szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A román Dacia tavaly - ötévi veszteségsorozat után - ismét nyereséget ért el: adózott eredménye 57 millió euró lett. A tavalyi 1,2 milliárd eurónyi forgalma meghaladja az előző két év együttes forgalmát.

© Renault
2005 volt az első teljes év, amikor a Dacia a sikeres Logan modellt gyártotta. A 2004-et a Dacia 72,3 millió eurós veszteséggel zárta, ebből 59 millió volt az üzemi veszteség. A francia Renault autógyár főmárkáinak általános gyengélkedése közben tavaly szinte a Dacia húzta a céget. A Renault tavaly 1,7 százalékkal 2,53 millió autóra növelte ugyan értékesítését, de a fő Renault-márkákból 2,6 százalékkal visszaesett az értékesítés, 2,25 millióra. Nyugat-és Közép-Európában 4,6 százalékkal csökkent az értékesítés és a Renault piaci részesedése 10,8 százalékról 10,3 százalékra fogyatkozott.

A Dacia ugyanakkor - olcsó modellje, a Logan ugrásszerű eladásai nyomán - a tavalyelőttihez képest 70 százalékkal, 163 ezer 723 kocsira növelte értékesítését tavaly. A Dacia autógyár 1,9 milliárd eurós forgalmat tervez 2007-re, majd 2,3 milliárd eurósat 2008-ra. A vállalat az idén bővíti a gyártókapacitásokat, erre utal az is, hogy a következő két-három évben a jelenlegi 11 ezer 500-ról 13 ezerre tervezik növelni a gyárban dolgozók számát. A Renault összesen 630 millió eurót fektetett be a gyárba 2005 végéig, az idén 150 millió eurót tervez beruházni. Ezen kívül 215 millió eurót szánnak Pitestiben egy sebességváltógyárra, és ott 600 új munkahely létesül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

automenedzser.hu Autó

Logan, a legolcsóbb dízel

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Egy Dacia a jövőből

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.