szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 9-én, Bahreinban állt munkába először a 2006-os Forma 1-es futamok hivatalos felvezető autója, a vadonatúj, 630 Nm nyomatékkal rendelkező CLK 63 AMG. Az autó sorozatgyártású változata április után lesz kapható.

© daimlerchrysler
A 6,3 literes 354 kW-os/481 lóerős V8-as AMG-motorjával, módosított fékrendszerével, futóművével, hűtésével és kipufogó rendszerével, valamint számos könnyű karosszéria-elemével a gyors kupé kiválóan megfelel különleges rendeltetésének. Első bevetésére a bahreini futamon (március 9-12.) kerül sor. A korábbi évekhez hasonlóan most is egy C 55 AMG T-Modell szolgál orvosi ügyeleti autóként a Forma-1 versenysorozat valamennyi, 18 futamán. A CLK 63 AMG safety car feladata, hogy balesetek után vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között egészen addig a mezőny élén haladjon, amíg el nem hárul a veszély. Az autót irányító egykori DTM-pilóta, Bernd Mayländer a verseny rendezőinek külön utasítására hajt ki a pályára. Végig nagy sebességet kell tartania, különben túlmelegednek a versenyautók motorjai, és kihűlnek a gumijaik.

© daimlerchrysler
A Mercedes-AMG motorsportban alkalmazott megoldások egész sorát vonultatta fel annak érdekében, hogy megbízhatóan működjön a világ különböző éghajlatú tájain az új felvezető autó: ilyen egyebek között a nagy teljesítményű vízhűtő, az orrkötény mögé beépített két oldalsó olajhűtő, valamint a nagyobb méretű kiegészítő váltóolaj-hűtő. A hátsó differenciálmű hűtőbordákkal és külön olajhűtővel van ellátva. A motorsportra jellemző felszerelések másutt is megmutatkoznak a felvezető autón: remek irányíthatósággal és útfekvéssel ruházza fel például a 19 hüvelykes kovácsolt AMG könnyűfém felnikre és 235/35 (elöl), illetve 265/30 (hátul) méretű gumikra épülő állítható magasságú sportfutómű.

Az utcai változatnál elöl 70, hátul 60 milliméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik, amely kidomborított sárvédőin is jól látszik. A korábbinál nagyobb teljesítményű sport fékrendszer jól bírja a tartós igénybevételt, és mindenkor határozottan megállítja a száguldó autót. Elöl 390 milliméter átmérőjű vegyes anyagú féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330 milliméteres acél tárcsák és négydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot. Valamennyi féktárcsa belső hűtésű és lyukazott kivitelű. A különösen nagy igénybevételnek kitett első fékek külön csatornákon keresztül kapják a hűtőlevegőt.

150 kilót lefogyott (Oldaltörés)

© daimlerchrysler
A safety car kiegészítő felszerelései, azaz kommunikációs berendezése, jelzőfényei, differenciálmű- és fékhűtése, valamint nagyobb kerekei és féktárcsái ellenére is jóval könnyebb, mint az utcai változat. A Mercedes-AMG fejlesztői egy a Forma-1-ben és a DTM-ben alkalmazott ultramodern anyag, szénszálas CFK alkalmazásával faragtak le sokat a tömegéből. CFK-ból készült az orr- és a farkötény, a motorháztető, az első sárvédők és az ajtók. Az 1600 kilós AMG felvezető autó így több mint 150 kilóval könnyebb, mint az utcai használatra szánt CLK 63 AMG, amelynek saját tömege 1755 kilogramm.

© daimlerchrysler
A safety car-t a FIA Forma-1 matricái mellett a tetejére épített villogó különbözteti meg leginkább a CLK 63 AMG-től. Amikor a versenypályán tartózkodik, folyamatosan fehér fénnyel villognak első és hátsó lámpái. Személyzete rádió-adóvevő, TV-monitor, valamint befelé és kifelé irányított TV-kamerák segítségével tartja a kapcsolatot a versenybírákkal. A pilóta-fülkében két darab négypontos biztonsági övvel szerelt kagylóülés, fekete/ezüst színű bőrkárpitozás, Forma-1-es küszöbborítások, jó fogású AMG-sportkormány és minőségi szénszálas díszítőelemek teremtenek sportos környezetet, hangsúlyozva a felvezető autó különleges jellegét. A Mercedes-AMG tíz éve szállít felvezető autókat a Forma-1-nek. Már 1984-ben is „rajthoz” állított egy V8-as motorral hajtott E-osztályos kupét orvosi ügyeleti autóként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ezüst nyílból fenevad

Január 14. és 22. között Detroitban mutatkozik be a legizmosabb S-Mercedes, az S65 AMG. A monstrumot változatlanul az a hatliteres 12 hengeres erőforrás hajtja, amely az elődben dorombolt.

hvg.hu Autó

Nincs nála erősebb autó (galériával)

A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.

automenedzser.hu Autó

Kétszázötvennel repeszt a világ leggyorsabb Hummerje

Az amerikai autók vezető európai importőre, a német Geiger Cars nem nézhette tétlenül, hogy Hummer-vásárlói folyton arról panaszkodnak, nem elég izmos a kocsijuk. Megalkották tehát a H2-sportautót, melynek megrendelője egy német hölgy volt, aki nem sajnált 200 ezer eurót a spéci Hummerért.

hvg.hu Autó

340-nel megy a leggyorsabb Mercedes

Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.

hvg.hu Autó

Svéd rendőrautó vadászik a magyar gyorshajtókra

Néhány hétig a svéd rendőrségtől kölcsönkapott Saab 9-5 sportkombi vadászik a gyorshajtókra a magyar autópályákon. Az akció célja, hogy a rendőrök éles helyzetben is kipróbálhassák a kiemelkedő biztonsági és technológiai tulajdonságokkal rendelkező modellt.

hvg.hu Autó

Még gyorsabb a 12 hengeres kabrió

Az SL piaci bevezetése után négy évvel a Mercedes-Benz felfrissítette a sikeres sorozat műszaki tartalmát, megjelenését és felszereltségét. Sportosabbá tette a motorokat, a hajtásláncot és a futóművet, így most még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, és méltóképpen folytatja az SL-mítoszt a kivételes roadster.

automenedzser.hu Autó

Alfa Brera - A belső sáv ura

Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.

hvg.hu Autó

Terepen is kényeztet az új Mercedes

A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.

hvg.hu Autó

480 lovas az új Porsche 911

A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.

hvg.hu Világ

Gyémántok Schumacher Ferrariján?

Decemberben még úgy tűnt, hogy a Ferrari hamarosan bajba kerül, hisz a Vodafone 2007-es átigazolása a versenytárs McLarenhez évi 40 millió dolláros bevételkiesést jelent a Scudeirának. Az új szponzor azonban nem váratott sokáig, a világ legnagyobb gyémántkitermelője, a dél-afrikai De Beers állítólag évi 50 millióval száll be a Forma 1-es üzletbe.