaság

Magyar központból fejleszt a Bosch

A hatezer alkalmazottjával a Magyarországon második legnagyobb külföldi foglalkoztató német Bosch hazánkba telepíti a fejlesztési tevékenységeket - mondta Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára a cég új budapesti fejlesztési központjának keddi átadó ünnepségén.