Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","shortLead":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","id":"20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055.jpg","index":0,"item":"8573e56d-1a2d-4a73-9eca-d4e4bb202cdf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","timestamp":"2025. február. 05. 15:01","title":"Egy magyar kutatás szerint a terelőkutyáknak jobb a szaglásuk, mint a vadászkutyáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","id":"20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae.jpg","index":0,"item":"c14abfe4-08b7-47e8-963c-112b76b6cce5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","timestamp":"2025. február. 05. 13:03","title":"Az agyban, a májban és a vesében is felhalmozódik a mikroműanyag, az agynál a legnagyobb a baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","shortLead":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","id":"20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba.jpg","index":0,"item":"98a6ac2d-3557-4f7b-944f-b70d384f2f14","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","timestamp":"2025. február. 05. 06:41","title":"V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","shortLead":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","id":"20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187.jpg","index":0,"item":"1b51956d-9cb2-498f-bf64-41ba650dd9fb","keywords":null,"link":"/elet/20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","timestamp":"2025. február. 06. 04:31","title":"A magyar pavilon miskakancsója a kanyarban sincs a dilis japán kabalákhoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","shortLead":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","id":"20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"94c2efc1-2cc7-4ea8-ad2f-709330aac8ec","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","timestamp":"2025. február. 06. 21:16","title":"Marad a kormányzati informatika miniszteri biztosa, de most már pénzt kap a munkájáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.
A Kia koreai, amerikai és németországi formatervezői által létrehozott új Magentis minden ízében európai (leszámítva a bajuszkapcsolókat), ledobta magáról korábbi konzervatív megjelenését és kívül-belül vadonatúj, dinamikus és választékos megjelenést kapott. Az új Magentis a Kia kizárólagos terméke, amelyet önállóan fejlesztettek ki. Nincs köze a Hyundai Sonatához, amely más tengelytávot és felfüggesztési rendszert alkalmaz.
A 4735 milliméter hosszú új szedán minden tekintetben túlnőtte elődjét, annál 70 milliméterrel magasabb (1480 mm), 15 milliméterrel szélesebb (1805 mm) – eltűntek a régi modell túlnyúló ajtókilincsei – tengelytávja 20 milliméterrel hosszabb (2720 mm) ráadásul a csomagtér is nagyobb. Tetővonala 8-51 milliméterrel magasabb potenciális riválisainál, például a Mazda 6, a Ford Mondeo, a Peugeot 407 és a VW Passat tetővonalánál –, a 420 literes csomagtér 9 százalékkal nagyobb, mint a Kia korábbi modelljében, és akár négy golfütő-készlet is elfér benne. A dízel Magentis csak nyáron érkezik, addig egy 144,5 lovas kétliteres benzines és egy 188 lovas 2,7-es hathengeres benzines közül lehet választani öt- és hatsebességes kézi sebességváltóval, valamint ötsebességes automatikus sebességváltóval.
A próbaúton megkóstolt kisebb benzines jó menettulajdonságokkal bírt, jól húzott és csendes volt, csupán nagyobb emelkedőkön kellett erősebben taposni a gázpedált. A folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) felszerelt motor 6000 percenkénti fordulatszámnál 144,5 lóerőt, 4250 percenkénti fordulatszámnál pedig 188,8 Nm nyomatékot ad le. Az autó rendelhető nagy teljesítményű, négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6-os folyamatosan változtatható szelepvezérlésű (CVVT) benzinmotorral. A Kia tiszta alumíniumból készült motorjának legújabb változata 188 lóerős és 247 Nm nyomatékot ad le 4000 percenkénti fordulatszámnál, és a kettős hátsó kipufogócső kiemeli társai közül.
[[ Oldaltörés: Közelebb az európai ízléshez (Oldaltörés) ]]
A hathengeres változatban a pedálokon is lehet állítani, így még tökéletesebbé varázsolható a vezetési kényelem. Ez utóbbi egyébként parádés, igazi luxus limuzinban érzi magát az ember. A kormány közvetlen, kissé csúszik a kézben, de egyébként jó a fogása. Tesztautóm a legmagasabb szintű, kilenc hangszórós audiorendszerrel volt szerelve, a Magentis egyébként az első Kia, amelyben beépített hifi található. A szedánban először megjelenő kétliteres CRDi dízelmotor a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezéses, változtatható geometriájú turbófeltöltővel (VGT) és dízel-részecskeszűrővel (DPF) alapfelszereltségként ellátott motorok második generációjához tartozik. A motor 140 lóerőt képes leadni (305 Nm nyomatékkal) 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között.
Az új Magentis érzékeny kezelhetőségének, pontos kormányzásának, a nagy teljesítményű ABS rendszernek, az EBD-vel felszerelt fékrendszerének, valamint sok más stressz-csökkentő tulajdonságának köszönhetően a Kia vezetője megfelelő segítséget kap ahhoz, hogy megbirkózzon a mindennapi közlekedési veszélyekkel, és elkerülje a balesetveszélyes helyzeteket. Választható kiegészítőként elektronikus stabilitási programmal (ESP) is kapható. Az alapban hatlégzsákos Magentis kocsiszekrénye kiérdemelte az ötcsillagos védelmi besorolást az amerikai NHTSA NCAP törésteszten, Európában pedig az volt a tervezők célkitűzése, hogy elérjék a frontális és oldalsó ütközések négycsillagos védelmi besorolását az EuroNCAP tesztelési módszereivel mérve – ez megfelel a D-kategóriás autók többségének.
A Magentis a Kia első olyan járműve, amelyet különösen mély oldalsó légzsákokkal szerelnek fel, amely a mellkast és a medencét egyaránt védelmezi. Ezek a légzsákok az első ülésekbe vannak beépítve, és felfújódásukat a középső B oszlopokba beépített érzékelők vezérlik. Oldalsó ütközés esetén az oldallégzsákok felfúvódnak, és megvédik az utasok fejét, karját és felsőtestét a sérülésektől. Ezzel egy időben az érzékelő jelet küld az első légzsákokhoz és az övfeszítőkhöz is, hogy a különböző biztonsági rendszerek együttműködve biztosítsák az utasok teljes védelmét. Európában a vezetői és az első utasülés alapfelszereltségként tartalmaz „aktív fejtámlát”. Ez a fejtámla hátsó ütközés esetén elmozdul előre és felfelé, hogy megvédje az ülésen ülő személyt a nyak visszacsapódásától és a hátsérülésektől.
A kétliteres változat bevezető ára 5 millió 799 ezer forint. A legmagasabb felszereltségért 800 ezer forinttal kell többet fizetni.
Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.
A Chevrolet Aveo négyajtós változata, amellyel a magyar közönség először tavaly októberben, a Budapesti Autószalonon találkozhatott, márciustól bevezető áron kapható.
A felújított Hyundai Sonata és Tucson a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az amerikai NHTSA röréstesztjében frontális és oldalirányú ütközésre.