szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.

A legszebb Dacia
© Renault
A téli sportok ihlette tanulmányautó, a Logan-család tagjaként robosztus karosszériával rendelkezik. Tágasság, variálhatóság és funkcionalitás jellemzi. A megnövekedett arányoknak köszönhetően pedig még több fény árad az utastérbe. Az újítások mind-mind az utasok számára megfelelő kényelem- és otthonérzet fokozása érdekében születtek. A tetőcsomagtartóval együtt 1,78 méter magas Dacia-koncepció arányai kiegyensúlyozottak. Az utastér világosságát a nagyvonalúan méretezett ablakok szavatolják (összesen több mint 3,3 négyzetméter). Hátsó traktusa kivételes helykínálatot biztosít, csomagterét akár 1700 literesre is lehet bővíteni. A csomagtartóba való rakodást szellemes megoldás könnyíti meg: az alacsony rakodóküszöb fölötti két, szimmetrikus ajtó egyetlen kapcsolóval nyitható.

© Renault
A téli sportoknak szentelt különleges, integrált tetőcsomagtartón a lökhárítóknál és az ajtókilincseknél használt anyagok köszönnek vissza. Az átlátszó, ledes hátsó lámpákat pedig a lökhárítóba építették be. Az extrém körülményekre termett modell sportos hatását a 17 hüvelykes keréktárcsák is fokozzák. Az autó utasterének barátságos és letisztult hangulatot kölcsönöz a világos bőr/szövet kombinációja. A középső konzolon a külső design műszaki megoldásai és anyagai köszönnek vissza. Alul az elektromos rögzítőfék-kar található, feljebb pedig a konzol a sebességváltó vezérlőlapját fonja körbe.

© Renault
A négyküllős, kompakt légzsákkal ellátott kormány mögött diódás háttérvilágítást kaptak a műszerek. A Logan Steppe koncepció szórakoztatásból is jelest érdemel. Az MP3-lejátszó ritmusára a hátsó utasok bulizós hangulatban tekinthetik meg legfrissebb freestyle kalandjaikat a fejtámlákba épített két monitoron. Sorozatgyártásról nincs szó, ám az autó vonalai visszaköszönnek majd a Dacia következő generációban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

Renault Mégane - Felfrissített Mégane változatlan áron

Az ötféle, egyedi és különleges karosszériaváltozattal (Berline, Coupé, Limousine, Grandtour és Coupé-Cabriolet, valamint a nagyteljesítményű Mégane Renault Sport verzió) készülő Mégane dinamikus stílusjegyeit újfajta, elkeskenyedő fényszórókkal, átdolgozott hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, átlátszó hátsó lámpatestekkel, illetve új stílusú keréktárcsákkal és abroncsokkal tették még karakteresebbé. A Mégane kettes fázisként elnevezett újdonság ára maradt a régi, miközben minőségi és technikai előrelépés jellemzi.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.