Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d32b434e-029d-4ef8-9683-91ad5d822d36","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az LMP egyetlen, egyéni mandátumot nyert képviselője a párt után a frakcióból is kilépett, ezzel a képviselőcsoport megszűnik. Kivéve, ha 3 nap alatt találnak egy beugró képviselőt. Vagy kettőt, mert a pártból már szintén kilépett Keresztes László Loránt is átülhet a függetlenek közé. Ungár Péter társelnököt kérdeztük, megszűnik-e a frakció.","shortLead":"Az LMP egyetlen, egyéni mandátumot nyert képviselője a párt után a frakcióból is kilépett, ezzel a képviselőcsoport...","id":"20250217_Csardi-kilepett-az-LMP-frakciobol-Ungareknak-talalnia-kell-egy-beugrot-vagy-kettot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d32b434e-029d-4ef8-9683-91ad5d822d36.jpg","index":0,"item":"94fac453-ff1c-49e7-b47f-d4fddb2c4908","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Csardi-kilepett-az-LMP-frakciobol-Ungareknak-talalnia-kell-egy-beugrot-vagy-kettot-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 16:36","title":"Csárdi kilépett az LMP-frakcióból, Ungáréknak találniuk kell egy beugrót, vagy inkább kettőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81e0d793-fb32-4d8b-8576-6fdf8d682db4","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Vajon megmenthetik a plüssállatok és a játékok a világgazdaságot? Egy nagy löketet biztos adnak, amikor a szülő találkoznak a piacon az örökifjú felnőttekkel, és együtt dollármilliárdokat mozdítanak meg. ","shortLead":"Vajon megmenthetik a plüssállatok és a játékok a világgazdaságot? Egy nagy löketet biztos adnak, amikor a szülő...","id":"20250217_Pluss-gyerekjatek-jatekpiac-kidult-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81e0d793-fb32-4d8b-8576-6fdf8d682db4.jpg","index":0,"item":"006048c0-64b2-4174-bf6c-299f07d57fac","keywords":null,"link":"/360/20250217_Pluss-gyerekjatek-jatekpiac-kidult-befektetes","timestamp":"2025. február. 17. 17:00","title":"Plüssmacik kavarhatják fel a befektetési piac jövőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A korlátozások a Liszt Ferenc repülőtér környékét, az M4-es, M3-as és M0-s budapesti szakaszait és a Kós Károly sétány – Andrássy út útvonal mellett a Hősök terét, a Belvárost, a budai vár, valamint a Dohány utcai zsinagóga környékét érintik.","shortLead":"A korlátozások a Liszt Ferenc repülőtér környékét, az M4-es, M3-as és M0-s budapesti szakaszait és a Kós Károly sétány...","id":"20250217_Forgalomkorlatozasok-lesznek-kedden-es-szerdan-a-fovarosban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565.jpg","index":0,"item":"36955bd0-2a1d-4e1c-b1c0-f88401b20a91","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Forgalomkorlatozasok-lesznek-kedden-es-szerdan-a-fovarosban","timestamp":"2025. február. 17. 18:24","title":"Forgalomkorlátozások lesznek kedden és szerdán a fővárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dc26b1e-4418-45fd-9abc-f97ea48be661","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A földre érve gyulladt ki és fordult át a CRJ-900-as gép.","shortLead":"A földre érve gyulladt ki és fordult át a CRJ-900-as gép.","id":"20250218_toronto-delta-repulobaleset-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dc26b1e-4418-45fd-9abc-f97ea48be661.jpg","index":0,"item":"cebb9e7d-0a77-4ad3-b8c7-167a93b98f91","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_toronto-delta-repulobaleset-video","timestamp":"2025. február. 18. 15:17","title":"Videón a torontói repülőbaleset: kész csoda, hogy nem halt meg senki, amikor felborult a Delta gépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54a6678a-6519-475d-a6fe-816abb5b1750","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Broadcom a tervezéssel, a TSMC a gyártással foglalkozó részlegért jelentkezett be, a két lehetséges vevő a hírek szerint ugyanakkor nem dolgozik közös üzleten.","shortLead":"A Broadcom a tervezéssel, a TSMC a gyártással foglalkozó részlegért jelentkezett be, a két lehetséges vevő a hírek...","id":"20250217_intel-broadcom-tsmc-chipgyartas-felvasarlas-usa-tajvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54a6678a-6519-475d-a6fe-816abb5b1750.jpg","index":0,"item":"fad342bd-f276-4074-91c5-7367ad897ad0","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_intel-broadcom-tsmc-chipgyartas-felvasarlas-usa-tajvan","timestamp":"2025. február. 