szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda 6 (Japánban Atenza) modelljének gyártási darabszáma februárban elérte az egymilliós határt. Az első hatos 2002 februárjában készült el a cég Hofu-i második számú üzemegységében. A Mazda történetében ez a modellsorozat szárnyalta túl legrövidebb idő alatt az egymilliós gyártási darabszámot.

A Mazda 6 a Mazda első olyan modellje, melyet teljes mértékben a zoom-zoom filozófiának megfelelően terveztek és építették – így válhatott a 2002-ben bevezett újdonság a cég egyik legsikeresebb modelljévé. A háromféle karosszériaváltozatban – négyajtós limuzin, ferde hátú ötajtós és sportkombi – kapható Mazda6 jellegzetes és sportos formájával, kivételes úttartásával, tágas belsejével, nagyszerű utazási kényelmével és minden részletre kiterjedő, magas szintű kidolgozási minőségével méltán népszerű a vásárlók között. Mindemellett a modellsorozat számtalan fontos szakmai elismerést és díjat gyűjtött be megjelenése óta.

A Mazda6 a születése óta eltelt négy évben több mint 110 nemzetközi autóipari díjat hódított el, köztük az igen rangos az Év Autója Japánban elismerést 2003-ban. A hiroshimai központú világcég tavaly júniusban frissítette fel a Mazda 6/Atenza modellsorozatot, ezzel további lökést adott a sorozat sikerének. Nem sokkal ezután mutatkozott be a Mazda 6 nagy teljesítményű sportváltozata, a Mazda 6 MPS (melyet Japánban Mazdaspeed Atenza, Észak-Amerikában pedig Mazdaspeed 6 néven árusítanak). A Mazda 6 MPS-t itthon április 21-én mutatják be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nőttek a Mazda eladásai

A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

Milyen autókat szeretnek a nők?

A nők általában a fürge, könnyen parkolható és jól áttekinthető autókat szeretik. Egyértelműen persze nem lehet meghatározni, hogy melyik az igazán női autó. Sok férfi úgy gondolja, a nőnek kiskocsi való, ám vannak hölgyek, akik kifejezetten nagy autókban érzik jól magukat. Gyakran látni Volvo XC90-et vagy Jeep Cherokee-t vezető hölgyeket, de S-osztályú Mercedest és 7-es BMW-t is vidáman elkormányoznak.