szerző:
MTI/hvg.hu

Fokozni kell az életmentő technológiák alkalmazását az autókban, ennek érdekében a jövőben nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük a cégeknek, a politikusoknak és a fogyasztóknak egyaránt – áll az Európai Bizottság közleményében.

Szerencsére itthon majdnem minden induló
autóban alapáras a két első légzsák
Az EU-ban évente 1,4 millió - ebből 40 ezer halálos - baleset történik az utakon, ezek 93 százalékát emberi hiba okozza. Az új technológiákkal jelentősen csökkenteni lehetne a súlyos sérüléseket és a haláleseteket. A hátulról történő ütközéseket megelőző technológia alkalmazása például évi 4 ezer balesetet akadályozhat meg. A 2010-ig a gépkocsik 3 százalékában várhatóan alapfelszereltségként beépített sávelhagyásra figyelmeztető technológia évi 1500 ütközést előzhet meg, a vezető éberségét segítő módszerek pedig a halálos autópálya-balesetek 30 százalékának elejét vehetik.

Az új technológiák használata ugyanakkor még mindig lassan halad, nem utolsó sorban azok ára miatt - mutatott rá a bizottság, amely szerint a 25 éve bevezetett blokkolásgátló fékrendszert (ABS) még mindig sok járműben nem képezi az alapfelszereltség részét, a csúszós útviszonyokra kitalált stabilizációs program, az ESP, a megjelenése óta eltelt évben csupán a járművek 40 százalékába került be.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Felolvassa az sms-t a Punto

A Microsoft és a Fiat a genfi autókiállításon mutatja be új, közös fejlesztésű Blue&Me kommunikációs szoftverét. A Fiat és az Alfa Romeo járműveiben az év közepétől rendelhető rendszer lehetővé teszi, hogy külön kütyük nélkül a sofőr úgy telefonáljon, hogy közben továbbra is a vezetésre figyel.

hvg.hu Autó

Biztonságos fékezés tíz tonna fölött

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában egy, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát. Az ABS-szel felvértezve még hirtelen, erőteljes fékezéskor, illetve oldalanként eltérő tapadási együtthatójú felületen lassítva is jól irányíthatók maradtak a teherautók és buszok. A fejlesztés nem állt meg, évről-évre újabb rendszerek teszik biztonságosabbá a nagygépek közlekedését.

hvg.hu Autó

Kisebb és hatékonyabb lesz az új ABS

A Bosch továbbfejleszti nyolcadik generációs blokkolásgátló-rendszerét (ABS). Az új egység 20 százalékkal kisebb lesz, halkabb, könnyebb és sokkal hatékonyabb mint elődje.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

Grandiózus klímavédelmi tervet jelentett be az Európai Bizottság elnöke

Grandiózus klímavédelmi tervet jelentett be az Európai Bizottság elnöke

Seres: Ellenség a kapukon belül

Seres: Ellenség a kapukon belül

Csúszik a kormány a számokkal, még nem tudnak dönteni a 2020-as minimálbérről

Csúszik a kormány a számokkal, még nem tudnak dönteni a 2020-as minimálbérről

Döntetlen Bulgáriában, de így is kiesett a Fradi

Döntetlen Bulgáriában, de így is kiesett a Fradi

 Szinte mindenki meglepődött, hogy 10 milliárdos sportcsarnokot kap Rákosmente

Szinte mindenki meglepődött, hogy 10 milliárdos sportcsarnokot kap Rákosmente

Dízel fenevad: itthon 20 millióért adják a 435 lóerős gázolajos új Audi SQ7-t

Dízel fenevad: itthon 20 millióért adják a 435 lóerős gázolajos új Audi SQ7-t