szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az SX4 az első magyar Suzuki, amelyet nem miniszterelnök vezetett le az esztergomi gyártósorról. Gyurcsány Ferenc a Suzukinál tapasztalt érdekvédelmi problémák miatt mondta le a részvételt, a kormány képviseletében Kóka János gazdasági miniszter adta át hivatalosan az „első autót”.

Az utolsó simítások - Jobbkormányos is készül
© hvg.hu
A miniszter késése miatt elhúzódó ünnepséget a Stomp tánckar előadása nyitotta, természetesen csak a kivetítőn voltak jelen az amerikai kukával dobolók. A műsor valószínűleg az egybegyűjtött dolgozóknak szólt, bár az erős napfényben nem sokat lehetett látni a kivetítőn. Annál hangosabban szóltak a vasak és a kukafedők, percről-percre egyre kínosabbá kezdett válni a produkció, hisz a paraván előterében álló főméltóságok láthatóan nem tudták mi történik mögöttük. Negyedóra dobolás után a japánok szóltak a dj-nek, hogy legyen már vége, sebtiben leoldották a paravánt, amely mögött egy szép kék Suzuki SX4 várta, hogy átadják.

A nagykövet, a polgármester és a miniszter
© hvg.hu
A leleplezés olyan hirtelen történt, hogy még az operatőrök is lemaradtak. Ezt követően mondta el beszédét a Suzuki elnöke, a miniszter, a japán nagykövet és Esztergom polgármestere, Megyes Tamás. A két magyar politikus kihasználta a lehetősége, hogy egy-egy beszólással méltassa politikai ellenfelét. Egyikük a 10-es út járhatatlanságáról beszélt, a másik szónok az 5-ös helsinki folyosó esztergomi bekötéséről ejtett néhány szót.


Politikai közbeszéd a közlekedés nehéz kérdéseiről
© hvg.hu
Ezután Kóka János és Hiroshi Tsuda, a Suzuki Motor Corporation elnöke vezette le a szalagról a Suzuki esztergomi gyárának új modelljét, az SX4-est. - A Suzuki nem lehetne ennyire sikeres, ha 3200 dolgozója nem tenne meg mindent, hogy a márka folyamatosan az élen végezzen az értékesítésben - mondta Kóka János. A miniszter ugyanakkor arra kérte a gyár vezetését, hogy a magyar érintettekkel együtt "simítsák el a problémákat" a dolgozói érdekvédelem ügyében és ehhez felajánlotta a minisztérium támogatását.

Szakszervezeti gyűlés a buszban (Oldaltörés)



A miniszter autója
© hvg.hu
- Megkerülhetetlen és sérthetetlen joguk a munkavállalóknak, hogy szakszervezetet alakítsanak, hogy a szakszervezetek működhessenek a vállalatoknál, s a szakszervezeti vezetők érdekvédelmi munkájukat háborítatlanul végezhessék - hangsúlyozta Gyurcsány Ferenc kormányfő az Autonóm Szakszervezeteknél rendezett fórumot követő sajtótájékoztatón. Hozzátette, hogy mivel a Magyar Suzuki Rt.-nél másként gondolkodnak erről, ezért nem kíván részt venni a cégnél rendezendő ünnepségen. Mint mondta: egy tisztességes baloldali kormánynak világossá kell tenni, hogy melyik oldalon áll. - Mi a jogfosztottak és jogsértettek oldalán állunk - mondta a miniszterelnök.

Büszke japán vendégmérnök és a termék
© hvg.hu
A Suzukiban dolgozók szakszervezete január elején a gyárkapun kívül, egy buszban alakult meg. Az érdekvédelmi szervezet elnöke szerint a gyár vezetősége nem járult hozzá, hogy a szakszervezet az üzem területén jöjjön létre. Február 17-én ötven dolgozó a pihenőbe vonulva letette a munkát, amikor a műszak végén a másfél órás túlmunkát újabb félórával kívánta megtoldani a cég vezetése - közölte az MTI-vel a gyár szakszervezeti elnöke, akinek a múlt héten rendkívüli felmondással megszüntették a munkaviszonyát.


