Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"360","description":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak a változáshoz, amíg az EU asszisztál a „stabilokráciához” – írja Oliver Jens Schmitt történész. Miért érdekes a Tisza Párt felbukkanása?","shortLead":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak...","id":"20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"9d3b87d7-cf64-49ed-a714-986148f576eb","keywords":null,"link":"/360/20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 08:45","title":"Osztrák professzor: Dühös a magyar középréteg a korrupt és tekintélyuralmi elitre, de lerázni aligha tudja magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8243f01b-cd09-481c-a9b1-518fcc3addae","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter a Facebookon reagált arra, hogy a BOK-csarnokban egy elitélt pedofil bűnöző is ott ült a fideszesek között.","shortLead":"Magyar Péter a Facebookon reagált arra, hogy a BOK-csarnokban egy elitélt pedofil bűnöző is ott ült a fideszesek között.","id":"20250518_magar-peter-orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-bunozo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8243f01b-cd09-481c-a9b1-518fcc3addae.jpg","index":0,"item":"7b6fac5d-c72a-4361-bda7-563e4b3c58fa","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_magar-peter-orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-bunozo-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 22:13","title":"Magyar Péter szerint Orbán Viktor pedofil bűnözőkkel akar a honfitársai ellen harcolni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d049eb3-bf00-4291-aa50-6a5665a6d65b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ismét Rómában gyűltek össze a világ vezetői, Magyarországot Sulyok Tamás képviseli.","shortLead":"Ismét Rómában gyűltek össze a világ vezetői, Magyarországot Sulyok Tamás képviseli.","id":"20250518_XIV-Leo-papa-beiktatas-Volodimir-Zelenszkij-J-D-Vance-kezfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d049eb3-bf00-4291-aa50-6a5665a6d65b.jpg","index":0,"item":"93fa4f0c-f9b4-4194-be26-85880ef48233","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_XIV-Leo-papa-beiktatas-Volodimir-Zelenszkij-J-D-Vance-kezfogas","timestamp":"2025. május. 18. 11:57","title":"XIV. Leó pápa beiktatásán fogott kezet Volodimir Zelenszkij és J. D. Vance","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","shortLead":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","id":"20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d.jpg","index":0,"item":"8f46cd7a-9f05-42e4-ac93-d160bc49c681","keywords":null,"link":"/sport/20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","timestamp":"2025. május. 18. 23:08","title":"Esélye sem volt Svájc ellen a magyar hokiválogatottnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban megérteni, miben más, mint a földi sarki fények.","shortLead":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban...","id":"20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7.jpg","index":0,"item":"162215b2-9a6f-42d8-b145-7b63ebf57fa2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","timestamp":"2025. május. 18. 08:03","title":"Káprázatos felvételeket készített a James Webb űrteleszkóp a Jupiteren pompázó sarki fényről (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d666dab-f055-4257-8ab0-89d22e4c0e16","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Red Bull pilótája a saját lábán szállt ki a kocsiból.","shortLead":"A Red Bull pilótája a saját lábán szállt ki a kocsiból.","id":"20250517_Sulyos-balesetet-szenvedett-Cunoda-az-imolai-Forma-1-es-futam-idomero-edzesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d666dab-f055-4257-8ab0-89d22e4c0e16.jpg","index":0,"item":"dd8562e2-a3cf-4a01-9c80-2caad755cbbf","keywords":null,"link":"/sport/20250517_Sulyos-balesetet-szenvedett-Cunoda-az-imolai-Forma-1-es-futam-idomero-edzesen","timestamp":"2025. május. 17. 17:09","title":"Csúnya balesetet szenvedett Cunoda az imolai Forma-1-es futam időmérő edzésén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d64d97f-f4ae-4af1-91cb-da3e7c169d52","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A lízingről a legtöbbeknek a céges autók jutnak eszébe, de valójában sokkal szélesebb körben lehet ezt igénybe venni. Mi a lízing pontosan, mikor érdemes ezt a megoldást választani, és miben tér el a hiteltől? Milyen elvárásoknak kell, hogy a lízingbe vevő megfeleljen?","shortLead":"A lízingről a legtöbbeknek a céges autók jutnak eszébe, de valójában sokkal szélesebb körben lehet ezt igénybe venni...","id":"20250519_Mit-kell-tudni-a-lizingrol---Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d64d97f-f4ae-4af1-91cb-da3e7c169d52.jpg","index":0,"item":"5c13cd1d-6cda-4b7b-9bca-40c75c0f9b3c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Mit-kell-tudni-a-lizingrol---Kasszakulcs","timestamp":"2025. május. 19. 05:50","title":"Mire készüljek, ha lízingelni szeretnék? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 18. 11:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""}]
A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.
A Kia koreai, amerikai és németországi formatervezői által létrehozott új Magentis minden ízében európai (leszámítva a bajuszkapcsolókat), ledobta magáról korábbi konzervatív megjelenését és kívül-belül vadonatúj, dinamikus és választékos megjelenést kapott. Az új Magentis a Kia kizárólagos terméke, amelyet önállóan fejlesztettek ki. Nincs köze a Hyundai Sonatához, amely más tengelytávot és felfüggesztési rendszert alkalmaz.
