 © Nissan |
Ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, vagy nem nyomja határozottan azt, a rendszer felkészül a fékezésre. Ha a radar úgy ítéli meg, túl közel került a két jármű, a műszerfalon megjelenik egy, a fékezésre figyelmeztető lámpa. Ezzel egyidőben hangjelzés is megszólal. A gázpedál automatikusan hátrahúzódik, hogy a vezető jobban és határozottabban nyomhassa a féket. A rendszer dugóban a leghasznosabb, ahol a vánszorgás során gyakran kell fékezni. A távolságtartó automatika annak a Nissan biztonsági pajzs rendszerének a része, amelynek elvét 2004-ben vezették be azért, hogy mérsékeljék az autóbalesetekből eredő egészségügyi kockázatokat. A japánok célja, hogy 2015-ig felére csökkentsék a végzetes és komoly sérülésekkel járó balesetek számát. Ehhez alapul az 1995-ös statisztikákat vették. A Nissan nem közölte, hogy az újítást mikortól építik be a márka autóiba.