szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.

A 21 ezer 400-as februári értékesítési darabszámmal a Mazda várhatóan 1,7 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, ami 0,3 százalékpontos növekedést jelent 2005 februárjához képest, ugyanakkor az elmúlt 14 év legjobb piacrészesedési eredményét is jelenti. Az idei év első két hónapjának 46 ezer 400 darabos értékesítési eredménye hatezer autóval 15 százalékkal múlja felül a Mazda Motor Europe tavaly, hasonló időszakban elért eredményét. A kiemelkedő sikerből minden ország kivette a részét, a piacok többségében ráadásul két számjegyű növekedést sikerült elérni.

Három országban – Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában – megdőlt a havi értékesítési rekord. Olaszországban 2580 darabbal sikerült az eddig legjobb havi értékesítési darabszámot produkálni. A Portugáliában elért 1,7 százalékos piaci részesedés minden idők legjobb havi eredményének számít, csakúgy, mint a Spanyolországban regisztrált egy százalékos részesedés. A legnagyobb arányú növekedést Oroszország mutatta, hiszen a februárban eladott 2100 Mazda 84 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

Magyarországon szintén minden idők legjobb februárját teljesítette a Mazda Motor Hungary, több mint 252 jármű eladásával. Az első két hónapban Magyarországon értékesített Mazdák darabszáma 437 darab volt, ami 41,9 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A Mazda3 eladásai 103 százalékkal, a Mazda6 eladásai 33 százalékkal nőttek az első két hónapban. A 2005-ös pénzügyi évben eddig (2005 áprilisától 2006 februárjáig) a Mazda 247 ezer 400 járművet értékesített Európában. Ez több mint 6000 darabbal, illetve 2,4 százalékkal múlja felül az elmúlt üzleti év hasonló időszakának eredményét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.

automenedzser.hu Autó

Újabb nehéz évet jósolnak az autókereskedők

Az autókereskedők aligha bontanak majd pezsgőt az év végén, bár vannak márkák, amelyek megmentették az egész éves hazai autópiacot. Az elmúlt négy évben a személyautó-értékesítések tekintetében minden képzeletet fölülmúló, 11-21 százalékos növekedésnek lehettünk tanúi. Az autóvásárlási eufória 2004 második felétől a kedvezőtlenebb gazdasági környezet hatására megtorpant, miközben a kereskedők hozzászoktak a folyamatos növekedéshez. Ezért volt akcióktól, 100-120 hónapos futamidőktől és 0 százalékos THM-től hangos az év vége. Az igyekezet ellenére 2007 elejéig nem várható fellendülés.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.