szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lezárult a NABI tranzakció-sorozat, miután aláírták a végleges szerződést NABI Inc. részvényeinek, a NABI Rt. üzletének és kaposvári gyárának értékesítéséről.

© NABI
A NABI Rt.-nek megszűnik minden hiteltartozása, a NABI Inc. volt hitelezői viszik tovább a NABI üzletmenetét, és gyakorolják a NABI Rt.-t korábban megillető jogokat, átveszik a NABI Rt. vevőivel, beszállítóival, hitelezőivel és munkavállalóival szemben fennálló kötelezettségeket. A vevők 2 millió dollárt fizetnek, amely a NABI Rt. várható végelszámolását követően, a végelszámolás költségeinek kifizetését követően a társaság részvényeseit illeti majd meg. A közlemény szerint a társaság igazgatósága még április 30. előtt összehívja a NABI közgyűlését, amelyen javasolja majd a NABI Rt. végelszámolásának megkezdését.

A NABI hitelállománya 2003 végére elérte az elviselhetőség határát jelentő 130 millió dollárt, ami 2004 végére ugyan 103 millió dollárra csökkent, de még mindig kritikus mértékű volt. A közzétett, nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerint készült konszolidált gyorsjelentése alapján az autóbuszgyártó NABI Rt. 2005. évi konszolidált vesztesége 27,359 millió dollár volt, 57,7 százalékkal kevesebb az előző évinél. A veszteség csökkentését a csoportos létszámleépítés, a kaposvári gyár bezárása és az angliai Optare Holdings Ltd. eladása segítette. A 2005. május 26-án kötött hitel-megállapodás tette lehetővé, hogy az elmúlt évben a NABI elkerülje a felszámolást.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Hitelezői csoport szerzi meg a NABI vagyonát

A NABI Autóbuszipari Rt. (NABI Rt.) igazgatósága jóváhagyta a NABI Rt., a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. és a Homerica Investments B.V. vevők között a NABI Inc. részvényeinek és a NABI Rt. lényegében teljes üzletének átruházására vonatkozó előszerződést - közölte a NABI Rt. a Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn.

MTI/hvg.hu Flotta

Újabb buszok Budapesten

Februárban újabb alacsony padlós buszokat állít forgalomba a BKV. A társaság az elmúlt két évhez hasonlóan az idén is ötven új Volvo busszal bővíti a több mint 1300 darabos buszflottáját.

MTI Gazdaság

Bemutatásra vár a legújabb Ikarus-modell

Az Ikarusbus Járműgyártó Részvénytársaság ez év március végén, április elején bemutatja új fejlesztését, de az Ikarus autóbuszok tömegszerű gyártása a második félév előtt nem tud beindulni Székesfehérváron - közölte Széles Gábor, az Ikarus Holding Rt. elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

hvg.hu Autó

Bővült a szegedi buszflotta

Négy új gázüzemű, alacsony padlószintű, városi csuklós autóbusszal bővült a Tisza Volán szegedi flottája. Áprilisig újabb két Mercedes-Benz Citaro érkezik.

„Utoljára akkor tudtam édesanyámmal beszélni, amikor elvitte a mentő”

„Utoljára akkor tudtam édesanyámmal beszélni, amikor elvitte a mentő”

“Miért nehezebb a roma gyerekek élete?” – most hat perc alatt megérthetjük

“Miért nehezebb a roma gyerekek élete?” – most hat perc alatt megérthetjük

Bodolay Géza: Rettenetes gyávaságnak tartottam volna, ha azt mondom, nem merem csinálni

Bodolay Géza: Rettenetes gyávaságnak tartottam volna, ha azt mondom, nem merem csinálni