szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Atlétikus alkattal lép az Astra TwinTop az acéltetős kabriók színpadára. Első pillantásra egy kiválóan edzett sportolót juttat eszünkbe a családi használatra alkalmas négyüléses kocsi, ugyanakkor az új Astra kabrió rendkívül elegáns. Ívbe feszülő, folyamatos tetővonala összetéveszthetetlenné teszi. Hazai ára még kérdéses.

© GM Media
Az átalakuló-művész tervezésekor elsődleges szempont volt a szép megjelenés, nagyfokú célszerűséggel ötvözve. 4,476 méteres hosszúságával a középkategóriájú kabriók közé sorolható az Astra TwinTop. 2,61 méteres tengelytávja megteremti a tágas utastér előfeltételét; a két hátsó ülésen, a megfelelő váll- és térdméret jóvoltából, felnőttek is kényelmesnek találják a hosszú távú utazást. Ez a helytakarékos, háromrészes tetőkonstrukciónak köszönhető. Szerkezeti elemei kisebbek a szokásosnál, így kevesebbet foglalnak el a csomagtartóból, amelynek befogadóképessége kupé-állapotban tekintélyes 440 liter, de még nyitott tető esetén is marad 205 liternyi térfogat. Különösen jól hozzáférhetővé teszi ezt az újszerű, elektromos működésű „Easy Load“ rendszer: a hátul vízszintesen egymás fölé rendezett tetőzet gombnyomásra megemelkedik 25 centivel. A tető 30 km/óráig nyitható vagy csukható.

© GM Media
Az Astra TwinTop belsejét műgonddal kidolgozott, értékes anyagokkal rendezték be, kívánságra kapható nyeregöltéses bőrkárpit is. A nagy központi monitorral ellátott, rendezett középkonzolon az Opelre jellemző él húzódik végig, a műszerek elegáns krómkeretet kaptak. Az Astrák jó ár-érték arányával indul az Astra TwinTop értékesítése is. Németországban 23 ezer 650 eurónál kezdődik a CD-rádióval, fedélzeti számítógéppel és sebességszabályzóval ellátott autó ára.

Alapfelszerelés többek között a klímaberendezés, a sebességszabályzó, a hat hangszórós CD-rádió, az elektromos ablakemelő, a fedélzeti számítógép, az elektromosan állítható és fűthető külső tükör, a távvezérlős központi zár, a két irányban állítható bőrkormány, a két állítható magasságú „Easy Entry“ ülés, memóriafunkcióval, a kartámlás és átrakónyílásos hátsó ülés, valamint a ködfényszóró.

A haladásról négyféle benzinmotor (77 kW/105 LE –147 kW/200 LE) és a 110 kW/150 LE teljesítményű 1.9 CDTI dízel gondoskodik, az utóbbi széria részecskeszűrővel (DPF). A csúcshajtómű a 2.0 Turbo ECOTEC, amely, részben a kiváló áramvonalazás (cw = 0,31) jóvoltából – 237 km/órás sebességet tesz lehetővé. A benzines és dízel turbómotorokhoz hatfokozatú sebességváltó tartozik.

Aktív bukócső fokozza a passzív biztonságot (Oldaltörés)



Az IDS futómű (Interactive Driving System) biztosan tartja az Astra TwinTopot a kijelölt nyomvonalon, míg az opcionális IDS sportfutómű SportSwitch kapcsolója és jellegdiagram-vezérlésű kormányműve még élénkebb tempót tesz lehetővé. A balesetek megelőzésében olyan vezetőtámogató rendszerek segítenek, mint az ABS, az ESP Plus vagy a szintén széria fékasszisztens.

© GM Media
A testvérmodell Astra GTC karosszériáját célirányosan megerősítették az Astra TwinTop részére. A futómű precíz viselkedése szempontjából érdekes csavarásállóság még nőtt is. Itt harminc százalék a javulás az előző Astra Cabrióhoz képest. Az esetleges borulás következményeit a masszív szélvédőkereten kívül az aktív bukócső mérsékli. A légzsákok vezérlőkészülékében speciális perdület-érzékelő ismeri fel a fenyegető borulást, és szükség esetén kioldja az előfeszítőket, valamint ezzel egyszerre a hátsó ülések mögül 0,2 másodperc alatt felpattan, s reteszelődik két masszív alumíniumív. Ez bekövetkezik frontális-, vagy oldal ütközés esetén is, tehát a bukócső hatásának kifejtését nem akadályozza meg a baleset következtében fellépő áramkimaradás. Csukott tető alatt is működik a mechanizmus, fokozva a védőhatást. Az aktív és passzív elemeket összefoglaló SAFETEC rendszerhez tartozik a vezető és az első utas kétfokozatú frontlégzsákja, az első ülések mellkas-medence oldallégzsákja, valamint mind a négy ülés hárompontos biztonsági öve. Az első két ülésben aktív fejtámla van, amely ráfutásos ütközéskor csökkenti a nyaksérülés veszélyét

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Autó

A Suzukitól kap segítséget a GM

A két gyártó közös bejelentése szerint az amerikai General Motors (GM) 17,4 százaléknyi Suzuki-részesedését adja el mintegy 2 milliárd dollárért.

hvg.hu Autó

Ezernyi lóerő az Opeltől

Világpremierrel és számos termékújdonsággal jelentkezik a Genfi Autókiállításon az Opel. Első ízben jelenik meg a nyilvánosság előtt az új 260 lovas Opel GT, bemutatják az új Merivát, a Signum sportváltozatát, az Astra kupé-kabriót és a gázüzemű Zafirát.

hvg.hu Autó

2009-ig kell várni az új Opel Astrára

Legnagyobb konkurensét, a VW Golf legújabb generációját közel egy évvel követi majd a legújabb Opel Astra. A rüsselsheimi márka legfontosabb autója 2009-ben, vagy legkésőbb 2010 elején érkezik a kereskedésekbe.

Egy új randiappban fotók helyett hang alapján dönthetünk

Egy új randiappban fotók helyett hang alapján dönthetünk

Pályacsúccsal nyerte az időmérőt Hamilton a Bahreini Nagydíjon

Pályacsúccsal nyerte az időmérőt Hamilton a Bahreini Nagydíjon

TASZ: Mondvacsinált indokkal bírságolta meg a rendőrség egy antifasiszta tüntetés szervezőjét

TASZ: Mondvacsinált indokkal bírságolta meg a rendőrség egy antifasiszta tüntetés szervezőjét