szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A kínai állami fejlesztési és reformbizottság jóváhagyta, hogy a Nanjing Automobile Corp. felvásárolja a brit MG Rovert. Több hónappal az eredetileg tervezett időpontnál előbb, még az idén újraindulhat az MG Roverek brit gyártása.

© mg-rover.com
Az MG Rovert felvásárló kínai autógyártó, a Nanjing Automobile Corp. korábban azt közölte, hogy 2007-ig 1200 alkalmazottal, két járműmodell gyártásával indítaná újra a termelést. Az első Kínában gyártott MG75 szedán már 2007 első felében legördülhet a gyártósorról. A Nanjing a múlt hónapban 33 éves lízingbe vette a korábbi MG Rover üzemet Longbridge-ben. A cég kezdetben az MG TF és az MG ZT modelljeit gyártaná itt.

Félelmetes kombi az MG ZT
© mg-rover.com
Brit lapértesülés szerint a Nanjing Automobile tárgyalásokat kezdett a MG megszerzéséért alulmaradt kínai riválisával, a Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) céggel MG Rover modellek kínai gyártásáról. A Nanjing Automobile Corp. tavaly júliusban vásárolta fel a csődbe jutott brit MG Rovert, 53 millió fontért (78 millió euró). A brit cég adóssága ekkor 1,4 milliárd font volt. A Rover tavalyelőtt több mint megduplázta veszteségét: 2004-et 250 millió font hiánnyal zárta a társaság. 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség.

A cég, amely tavaly áprilisban jelentett csődöt, 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég - miután a Rover még 1999-ben is 780 millió font adó előtti veszteséget termelt - 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak. A cégcsődöt megelőzően a Rovernek 6 ezer alkalmazottja volt, és évente mintegy 112 ezer autót gyártott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

A Suzukitól kap segítséget a GM

A két gyártó közös bejelentése szerint az amerikai General Motors (GM) 17,4 százaléknyi Suzuki-részesedését adja el mintegy 2 milliárd dollárért.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

hvg.hu Autó

Négyajtós C4 Kínában

A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.