 © daimlerchrysler |
A tanulmányautó 2005. szeptemberi frankfurti IAA autó-kiállításon történt bemutatása és az innovatív járművel kapcsolatos pozitív visszajelzések után most a szériaváltozat is rajthoz áll. Az R 63 AMG-t 2006. harmadik negyedévében vezetik be az amerikai piacra. Magyarországon 2006 novemberétől lesz rendelhető. A hazai márkaképviseleteken idén márciusban megjelenő hatüléses Mercedes-Benz R-osztály szériaváltozatához hasonlóan az új R 63 AMG rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható.
 © daimlerchrysler |
375 kW/510 LE teljesítményével és 630 Newtonméter nyomatékával az új fejlesztésű nyolchengeres AMG szívómotor rendkívül dinamikus menettulajdonságokkal bír. A rövid tengelytávolságú R 63 AMG 5,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h sebességre, maximális sebessége 250 km/h (elektronikusan leszabályozott). Az első és a hátsó tengely közötti 40/60 százalékos erőelosztású összkerékhajtás, az AMG sportfutómű AIRMATIC légrugóval és szintszabályzással, valamint adaptív csillapítási rendszerrel a lehető legjobb menetbiztonságot, dinamikus és komfortos autózást nyújt – a jármű vezetőjének kívánsága szerint, gombnyomásra. A rövid fékutat a nagyteljesítményű és nagy méretű AMG fékberendezés biztosítja.
Az új, AMG-re jellemző kialakítású első- és hátsó köténylemez, az AMG sportkipufogó két krómozott dupla végcsöve és a lesötétített sportos hátsó lámpák erőteljes dinamikát sugároznak. A 20 hüvelykes AMG könnyűfémkerekek ötküllős formatervezésben, 265/45 R 20 méretű széles abroncsokkal körben a jármű oldalnézetének markáns jegyeket kölcsönöznek. Az R 63 AMG első Mercedes-Benz járműként opcionálisan 21-es méretű AMG könnyűfémkerekekkel is szállítható.