szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Aláírták az emlékeztető dokumentumot arról, hogy a dél-koreai Hyundai járműipari csoport körülbelül egymilliárd eurós beruházással új üzemet épít Csehországban, erősítették meg a cseh ipari minisztériumban.

Hyundai Getz
A dokumentum a beruházás eddig egyeztetett feltételeit tartalmazza, majd a kormány jóváhagyja, és a végső megállapodás csak az után következik, mondta a minisztérium szóvivője, Ivo Mravinac, és hozzátette, hogy "még néhány részletet véglegesíteni kell, de ezek nem érintik az alapvető kérdéseket". A Hyundai adókedvezményekről, foglalkoztatási támogatásokról és más ösztönzőkről tárgyal.

A gyárat az Ostrava melletti Nosovice ipari parkjában építenék fel. A csehországi üzemben évi 300 ezer kocsit akarnak gyártani 2008-tól. A cseh kormány korábbi becslése szerint a Hyundai új gyára, teljes kapacitásának elérése után, évi 1,2-1,3 százalékkal gyorsíthatja az ország gazdasági növekedését.

A Hyundai 2010-re a világ hatodik számú autógyárává kíván előlépni a jelenlegi hetedik helyről. Ezt elsősorban külföldi gyárak építésével kívánja elérni, hogy kiküszöbölhesse az árfolyamhatásokat. A Hyundai idén 2,7 millió autót akar értékesíteni a tavalyi 2,4 millió után. Európai eladásait változatlanul 350 ezerre tervezi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

A tökéletes középút

Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI Gazdaság

Nem jön Budapestre a Hyundai

Csehországba viszi egymillió eurós beruházását a dél-koreai Hyundai. Az autógyártó 2008-tól évi 300 ezer autót szeretne gyártani.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.