Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a4b33141-8e7c-44d3-ae2e-efd44bd8d4b3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két, több, mint ötvenéves tartályhajó süllyedt el a Kercsi-szorosban. Folyamatosan szivárog belőlük az olaj.","shortLead":"Két, több, mint ötvenéves tartályhajó süllyedt el a Kercsi-szorosban. Folyamatosan szivárog belőlük az olaj.","id":"20241228_Moszkva-beismerte-okologiai-katasztrofat-okoz-a-ket-elsullyedt-tankermatuzsalem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4b33141-8e7c-44d3-ae2e-efd44bd8d4b3.jpg","index":0,"item":"08687fbd-0f3d-43d0-8040-3796a9baae3a","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Moszkva-beismerte-okologiai-katasztrofat-okoz-a-ket-elsullyedt-tankermatuzsalem","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Moszkva beismerte: ökológiai katasztrófát okoz a két elsüllyedt tankermatuzsálem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b","c_author":"Balla István, Németh Róbert","category":"kultura","description":"A Felső Tízezer kicsi forradalomról beszél, az Elefánt szerint nincs semmi (vagy Semmi van), Pogány Induló generációja viszont nagy forradalmat hajtott végre (legalábbis a popzenében). Mutatjuk az idei öt legjobb magyar lemezt, fordított sorrendben.","shortLead":"A Felső Tízezer kicsi forradalomról beszél, az Elefánt szerint nincs semmi (vagy Semmi van), Pogány Induló generációja...","id":"20241229_2024-legjobb-magyar-lemezei-elefant-pogany-indulo-trabanat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b.jpg","index":0,"item":"67cd446c-0495-4574-8e0d-b4a21971ca39","keywords":null,"link":"/kultura/20241229_2024-legjobb-magyar-lemezei-elefant-pogany-indulo-trabanat-ebx","timestamp":"2024. december. 29. 15:30","title":"Négy évtizedet késett, de most az év legfontosabb albuma lett – 2024 legjobb magyar lemezei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60882094-64c0-40b0-bcaa-96a81e554dcc","c_author":"Németh András","category":"tudomany","description":"Geoffrey Hinton úgy véli, 10-20 százalékos annak az esélye, hogy a gyorsan fejlődő mesterséges intelligencia (MI) három évtizeden belül eltünteti az emberi fajt.","shortLead":"Geoffrey Hinton úgy véli, 10-20 százalékos annak az esélye, hogy a gyorsan fejlődő mesterséges intelligencia (MI) három...","id":"20241227_A-mesterseges-intelligencia-keresztapja-szerint-no-annak-a-veszelye-hogy-az-MI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60882094-64c0-40b0-bcaa-96a81e554dcc.jpg","index":0,"item":"aba844db-aa8d-4189-8c3a-e47f8bcfa79f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_A-mesterseges-intelligencia-keresztapja-szerint-no-annak-a-veszelye-hogy-az-MI","timestamp":"2024. december. 27. 19:42","title":"Az MI keresztapja szerint nő annak a veszélye, hogy a gépi értelem kiirtja az emberiséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"75880028-ea7f-4696-95d5-8a88f3d078a8","keywords":null,"link":"/360/20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","timestamp":"2024. december. 28. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 4. rész: Hogyan alakul az MI jövője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","shortLead":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","id":"20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0.jpg","index":0,"item":"6330f17e-d740-4a00-ab5e-8bcdfd76c34a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","timestamp":"2024. december. 28. 12:23","title":"Magyarország habzsolja az orosz gázt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2d4bf08-6bd1-4767-b4fa-24f3bbe87d6f","c_author":"Galicza Dorina","category":"elet","description":"Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.","shortLead":"Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha...","id":"20241228_parizs-notre-dame-riport-tuzvesz-epiteszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2d4bf08-6bd1-4767-b4fa-24f3bbe87d6f.jpg","index":0,"item":"389466bf-bda2-4a63-8ddb-a8113937e8e9","keywords":null,"link":"/elet/20241228_parizs-notre-dame-riport-tuzvesz-epiteszet","timestamp":"2024. december. 