szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A genfi szalonra speciális tanulmánnyal készült a BMW-csoport tulajdonában lévő Mini. A Concept Geneva a régi szép idők brit versenyautójának modern interpretációja. Ez a tanulmányautó a Mini Traveller, a Mini Countryman és a Mini Clubman Estate szellemiségét idézi fel egy progresszív, új változatban.

© BMW
A Mini Concept Geneva megjelenése erős és izmos, különös hangsúlyt kaptak a kerékjáratok, az övvonal. Tervezése során az egyik alapvető célkitűzés az volt, hogy könnyű legyen az autó rakodása. Éppen ezért az összes ajtó paralelogramma alakú, így nyitáskor egyetlen mozdulattal előre és oldalra fordulnak, ezzel könnyítve meg a bejutást az utastérbe. A hátsó tolóablakok elektromosak. A tanulmány csomagtartójában egy sokoldalú szállítódoboz (cargobox) is van, amelynek rakodólapja hátrafelé is kihúzható a csomagok könnyebb berakodásának érdekében. A szállítódoboz átlátszó teteje elfordítható, így térelválasztóként működik az utas és a csomagtér között.

© BMW
A kocsi belsejét lebegő elemek jellemzik. A forgó üléseknek köszönhetően könnyebb a bejutás hátra. A lebegő elemek használatával az utastér nagyobbnak és tágasabbnak tűnik. Az üléseket a középkonzolhoz erősítették, és a műszerfal is szabadon áll. A középső kilométeróra és az elfordítható központi műszer – melynek digitális és analóg kijelzői is vannak – tovább erősítik a jó térérzetet. A kocsiban négy személy fér el, a hátsó utasok az első ülések elfordítása után juthatnak be helyükre. A hátsó üléstámlákat lehajtva teljesen sima padlózatot kapunk, mely átmenet nélkül megy át a csomagtér padlójába. 

© BMW
Az utastérben a legtöbb felületen fehér bőr borítás teremt jó térérzetet, és modern környezetet. Az ajtók belsejét alumínium borítású üvegszál struktúra emeli ki, a lábteret pedig karbonszálas kialakítás jellemzi, melyet nylontextúrájú szőnyeggel kombináltak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Egy Dacia a jövőből

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.

hvg.hu Autó

Félelmetes a legnagyobb Toyota

A Tundrát már egyszer bemutatta a Toyota. 1999-es premierje után, a chicagói autószalonon láthatta a közönség a pick-up-ok új generációját.

hvg.hu Autó

Újra svéd lesz a világ leggyorsabb autója?

Egy éve a Koenigsegg CCR bizonyult a világ legerősebb és leggyorsabb autójának. Tavaly márciusban 388 kilométeres óránkénti csúcssebességével utasította maga mögé a McLarent, amely 372 kilométer/órás sebességével 1993 óta tartotta a rekordot. A svédek nem nyughatnak, szeretnék idén átlépni a 400 kilométer/órás álomhatárt, annál is inkább, mert a VW égisze alatt ez sikerült a Bugattinak.

hvg.hu Autó

Utcai versenyautókat vitt Genfbe a BMW

A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.

hvg.hu Autó

200 lovas Civic, high-tech Legend

A 76. genfi autókiállításon mutatja be a Honda a már nagyon várt Civic Type R-t és a Legend luxuskocsi európai változatát, amelybe egy vagonnyi extrát és technikai újítást pakoltak.

hvg.hu Autó

Bioforradalmat akarnak a svédek

Svéd cégek, autógyártók és egyetemek elhatározták, hogy kimozdítják a holtpontról a nyugat-európai biodízel-kérdést. Az EU által is támogatott program célja, hogy minél szélesebb körben elterjedjen a bio-üzemanyagok használata.

hvg.hu Autó

Tágas, sportos és hidrogén hajtja

Az üzemanyagcellás technológia mai jellegzetességei erősen megkötik a járművek tervezőinek kezét, ám az első ízben a tavalyi Tokiói Autókiállításon kiállított, s most európai premierjét Genfben tartó Honda FCX tanulmány bepillantást enged abba, hogy miként is nézhet ki az üzemanyagcellás autók következő generációja.