szerző:
automenedzser.hu

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.

A piac egyik legvonzóbb ajánlata
© hvg.hu
Az új Dacia volánja mögé ülve kellemesen csalódtam, de szerintem így van mindenki aki bemerészkedik egy Loganba. A dízel változattal utazni pedig kifejezetten jólesett. A Logan csúcstechnológiás, második generációs közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves 1,5 dCi motort kapott, amely a gyári prospektus szerint 4,7 litert fogyaszt száz kilométerenként. Széria felszereltség a szervokormány és a vezetőoldali légzsák, a többi „extráért” sajnos csak felár ellenében jutunk hozzá. A Logan bevezető ára 2 millió 399 ezer forint, ez a legolcsóbb dízelajánlat a kategóriában, de valljuk be, nem is vártunk mást. A Romániában kapható motorral ellentétben Nyugaton és nálunk is a 68 lovas változat töltőlevegő hűtővel és új motorellenőrző rendszerrel is rendelkezik, így a kiváló teljesítmény mellett az új Euro 4-es szabványnak is mindenben megfelel.

Dudája még a régi

© Renault
Az autó belseje szerény, minden csupa műanyag, bár tapintásuk nem kellemetlen. A kormány fogása jó, a váltóé pocsék, a középkonzol kialakítása szegényes, a kapcsolók többsége régi Clióból, Mégane-ból ismerős. Az autó legviccesebb egysége a baloldali bajuszkapcsoló végén elhelyezett duda, ami a régi Daciák hangulatát idézi. Az ülések kényelmesek, a hátralátás korlátozott, a hátsó szélvédő nem túl nagy, viszont óriási fej- és lábtér fogadja az utasokat. Öt felnőttre tervezték az autót, négyen bőségesen elférnek, a csomagtartó pedig óriási, a Thaliaból ismert 510 liter áll rendelkezésünkre.

[[ Oldaltörés: Pitesti-i csúcstechnológia (Oldaltörés) ]]

Pillanatkép a Dacia-gyárból
© Renault
A 160 Nm-es moci legnagyobb nyomatékát már 1700-as fordulaton leadja. A benzines verziókból származó, ötfokozatú manuális váltó élettartama során nem igényel kenőanyag-utántöltést. Fejlesztése során a fokozat-tartományokat meghosszabbították, így a dízelerőforrás teljes nyomatéka kihasználható. A próban a váltó is jól teljesített, bár egy picit erősen kellett belökni egyes fokozatokba, de inkább a váltó kar rakoncátlankodott, és nem a maga a váltó. A dízel Logan 15 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/óra sebességre. Alacsony fogyasztásához 50 literes üzemanyagtartály társul, így a Logan hatótávolsága több mint 1000 kilométer. Az üzemeltetési költségek alacsonyak, a karbantartási periódus 20 ezer kilométer.

© hvg.hu
A Logan 1,5 dCi Ambiance és Lauréate változatban érhető el, 2 millió 399 ezer forintos, illetve 2 millió 599 ezer forintos bruttó áron. Utasoldali légzsák rendelhető (40 ezer forint), a manuális légkondiért 180 ezer forintot kérnek. A Logan 1,5 dCi 3 év vagy 100 ezer kilométer garanciával kapható. Az autót kezdetben árulják Ambiance Arctic limitált szériában is légkondicionálóval 2,499 millióért.


Műszaki adatlap


Dacia Logan 1,5 dCi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1461
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő68 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 160 Nm 1700-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4247/1740/1525
Üzemanyagtartály térfogata (liter)50
Saját tömeg (kg) 1140
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 158
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 15
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes4,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 125
ÁRA Az autó alapára 2,399 millió Ft



Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Egy Dacia a jövőből

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI Gazdaság

Viszik a Logant, bővít a Dacia

A román Dacia Group Renault három éven belül 1500 fővel bővíti alkalmazottai létszámát, így a mostani 12500 helyett 14 ezer munkavállalót foglalkoztat majd a cég.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

Sokba kerülhet a szaúdi „reformhercegnek” az ellenzéki újságíró eltűnése

Sokba kerülhet a szaúdi „reformhercegnek” az ellenzéki újságíró eltűnése

Rohamtempóban átnyomják a parlamenten a lakástakarékok állami támogatásának megszüntetését

Rohamtempóban átnyomják a parlamenten a lakástakarékok állami támogatásának megszüntetését

A Lukoilról talán hallott, de melyik a többi orosz topvállalat?

A Lukoilról talán hallott, de melyik a többi orosz topvállalat?

Figyeljen erre az új ikonra a Messengerben, hasznos segítség lehet a beszélgetéseknél

Figyeljen erre az új ikonra a Messengerben, hasznos segítség lehet a beszélgetéseknél

Gönczi Gábor megnősült

Gönczi Gábor megnősült

Megnézték, mennyi műanyag úszkál a Dunában, és sokkal nagyobb a baj, mint hitték

Megnézték, mennyi műanyag úszkál a Dunában, és sokkal nagyobb a baj, mint hitték