szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kiskunlacházi reptéren, szakemberek felügyelete alatt tehettük próbára a Michelin új, a felső kategóriás autók számára készült gumiabroncsait. Segítségünkre volt öt prémiumautó, két S-type Jaguar, egy Opel Signum, egy ötös BMW és egy VW Sharan, valamint egy felkészült stáb.

© hvg.hu
A romos, lehangoló kiskunlacházi reptér és a csikorgó szél épp egy ilyen, embert, autót és gumit próbára tévő teszthez volt ideális. A tanpályát fellocsolták, így a háromliteres fenevadakkal éles helyzetben vizsgáztathattuk az új abroncsok tapadását, fékhatását és kanyarodási képességét. Bár laikusként nehezen tudtam volna különbséget tenni a Michelin Primacy régi és új generációjának tulajdonságai között, de a teszt hivatalosan mért eredményei a gyártót igazolták. Az új gumival bátrabban mentünk, nagyobb sebességgel vettük a kanyarokat és biztonságosabban autóztunk. Bármennyire próbálkoztunk, nem tudtuk kipörgetni az autókat, a gumik és természetesen az ESP az úton tartottak.

Hosszú élettartam, biztonság esőben (Oldaltörés)




A felső kategóriás szedánok számára tervezett új Michelin Primacy HP 25 százalékkal hosszabb élettartammal rendelkezik, mint a korábbi verzió, a Michelin szerint a versenytársak termékeit is jócskán felülmúlja a tartóssága (TÜV SÜD felmérés)

© hvg.hu
. Ami a vezetési időt illeti, ezek a százalékszámok azt jelentik, hogy amíg a legerősebb versenytárs
24 hónapig fut az utakon, addig a Michelin Primacy HP 30 hónapig. A Primacy a meghosszabbított élettartalma alatt végig
azonos szintű biztonságot nyújt. Ezek a megtakarítások már a magánszemélyek számára is jelentős előnyöket jelentenek, azonban nagyobb mennyiségben, pl. a flottamenedzserek számára még nagyobb jelentőséggel bírnak. Egy 25 ezer autóból álló, három éves szerződéssel működtetett és évente 37 ezer kilométert futó flotta esetében a Michelin Primacy HP-vel felszerelt autók számának megduplázása közel 80 ezer abroncsot takarít meg, ami 13,5 millió eurónak felel meg.

A baleseti statisztikák szerint Európában a súlyos balesetek többsége esős időjárási körülmények között következik be. A Michelin Primacy HP-ét ezért úgy tervezték, hogy teljes élettartalma alatt magas fokú tapadással rendelkezzen a nedves felületeken.

Zöld abroncs

© Michelin
A Michelin Primacy HP hosszabb élettartammal és kilométer-teljesítménnyel rendelkezik, és mindemellett megőrzi az összes Michelin abroncsra jellemző legfontosabb előnyöket. Ez nemcsak a biztonság, hanem a környezetvédelem tekintetében is így van. 1992-ben a Michelin technológiai áttörést hozott létre a környezetkímélőbb abroncs piacra dobásával, amelynek a szilícium-dioxid alapú keveréke elősegíti az üzemanyag-megtakarítás növelését azáltal, hogy csökkenti a gördülési ellenállást. A Michelin Primacy HP rendelkezik ugyanezekkel az előnyökkel, tehát az abroncsok nemcsak, hogy tovább tartanak, hanem a többi vezető márkájú abroncshoz viszonyítva a legalacsonyabb gördülési ellenállással rendelkeznek.

Új kerekeket kap a Sharan
© hvg.hu
Mindez nemcsak alacsonyabb üzemanyag-költségeket jelent az autósok számára, hanem kedvezőbb környezeti hatásokat is a társadalom egészére nézve, hiszen a kevesebb üzemanyag-fogyasztás kevesebb üvegházgáz kibocsátást is jelent. Továbbá, egy tartósabb abroncs egyben hozzájárul a nyersanyagfogyasztás csökkentéséhez is, mivel kevesebb abroncs gyártására van szükség ugyanannyi leutazott össztávolságra számítva, és így kevesebb kidobandó elhasznált abroncs is keletkezik.