28. 20:00","title":"Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"465db35f-eaea-44e9-909c-fd9e21ffea52","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korábban mostohagyereknek számított a savanyú íz, a kutatások az édes és a sós ízre adott reakciókkal foglalkoztak. A savanyú íz általános megítélése negatív: „mintha citromba haraptál volna”, szól a mondás. Egy új vizsgálat viszont kiderítette, hogy ez egyáltalán nincs így, vannak, akik kifejezetten előnyben részesítik a „savanyúságokat”, és egyáltalán nincsenek kevesen.","shortLead":"Korábban mostohagyereknek számított a savanyú íz, a kutatások az édes és a sós ízre adott reakciókkal foglalkoztak...","id":"20241227_savanyu-iz-megitelese-kedvelese-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/465db35f-eaea-44e9-909c-fd9e21ffea52.jpg","index":0,"item":"23439200-33ad-4ad0-bce4-2e41238c2388","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_savanyu-iz-megitelese-kedvelese-kutatas","timestamp":"2024. december. 27. 18:03","title":"Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049eca01-59e3-4b61-9e8e-4c247ec88540","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Azonban nem csupán a súlytalanság, hanem a Kreml-barát álláspont miatt sem merül fel a német, külföldre sugárzó közmédia szerint, hogy Orbánt bevessék egy valódi békemisszióban. ","shortLead":"Azonban nem csupán a súlytalanság, hanem a Kreml-barát álláspont miatt sem merül fel a német, külföldre sugárzó...","id":"20241228_deutsche-welle-orban-viktor-magyarorszag-orosz-ukran-haboru-bekemisszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049eca01-59e3-4b61-9e8e-4c247ec88540.jpg","index":0,"item":"48aee2e4-a86b-4c8f-ae4e-b3f01b1471a2","keywords":null,"link":"/360/20241228_deutsche-welle-orban-viktor-magyarorszag-orosz-ukran-haboru-bekemisszio","timestamp":"2024. december. 28. 09:00","title":"Deutsche Welle: Magyarország diplomáciailag súlytalan, kizárt, hogy közvetíteni tudna Ukrajna és Oroszország között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Március 9-én, Bahreinban állt munkába először a 2006-os Forma 1-es futamok hivatalos felvezető autója, a vadonatúj, 630 Nm nyomatékkal rendelkező CLK 63 AMG. Az autó sorozatgyártású változata április után lesz kapható.
A 6,3 literes 354 kW-os/481 lóerős V8-as AMG-motorjával, módosított fékrendszerével, futóművével, hűtésével és kipufogó rendszerével, valamint számos könnyű karosszéria-elemével a gyors kupé kiválóan megfelel különleges rendeltetésének. Első bevetésére a bahreini futamon (március 9-12.) kerül sor. A korábbi évekhez hasonlóan most is egy C 55 AMG T-Modell szolgál orvosi ügyeleti autóként a Forma-1 versenysorozat valamennyi, 18 futamán. A CLK 63 AMG safety car feladata, hogy balesetek után vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között egészen addig a mezőny élén haladjon, amíg el nem hárul a veszély. Az autót irányító egykori DTM-pilóta, Bernd Mayländer a verseny rendezőinek külön utasítására hajt ki a pályára. Végig nagy sebességet kell tartania, különben túlmelegednek a versenyautók motorjai, és kihűlnek a gumijaik.
A Mercedes-AMG motorsportban alkalmazott megoldások egész sorát vonultatta fel annak érdekében, hogy megbízhatóan működjön a világ különböző éghajlatú tájain az új felvezető autó: ilyen egyebek között a nagy teljesítményű vízhűtő, az orrkötény mögé beépített két oldalsó olajhűtő, valamint a nagyobb méretű kiegészítő váltóolaj-hűtő. A hátsó differenciálmű hűtőbordákkal és külön olajhűtővel van ellátva. A motorsportra jellemző felszerelések másutt is megmutatkoznak a felvezető autón: remek irányíthatósággal és útfekvéssel ruházza fel például a 19 hüvelykes kovácsolt AMG könnyűfém felnikre és 235/35 (elöl), illetve 265/30 (hátul) méretű gumikra épülő állítható magasságú sportfutómű.