A 4735 milliméter hosszú új szedán minden tekintetben túlnőtte elődjét, annál 70 milliméterrel magasabb (1480 mm), 15 milliméterrel szélesebb (1805 mm) – eltűntek a régi modell túlnyúló ajtókilincsei – tengelytávja 20 milliméterrel hosszabb (2720 mm) ráadásul a csomagtér is nagyobb. Tetővonala 8-51 milliméterrel magasabb potenciális riválisainál, például a Mazda 6, a Ford Mondeo, a Peugeot 407 és a VW Passat tetővonalánál –, a 420 literes csomagtér 9 százalékkal nagyobb, mint a Kia korábbi modelljében, és akár négy golfütő-készlet is elfér benne. A dízel Magentis csak nyáron érkezik, addig egy 144,5 lovas kétliteres benzines és egy 188 lovas 2,7-es hathengeres benzines közül lehet választani öt- és hatsebességes kézi sebességváltóval, valamint ötsebességes automatikus sebességváltóval.
A próbaúton megkóstolt kisebb benzines jó menettulajdonságokkal bírt, jól húzott és csendes volt, csupán nagyobb emelkedőkön kellett erősebben taposni a gázpedált. A folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) felszerelt motor 6000 percenkénti fordulatszámnál 144,5 lóerőt, 4250 percenkénti fordulatszámnál pedig 188,8 Nm nyomatékot ad le. Az autó rendelhető nagy teljesítményű, négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6-os folyamatosan változtatható szelepvezérlésű (CVVT) benzinmotorral. A Kia tiszta alumíniumból készült motorjának legújabb változata 188 lóerős és 247 Nm nyomatékot ad le 4000 percenkénti fordulatszámnál, és a kettős hátsó kipufogócső kiemeli társai közül.
[[ Oldaltörés: Közelebb az európai ízléshez (Oldaltörés) ]]
A hathengeres változatban a pedálokon is lehet állítani, így még tökéletesebbé varázsolható a vezetési kényelem. Ez utóbbi egyébként parádés, igazi luxus limuzinban érzi magát az ember. A kormány közvetlen, kissé csúszik a kézben, de egyébként jó a fogása. Tesztautóm a legmagasabb szintű, kilenc hangszórós audiorendszerrel volt szerelve, a Magentis egyébként az első Kia, amelyben beépített hifi található. A szedánban először megjelenő kétliteres CRDi dízelmotor a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezéses, változtatható geometriájú turbófeltöltővel (VGT) és dízel-részecskeszűrővel (DPF) alapfelszereltségként ellátott motorok második generációjához tartozik. A motor 140 lóerőt képes leadni (305 Nm nyomatékkal) 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között.
Az új Magentis érzékeny kezelhetőségének, pontos kormányzásának, a nagy teljesítményű ABS rendszernek, az EBD-vel felszerelt fékrendszerének, valamint sok más stressz-csökkentő tulajdonságának köszönhetően a Kia vezetője megfelelő segítséget kap ahhoz, hogy megbirkózzon a mindennapi közlekedési veszélyekkel, és elkerülje a balesetveszélyes helyzeteket. Választható kiegészítőként elektronikus stabilitási programmal (ESP) is kapható. Az alapban hatlégzsákos Magentis kocsiszekrénye kiérdemelte az ötcsillagos védelmi besorolást az amerikai NHTSA NCAP törésteszten, Európában pedig az volt a tervezők célkitűzése, hogy elérjék a frontális és oldalsó ütközések négycsillagos védelmi besorolását az EuroNCAP tesztelési módszereivel mérve – ez megfelel a D-kategóriás autók többségének.
A Magentis a Kia első olyan járműve, amelyet különösen mély oldalsó légzsákokkal szerelnek fel, amely a mellkast és a medencét egyaránt védelmezi. Ezek a légzsákok az első ülésekbe vannak beépítve, és felfújódásukat a középső B oszlopokba beépített érzékelők vezérlik. Oldalsó ütközés esetén az oldallégzsákok felfúvódnak, és megvédik az utasok fejét, karját és felsőtestét a sérülésektől. Ezzel egy időben az érzékelő jelet küld az első légzsákokhoz és az övfeszítőkhöz is, hogy a különböző biztonsági rendszerek együttműködve biztosítsák az utasok teljes védelmét. Európában a vezetői és az első utasülés alapfelszereltségként tartalmaz „aktív fejtámlát”. Ez a fejtámla hátsó ütközés esetén elmozdul előre és felfelé, hogy megvédje az ülésen ülő személyt a nyak visszacsapódásától és a hátsérülésektől.
A kétliteres változat bevezető ára 5 millió 799 ezer forint. A legmagasabb felszereltségért 800 ezer forinttal kell többet fizetni.
Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.
A Chevrolet Aveo négyajtós változata, amellyel a magyar közönség először tavaly októberben, a Budapesti Autószalonon találkozhatott, márciustól bevezető áron kapható.
A felújított Hyundai Sonata és Tucson a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az amerikai NHTSA röréstesztjében frontális és oldalirányú ütközésre.