szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Május elején kerül 11 ezer 650 eurós alapáron az európai szalonokba a Peugeot legújabb kisautója, a 207 típusszámot viselő modell. Az autó a töréstesztek éllovasává nőtte ki magát. Az európai törésbiztonságot tesztelő testület (Euro-NCAP) 12 csillaggal tüntette ki az új Peugeot modellt. A 12-ből öt jár a felnőtt, négy a gyermek utasok biztonságáért, három pedig a gyalogosok védelméért esetleges ütközéskor.

Kötelező tartozék a mandula-vágású lámpatest
Szaklapok szerint a 12 csillag méltó elismerés azért a fejlesztő-kutató munkáért, amelyet a Peugeot a 207-esbe fektetett. Olivier Thrierr, az új modell kifejlesztéséért felelős projekt vezetője elmondta: a munka nagyjából egymilliárd eurót emésztett föl, a töréstesztek során több mint száz darab 207-est zúztak össze a gyári próbapadon.

A kísérletek eredménye a megerősített ajtókeret, amely oldalról érkező ütés (karambol) esetén meggátolja, hogy az ajtó kiszakadjon a zárból, és az utastérben kössön ki. A konstruktőrök megerősítették a pedálok alatti lemezrészt - ezáltal megelőzhetők a frontális ütközések során bekövetkező, a vezetőnek súlyos és komplikált bokatöréseket eredményező sérülések.

© euroncap
A gyalogosok védelmét szolgálja az újszerű orr, amely külsőleg leginkább megkülönbözteti a 207-est az elődmodell 206-os típustól. Az új autó "cápapofa" kinézetű frontrészt kapott, amely már ismerős a Peugeot 407 és a (nemrég felfrissítetett) 307 modellekről. A mélyen, a fényszórók alatt fekvő, széles hűtőrács közepén sötét vízszintes műanyagburkolat húzódik. A fogszabályozó pántra emlékeztető "blikkfang" ütközéskor az elgázolt gyalogosok lábát védi a roncsolástól - mondják a konstruktőrök. Ezek az újítások jelentős tömegnövekedéssel jártak. A Peugeot új kisautójának a súlya - kiviteltől függően - elérheti az 1,3 tonnát, azaz 150 kilogrammal több, mint az előd 206-os típus súlya volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

hvg.hu Autó

Kapható az új Peugeot kupé

A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.

hvg.hu Világ

Egymillió Peugeot részecskeszűrővel

Már egymillió Peugeot márkájú jármű jár olyan részecskeszűrővel, amelyet a cég zászlóshajója, a 607-es kapott meg először 2000-ben, és amelyet azóta fokozatosan beépítettek szinte az összes HDI-dízel autó katalizárotába.