szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.

© Citroën
A C4 modell sikerein felbátorodva - amelyből 2005-ben több, mint 280 ezer darabot adtak el világszerte - a Citroën a C‑Triomphe modell kínai piacon való bevezetésével tovább bővíti típuskínálatát. A rendkívül modern és újszerű hagyományos csomagterű gépkocsi a C4 sikerének kulcsát jelentő összes jellemzőt és újítást felsorakoztatja, karosszériájának felépítése viszont a kínai piac igényeihez igazodik. A C-Triomphe gépkocsikat Wuhanban gyártják a C4 modell alapján, meghosszabbított tengelytávval. A 4,8 méter hosszú és 1,77 méter széles autó tengelytávja 2,71 méteres. Csomagtere 513 literes, motorja benzines kétezer köbcentis, 150 lóerős és 200 Nm-es nyomatékkal bír, amelynek 85 százaléka már alacsony, 2000-es fordulatszámnál is a vezető rendelkezésére áll.

© Citroën
Ami a gépkocsi stílusát, felépítését és az általa nyújtott technológiai szolgáltatásokat illeti, elsősorban a modern, kényelmes és biztonságos autót kereső vevőkör igényeit tartja szem előtt. A négyajtós az év második negyedévének végén kerül forgalomba. Alapáras az ötlemezes CD-tár, a blokkolásgátló, két légzsák, a tempomat és a klíma is. A Citroën az új modell piaci bevezetésével és típuskínálatának bővítésével tovább erősíti pozícióját Kínában. Kifejezetten a kínai igényeknek megfelelően gyártott hagyományos csomagterű ZX Fukang és az Elysée modelleknek köszönhetően a márka tizennégy év alatt 600 ezer gépkocsit adott el ezen a piacon. Tavaly több mint 100 kocsit adott el a Citroën Kínában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Zabálják az A6-ost a kínaiak

Az Audi továbbra is a prémiumkategóriás autók első számú forgalmazója Kínában. A VW-csoporthoz tartozó német vállalat 2005-ben Hongkongot is beleszámítva összesen 58 ezer 878 négykarikás járművet értékesítettek, ami 9,6 százalékos növekedésnek felel meg.

hvg.hu Autó

Hibridautót is tudnak a franciák

A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

hvg.hu Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

hvg.hu Autó

Szedán kétmillió alatt

A Chevrolet Aveo négyajtós változata, amellyel a magyar közönség először tavaly októberben, a Budapesti Autószalonon találkozhatott, márciustól bevezető áron kapható.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

A jövő hírnöke

A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.