Az utcai változatnál elöl 70, hátul 60 milliméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik, amely kidomborított sárvédőin is jól látszik. A korábbinál nagyobb teljesítményű sport fékrendszer jól bírja a tartós igénybevételt, és mindenkor határozottan megállítja a száguldó autót. Elöl 390 milliméter átmérőjű vegyes anyagú féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330 milliméteres acél tárcsák és négydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot. Valamennyi féktárcsa belső hűtésű és lyukazott kivitelű. A különösen nagy igénybevételnek kitett első fékek külön csatornákon keresztül kapják a hűtőlevegőt.
A safety car kiegészítő felszerelései, azaz kommunikációs berendezése, jelzőfényei, differenciálmű- és fékhűtése, valamint nagyobb kerekei és féktárcsái ellenére is jóval könnyebb, mint az utcai változat. A Mercedes-AMG fejlesztői egy a Forma-1-ben és a DTM-ben alkalmazott ultramodern anyag, szénszálas CFK alkalmazásával faragtak le sokat a tömegéből. CFK-ból készült az orr- és a farkötény, a motorháztető, az első sárvédők és az ajtók. Az 1600 kilós AMG felvezető autó így több mint 150 kilóval könnyebb, mint az utcai használatra szánt CLK 63 AMG, amelynek saját tömege 1755 kilogramm.
A safety car-t a FIA Forma-1 matricái mellett a tetejére épített villogó különbözteti meg leginkább a CLK 63 AMG-től. Amikor a versenypályán tartózkodik, folyamatosan fehér fénnyel villognak első és hátsó lámpái. Személyzete rádió-adóvevő, TV-monitor, valamint befelé és kifelé irányított TV-kamerák segítségével tartja a kapcsolatot a versenybírákkal. A pilóta-fülkében két darab négypontos biztonsági övvel szerelt kagylóülés, fekete/ezüst színű bőrkárpitozás, Forma-1-es küszöbborítások, jó fogású AMG-sportkormány és minőségi szénszálas díszítőelemek teremtenek sportos környezetet, hangsúlyozva a felvezető autó különleges jellegét. A Mercedes-AMG tíz éve szállít felvezető autókat a Forma-1-nek. Már 1984-ben is „rajthoz” állított egy V8-as motorral hajtott E-osztályos kupét orvosi ügyeleti autóként.
Január 14. és 22. között Detroitban mutatkozik be a legizmosabb S-Mercedes, az S65 AMG. A monstrumot változatlanul az a hatliteres 12 hengeres erőforrás hajtja, amely az elődben dorombolt.
Az esseni Motor Show kiállításon mutatták be az eddigi legerősebb smartot, a Brabus német tuningműhely által felturbózott négyajtós smart forfour tanulmányautót.
A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.
Az amerikai autók vezető európai importőre, a német Geiger Cars nem nézhette tétlenül, hogy Hummer-vásárlói folyton arról panaszkodnak, nem elég izmos a kocsijuk. Megalkották tehát a H2-sportautót, melynek megrendelője egy német hölgy volt, aki nem sajnált 200 ezer eurót a spéci Hummerért.
Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.
Néhány hétig a svéd rendőrségtől kölcsönkapott Saab 9-5 sportkombi vadászik a gyorshajtókra a magyar autópályákon. Az akció célja, hogy a rendőrök éles helyzetben is kipróbálhassák a kiemelkedő biztonsági és technológiai tulajdonságokkal rendelkező modellt.
Az SL piaci bevezetése után négy évvel a Mercedes-Benz felfrissítette a sikeres sorozat műszaki tartalmát, megjelenését és felszereltségét. Sportosabbá tette a motorokat, a hajtásláncot és a futóművet, így most még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, és méltóképpen folytatja az SL-mítoszt a kivételes roadster.
Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.
A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.
A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.
Decemberben még úgy tűnt, hogy a Ferrari hamarosan bajba kerül, hisz a Vodafone 2007-es átigazolása a versenytárs McLarenhez évi 40 millió dolláros bevételkiesést jelent a Scudeirának. Az új szponzor azonban nem váratott sokáig, a világ legnagyobb gyémántkitermelője, a dél-afrikai De Beers állítólag évi 50 millióval száll be a Forma 1-es üzletbe.
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.