 Szerencsére itthon majdnem minden induló autóban alapáras a két első légzsák |
Az EU-ban évente 1,4 millió - ebből 40 ezer halálos - baleset történik az utakon, ezek 93 százalékát emberi hiba okozza. Az új technológiákkal jelentősen csökkenteni lehetne a súlyos sérüléseket és a haláleseteket. A hátulról történő ütközéseket megelőző technológia alkalmazása például évi 4 ezer balesetet akadályozhat meg. A 2010-ig a gépkocsik 3 százalékában várhatóan alapfelszereltségként beépített sávelhagyásra figyelmeztető technológia évi 1500 ütközést előzhet meg, a vezető éberségét segítő módszerek pedig a halálos autópálya-balesetek 30 százalékának elejét vehetik.
Az új technológiák használata ugyanakkor még mindig lassan halad, nem utolsó sorban azok ára miatt - mutatott rá a bizottság, amely szerint a 25 éve bevezetett blokkolásgátló fékrendszert (ABS) még mindig sok járműben nem képezi az alapfelszereltség részét, a csúszós útviszonyokra kitalált stabilizációs program, az ESP, a megjelenése óta eltelt évben csupán a járművek 40 százalékába került be.