17. 11:09","title":"Versenytársaihoz kerülhet az Intel chipgyártó részlege","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"489c65b7-bf14-419a-98c5-dbc3db3addd5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hasonlóan beteríti az erőszakoskodókat a festék, mint a bankautomaták fosztogatásánál. ","shortLead":"Hasonlóan beteríti az erőszakoskodókat a festék, mint a bankautomaták fosztogatásánál. ","id":"20250217_Tesla-kabellopas-tintapatron-vedekeznek-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/489c65b7-bf14-419a-98c5-dbc3db3addd5.jpg","index":0,"item":"93b604f5-f1d7-4905-b714-e7d577b83a04","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Tesla-kabellopas-tintapatron-vedekeznek-video","timestamp":"2025. február. 17. 09:59","title":"Elege lett a Teslának a töltőkábellopásokból, tintapatronnal védekeznek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b8f4637-9403-431c-bc70-a23723d023ba","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Egy 16–30 éves uniós polgárok körében végzett EP-felmérés szerint a közösségi média a fő információforrása ennek a korosztálynak, és a többség tisztában van az online dezinformáció kockázataival is. A magyar fiataloknak csak a negyede számára elsődleges az országhoz és nemzeti való kötődés, és a migráció miatt sem aggódnak.","shortLead":"Egy 16–30 éves uniós polgárok körében végzett EP-felmérés szerint a közösségi média a fő információforrása ennek...","id":"20250217_eurobarometer_europai_parlament_kozvelemenykutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b8f4637-9403-431c-bc70-a23723d023ba.jpg","index":0,"item":"83a821ed-b291-441b-a6a7-11eeef7e25d0","keywords":null,"link":"/eurologus/20250217_eurobarometer_europai_parlament_kozvelemenykutatas-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 13:11","title":"A magyar fiatalok az európai átlagnál jobban aggódnak a megélhetésük miatt, a migráció nem érdekli őket, az Orbán-kormányt nem ismerik, sőt, Magyarországhoz is egyre kevésbé kötődnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az orbáni példát igyekszik követni Steven Levitsky és Lucan Way szerint Donald Trump. ","shortLead":"Az orbáni példát igyekszik követni Steven Levitsky és Lucan Way szerint Donald Trump. ","id":"20250217_foreign-affair-szemle-trump-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41.jpg","index":0,"item":"c99f6aa1-cec9-459a-937e-87d81c9641ff","keywords":null,"link":"/360/20250217_foreign-affair-szemle-trump-orban","timestamp":"2025. február. 17. 07:30","title":"Foreign Affairs: Versengő autokrácia válthatja a demokráciát az Egyesült Államokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.
A Kia koreai, amerikai és németországi formatervezői által létrehozott új Magentis minden ízében európai (leszámítva a bajuszkapcsolókat), ledobta magáról korábbi konzervatív megjelenését és kívül-belül vadonatúj, dinamikus és választékos megjelenést kapott. Az új Magentis a Kia kizárólagos terméke, amelyet önállóan fejlesztettek ki. Nincs köze a Hyundai Sonatához, amely más tengelytávot és felfüggesztési rendszert alkalmaz.
A 4735 milliméter hosszú új szedán minden tekintetben túlnőtte elődjét, annál 70 milliméterrel magasabb (1480 mm), 15 milliméterrel szélesebb (1805 mm) – eltűntek a régi modell túlnyúló ajtókilincsei – tengelytávja 20 milliméterrel hosszabb (2720 mm) ráadásul a csomagtér is nagyobb. Tetővonala 8-51 milliméterrel magasabb potenciális riválisainál, például a Mazda 6, a Ford Mondeo, a Peugeot 407 és a VW Passat tetővonalánál –, a 420 literes csomagtér 9 százalékkal nagyobb, mint a Kia korábbi modelljében, és akár négy golfütő-készlet is elfér benne. A dízel Magentis csak nyáron érkezik, addig egy 144,5 lovas kétliteres benzines és egy 188 lovas 2,7-es hathengeres benzines közül lehet választani öt- és hatsebességes kézi sebességváltóval, valamint ötsebességes automatikus sebességváltóval.