Bírja a defektet (Oldaltörés)

Leengedik a BMW gumiját
© hvg.hu
Az új Michelin Primacy HP mind a hagyományos mind a defekttűrő verzióban is kapható lesz. A Michelin ZP („Zero Pressure” azaz zéró nyomás) technológiája egy olyan modern megoldást jelent, amely a hagyományos abroncsok oldalfalait egy speciális gumikeverékkel erősíti meg. A Michelin ZP a jármű súlyát zéró nyomás mellett is 80 kilométeren keresztül 80 km/óra sebességgel elbírja. Ez annyit jelent, hogy a sofőrnek nem kell leállnia az út szélén az abroncs esetleges nyomásvesztése miatt. A defektűrő abroncsok felszerelhetők az Audi A4 és A6, a BMW 1-es, 3-as és 5-ös szériák, a Mercedes C-osztály, E-osztály és S-osztály , a Peugeot 607 autókra.

Lyukas gumi nem akadály
© hvg.hu
A ZP gumik jó tulajdonságait egy ötös BMW segyítségével tapasztalhattuk meg. A jobb hátsó kerekét leengedték majd kemény szlalomversenyre invitálzuk az autót. A bóják között lavírozó BMW szinte lefektette a gumit, de a sofőr ebből semmit sem érzett, változatlan tempóval vette be a visszafordítókat, a hajtű kanyarokat és vészfékezéskor is stabil maradt az autó. Az új Primacy HP már kapható a legtöbb gumikereskedésben, az új defekttűrő ZP-abroncsok a nyár folyamán érkeznek hazánkba. Információnk szerint a felső kategóriás autókra szánt abroncsok (méretek: 225/50 R 16, 225/50 R 17, 205/55 R 16 ZP, 205/55 R 16, 205/55 R 16, 215/55 R 16, 225/45 R 17 ZP, 225/55 R 16, 225/60 R 16, 235/45 R 16, 245/45 R 17, 215/50 R 17, 225/55 R 17, 235/45 R 18, 245/45 R 18) árai nem drágulnak az előző szériához képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tízezer tisztább teherkocsi

Egy évvel a piaci bevezetés után elkészült a DaimlerChysler AG wörthi gyárában a tízezredik BlueTec-dízelmotorral szerelt tehergépkocsi. Ezek már most teljesítik a majd csak 2009-ben hatályba lépő Euro 5 környezetvédelmi normatíva előírásait, azaz akár 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és szilárd szennyezőanyagot bocsátanak ki a környezetbe, mint amennyit a jelenleg érvényben lévő előírások megengednek.

Dzindzisz Magdalena (hvg.hu) Gazdaság

Mobillal fizethetjük a sztrádadíjat

Hamarosan mobiltelefonnal is lehet sztrádamatricát vásárolni – erősítette meg a Hvg.hu-nak az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője. Mindhárom mobilcég tervei között szerepel a szolgáltatás elindítása.

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

automenedzser.hu Autó

Míg ön alszik

Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.

hvg.hu Autó

Hét forinttal olcsóbb a brit biobenzin

A brit Morrisons áruházláncban mostantól E85-ös üzemanyagot, azaz bioethanol is lehet tankolni. A Nagy-Britanniában úttörő vállalkozás egyelőre csak Norwichban kínálja a csupán 15 százalék benzint tartalmazó keveréket.

hvg.hu Autó

BMW másodkézből

A BMW januárban indítja el hivatalos újraértékesítési programját Magyarországon. A program lényege, hogy a BMW Magyarország hivatalos márkakereskedéseinél megbízható, fiatal használt BMW-k vásárlására nyílik lehetőség.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

900 ezer kilométer javítás nélkül

A német újságkihordó fuvarozó, Klaus Schade tíz éve vezeti jelenlegi Mercedes-Benz Sprinterét, amellyel több mint 900 ezer kilométert tett meg. Teljesítményével huszonkét-szer kerülhette volna meg a Földet.