A térség legsikeresebb márkája (Oldaltörés)

Az új esztergomi autó
© hvg.hu
Hiroshi Tsuda, a Suzuki elnöke az SX4 bemutatóján elmondta: a Magyar Suzuki Rt. megalapítása óta több, mint tízszeresére nőtt a gyártott gépkocsik száma. Tavaly 267 ezer gépkocsit értekesített Európában a Suzuki, ezek fele, pontosabban 136 ezer autó Magyarországon készült. Az új modellből az idén 60 ezret darabot gyártanak, kétharmaduk Suzuki márkajelzéssel SX4 néven, egyharmaduk a Fiat emblémájával, Sedici felirattal kerül ki a gyárból. Ez utóbbit itthon nem forgalmazzák, a Suzuki tervei szerint az SX4-ből 10 ezret adnak el az idén.

A két testvér. Egyik japán, másik olasz,
de mindketten Esztergomban születtek
© hvg.hu
A most bemutatott SX4 családi és szabadidőautó sorozatgyártása decemberben kezdődött Esztergomban. Nemcsak az autó, a kategória is új az esztergomiak számára, a kisautók után most először készül itt alsó-középkategóriás modell. Az új modell sport-szabadidő és városi kivitelben is kapható lesz. Az autó ajánlott kiskereskedelmi ára alapváltozatban 2,7 millió forint, 1,5-ös, 107 lóerős motorral. A legdrágább SX4 ára meghaladja az ötmillió forintot, 1,9 literes dízelmotorral.

Az esztergomi gyár éves kapacitása a tervek szerint 2008-ra eléri a háromszázezer darabot, melynek nagy részét Swift, az SX4 és a 2007 végén érkező teljesen új Wagon R+ teszi ki. A jelenlegi 3200-ról várhatóan 4000-re nő a dolgozók létszáma. A Magyar Suzuki Rt. részesedése 2005-ben 19,7 százalék volt a magyarországi újautó-eladásokból, 3,4 százalékponttal több, mint 2004-ben. Az értékesített darabszám 15,6 százalékkal nőtt, miközben 2005-ben Magyarországon négy százalékkal esett vissza az újautó-piac. A beruházások értéke tavaly elérte a 60 milliárd forintot, az idén 76 milliárd forintot szán ilyen célra a társaság. A tavalyi 300 milliárd forintos árbevétel után 2006-ban 400 milliárd forint bevétellel számol a Magyar Suzuki Rt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Túlóra miatt félórás munkaszünet a Suzukinál

Mintegy ötven dolgozó a pihenőbe vonulva letette a munkát péntek hajnalban a Suzuki Rt.-nél, amikor a műszak végén a másfél órás túlmunkát újabb félórával kívánta megtoldani a cég vezetése - közölte a gyár szakszervezeti elnöke, akinek néhány napja rendkívüli felmondással szüntették meg munkaviszonyát.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI Gazdaság

Esztergom: új Suzuki-modell sorozatgyártása kezdődik

Decemberben SX4 névvel családi és szabadidőautó sorozatgyártása kezdődik Esztergomban - közölte a Suzuki csütörtökön. A végső formaterv a neves olasz designer, Giorgetto Giugiaro nevével fémjelzett Italdesign-hoz fűződik.

hvg.hu Autó

2005 a japán autók éve volt

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

Tényleg a magyar halálozási adatok a legrosszabbak a világon?

Tényleg a magyar halálozási adatok a legrosszabbak a világon?

A magyarok akkor se nagyon maradtak otthon, amikor már napi szinten több mint 200 halottja volt a járványnak

A magyarok akkor se nagyon maradtak otthon, amikor már napi szinten több mint 200 halottja volt a járványnak

28 millió forint fölé konfigurálható a csak 4 hengeres új Mercedes C-osztály

28 millió forint fölé konfigurálható a csak 4 hengeres új Mercedes C-osztály