A próbaúton megkóstolt kisebb benzines jó menettulajdonságokkal bírt, jól húzott és csendes volt, csupán nagyobb emelkedőkön kellett erősebben taposni a gázpedált. A folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) felszerelt motor 6000 percenkénti fordulatszámnál 144,5 lóerőt, 4250 percenkénti fordulatszámnál pedig 188,8 Nm nyomatékot ad le. Az autó rendelhető nagy teljesítményű, négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6-os folyamatosan változtatható szelepvezérlésű (CVVT) benzinmotorral. A Kia tiszta alumíniumból készült motorjának legújabb változata 188 lóerős és 247 Nm nyomatékot ad le 4000 percenkénti fordulatszámnál, és a kettős hátsó kipufogócső kiemeli társai közül.
[[ Oldaltörés: Közelebb az európai ízléshez (Oldaltörés) ]]
A hathengeres változatban a pedálokon is lehet állítani, így még tökéletesebbé varázsolható a vezetési kényelem. Ez utóbbi egyébként parádés, igazi luxus limuzinban érzi magát az ember. A kormány közvetlen, kissé csúszik a kézben, de egyébként jó a fogása. Tesztautóm a legmagasabb szintű, kilenc hangszórós audiorendszerrel volt szerelve, a Magentis egyébként az első Kia, amelyben beépített hifi található. A szedánban először megjelenő kétliteres CRDi dízelmotor a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezéses, változtatható geometriájú turbófeltöltővel (VGT) és dízel-részecskeszűrővel (DPF) alapfelszereltségként ellátott motorok második generációjához tartozik. A motor 140 lóerőt képes leadni (305 Nm nyomatékkal) 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között.
Az új Magentis érzékeny kezelhetőségének, pontos kormányzásának, a nagy teljesítményű ABS rendszernek, az EBD-vel felszerelt fékrendszerének, valamint sok más stressz-csökkentő tulajdonságának köszönhetően a Kia vezetője megfelelő segítséget kap ahhoz, hogy megbirkózzon a mindennapi közlekedési veszélyekkel, és elkerülje a balesetveszélyes helyzeteket. Választható kiegészítőként elektronikus stabilitási programmal (ESP) is kapható. Az alapban hatlégzsákos Magentis kocsiszekrénye kiérdemelte az ötcsillagos védelmi besorolást az amerikai NHTSA NCAP törésteszten, Európában pedig az volt a tervezők célkitűzése, hogy elérjék a frontális és oldalsó ütközések négycsillagos védelmi besorolását az EuroNCAP tesztelési módszereivel mérve – ez megfelel a D-kategóriás autók többségének.
A Magentis a Kia első olyan járműve, amelyet különösen mély oldalsó légzsákokkal szerelnek fel, amely a mellkast és a medencét egyaránt védelmezi. Ezek a légzsákok az első ülésekbe vannak beépítve, és felfújódásukat a középső B oszlopokba beépített érzékelők vezérlik. Oldalsó ütközés esetén az oldallégzsákok felfúvódnak, és megvédik az utasok fejét, karját és felsőtestét a sérülésektől. Ezzel egy időben az érzékelő jelet küld az első légzsákokhoz és az övfeszítőkhöz is, hogy a különböző biztonsági rendszerek együttműködve biztosítsák az utasok teljes védelmét. Európában a vezetői és az első utasülés alapfelszereltségként tartalmaz „aktív fejtámlát”. Ez a fejtámla hátsó ütközés esetén elmozdul előre és felfelé, hogy megvédje az ülésen ülő személyt a nyak visszacsapódásától és a hátsérülésektől.
A kétliteres változat bevezető ára 5 millió 799 ezer forint. A legmagasabb felszereltségért 800 ezer forinttal kell többet fizetni.
Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.
A Chevrolet Aveo négyajtós változata, amellyel a magyar közönség először tavaly októberben, a Budapesti Autószalonon találkozhatott, márciustól bevezető áron kapható.
A felújított Hyundai Sonata és Tucson a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az amerikai NHTSA röréstesztjében frontális és oldalirányú ütközésre.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?