szerző:
hvg.hu

Az európai Ford zászlóshajója, a Galaxy Genfben bizonyítja, hogy továbbviszi az első osztályú utazás hagyományát. Az új dizájn mellett technikai újdonságok, bővült motorválaszték és miden igényt kielégítő menetdinamika jellemzi a Galaxyt.

© Ford
Az új Galaxy nagyobb lett a típuselődnél. A kocsi hossza így 4820 milliméter, szélessége 1854 milliméter, magasság viszont 14 milliméterrel csökkent (1690 helyett 1676 mm). A megnövelt külső méretek jobb kihasználásával tágas helyet alakítottak ki hét személyre, úgy hogy a poggyászok is bőven elférnek. Magas üléshelyzete és mélyre lenyúló üvegezése miatt olyan belőle a kilátás, mint egy parancsnoki hídról. A Ford FoldFlatSystem (FFS) megoldással kombinált három üléssoros elrendezés rendkívüli flexibilitást eredményez, miközben a csomagtér már alaphelyzetben is harmadával nőtt (335 helyett 435 liter). Ha pedig lehajtják a második és a harmadik sori üléseket, 2325 liter várja a csomagokat.

Az egyterű valamennyi változatában alapáras a légkondi, és kapható a kényelem maximumát kínáló elektronikus automata is. Ez utóbbi külön szabályozhatóvá teszi a hőmérsékletet a vezetőnél, az első utasnál és a második üléssornál.

© Ford
Az új Galaxy kifejlesztésének fontos szempontja volt az aktív és a passzív biztonság. A Ford intelligens védelmi rendszerét tovább tökéletesítették, például vezetőoldali térdlégzsák járul a front-, oldal- és függönylégzsákokhoz. Rendelhető IVDC nevű aktív futómű is, amely nagymértékben hozzájárul a Galaxy élvezetes menetdinamikájához. Az a ktív futómű, folyamatos csillapítás-szabályozása mindenféle útviszonyok között fokozza a stabilitást és a komfortot. Az autó biztosabb uralása érdekében együttműködik az ESP-vel . De lehet rendelni visszagurulás-gátlót, abroncsnyomás-felügyeletet, sebességszabályozót, radaros ütközésmegelőzőt.

Az új Galaxy motorválasztékának tagjai a 100, illetve 125 lóerős 1,8 literes Duratorq TDCi, a 130 lovas koromszűrővel szerelt kétliteres Duratorq TDCi, a kétliteres, 140, illetve 145 lovas TDCi erőforrás.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Ezernyi lóerő az Opeltől

Világpremierrel és számos termékújdonsággal jelentkezik a Genfi Autókiállításon az Opel. Első ízben jelenik meg a nyilvánosság előtt az új 260 lovas Opel GT, bemutatják az új Merivát, a Signum sportváltozatát, az Astra kupé-kabriót és a gázüzemű Zafirát.

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.

hvg.hu Autó

Focus ST: Legenda született

Csak néhány hónapja lehet kapni a Ford új, nagy teljesítményű kompakt sportkocsiját, a Focus ST-t, de máris a tervezettnél többet adtak el a főként kék és narancsszínekben rendelt autóból.

hvg.hu Autó

Genfben látható az új Skoda

A Škoda legújabb autója, a szegmensteremtő Roomster a márciusi genfi autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Családi kisbusz 140 lóval

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

Majtényi a Fülkében: Csak egy tolvaj hatalom nem akar írásos nyomot hagyni

Majtényi a Fülkében: Csak egy tolvaj hatalom nem akar írásos nyomot hagyni

Durvul a Fidesz: Kocsis Máté már zaklatószínházakról beszél

Durvul a Fidesz: Kocsis Máté már zaklatószínházakról beszél

Kézilabda-vb: megint jött a dráma, amit mindig lehetetlennek hiszünk

Kézilabda-vb: megint jött a dráma, amit mindig lehetetlennek hiszünk

Másolni fogja az Apple a Samsungot?

Másolni fogja az Apple a Samsungot?

HVG 40: Indult a "világpiacosítás", Orbán odacsapott a "kommunista fészeknek"

HVG 40: Indult a "világpiacosítás", Orbán odacsapott a "kommunista fészeknek"

McGalagony professzor nem volt elégedett a Harry Potterrel

McGalagony professzor nem volt elégedett a Harry Potterrel