szerző:
hvg.hu

Atlétikus alkattal lép az Astra TwinTop az acéltetős kabriók színpadára. Első pillantásra egy kiválóan edzett sportolót juttat eszünkbe a családi használatra alkalmas négyüléses kocsi, ugyanakkor az új Astra kabrió rendkívül elegáns. Ívbe feszülő, folyamatos tetővonala összetéveszthetetlenné teszi. Hazai ára még kérdéses.

© GM Media
Az átalakuló-művész tervezésekor elsődleges szempont volt a szép megjelenés, nagyfokú célszerűséggel ötvözve. 4,476 méteres hosszúságával a középkategóriájú kabriók közé sorolható az Astra TwinTop. 2,61 méteres tengelytávja megteremti a tágas utastér előfeltételét; a két hátsó ülésen, a megfelelő váll- és térdméret jóvoltából, felnőttek is kényelmesnek találják a hosszú távú utazást. Ez a helytakarékos, háromrészes tetőkonstrukciónak köszönhető. Szerkezeti elemei kisebbek a szokásosnál, így kevesebbet foglalnak el a csomagtartóból, amelynek befogadóképessége kupé-állapotban tekintélyes 440 liter, de még nyitott tető esetén is marad 205 liternyi térfogat. Különösen jól hozzáférhetővé teszi ezt az újszerű, elektromos működésű „Easy Load“ rendszer: a hátul vízszintesen egymás fölé rendezett tetőzet gombnyomásra megemelkedik 25 centivel. A tető 30 km/óráig nyitható vagy csukható.

© GM Media
Az Astra TwinTop belsejét műgonddal kidolgozott, értékes anyagokkal rendezték be, kívánságra kapható nyeregöltéses bőrkárpit is. A nagy központi monitorral ellátott, rendezett középkonzolon az Opelre jellemző él húzódik végig, a műszerek elegáns krómkeretet kaptak. Az Astrák jó ár-érték arányával indul az Astra TwinTop értékesítése is. Németországban 23 ezer 650 eurónál kezdődik a CD-rádióval, fedélzeti számítógéppel és sebességszabályzóval ellátott autó ára.

Alapfelszerelés többek között a klímaberendezés, a sebességszabályzó, a hat hangszórós CD-rádió, az elektromos ablakemelő, a fedélzeti számítógép, az elektromosan állítható és fűthető külső tükör, a távvezérlős központi zár, a két irányban állítható bőrkormány, a két állítható magasságú „Easy Entry“ ülés, memóriafunkcióval, a kartámlás és átrakónyílásos hátsó ülés, valamint a ködfényszóró.

A haladásról négyféle benzinmotor (77 kW/105 LE –147 kW/200 LE) és a 110 kW/150 LE teljesítményű 1.9 CDTI dízel gondoskodik, az utóbbi széria részecskeszűrővel (DPF). A csúcshajtómű a 2.0 Turbo ECOTEC, amely, részben a kiváló áramvonalazás (cw = 0,31) jóvoltából – 237 km/órás sebességet tesz lehetővé. A benzines és dízel turbómotorokhoz hatfokozatú sebességváltó tartozik.

Aktív bukócső fokozza a passzív biztonságot (Oldaltörés)



Az IDS futómű (Interactive Driving System) biztosan tartja az Astra TwinTopot a kijelölt nyomvonalon, míg az opcionális IDS sportfutómű SportSwitch kapcsolója és jellegdiagram-vezérlésű kormányműve még élénkebb tempót tesz lehetővé. A balesetek megelőzésében olyan vezetőtámogató rendszerek segítenek, mint az ABS, az ESP Plus vagy a szintén széria fékasszisztens.

© GM Media
A testvérmodell Astra GTC karosszériáját célirányosan megerősítették az Astra TwinTop részére. A futómű precíz viselkedése szempontjából érdekes csavarásállóság még nőtt is. Itt harminc százalék a javulás az előző Astra Cabrióhoz képest. Az esetleges borulás következményeit a masszív szélvédőkereten kívül az aktív bukócső mérsékli. A légzsákok vezérlőkészülékében speciális perdület-érzékelő ismeri fel a fenyegető borulást, és szükség esetén kioldja az előfeszítőket, valamint ezzel egyszerre a hátsó ülések mögül 0,2 másodperc alatt felpattan, s reteszelődik két masszív alumíniumív. Ez bekövetkezik frontális-, vagy oldal ütközés esetén is, tehát a bukócső hatásának kifejtését nem akadályozza meg a baleset következtében fellépő áramkimaradás. Csukott tető alatt is működik a mechanizmus, fokozva a védőhatást. Az aktív és passzív elemeket összefoglaló SAFETEC rendszerhez tartozik a vezető és az első utas kétfokozatú frontlégzsákja, az első ülések mellkas-medence oldallégzsákja, valamint mind a négy ülés hárompontos biztonsági öve. Az első két ülésben aktív fejtámla van, amely ráfutásos ütközéskor csökkenti a nyaksérülés veszélyét

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Autó

A Suzukitól kap segítséget a GM

A két gyártó közös bejelentése szerint az amerikai General Motors (GM) 17,4 százaléknyi Suzuki-részesedését adja el mintegy 2 milliárd dollárért.

hvg.hu Autó

Ezernyi lóerő az Opeltől

Világpremierrel és számos termékújdonsággal jelentkezik a Genfi Autókiállításon az Opel. Első ízben jelenik meg a nyilvánosság előtt az új 260 lovas Opel GT, bemutatják az új Merivát, a Signum sportváltozatát, az Astra kupé-kabriót és a gázüzemű Zafirát.

hvg.hu Autó

2009-ig kell várni az új Opel Astrára

Legnagyobb konkurensét, a VW Golf legújabb generációját közel egy évvel követi majd a legújabb Opel Astra. A rüsselsheimi márka legfontosabb autója 2009-ben, vagy legkésőbb 2010 elején érkezik a kereskedésekbe.

Gyilkos fényfüzéreket tartóztattak fel a határon

Gyilkos fényfüzéreket tartóztattak fel a határon

Rányomtatnák a gyorséttermi pohárra a rendszámot, hogy tudják, melyik autós dobta el

Rányomtatnák a gyorséttermi pohárra a rendszámot, hogy tudják, melyik autós dobta el

Szijjártó Péter: 400 japán tanul orvosnak Magyarországon

Szijjártó Péter: 400 japán tanul orvosnak Magyarországon

Jót nevethetnek most a Facebooknál a Gazdasági Versenyhivatal büntetésén

Jót nevethetnek most a Facebooknál a Gazdasági Versenyhivatal büntetésén

Milliókért kelt el egy falra felragasztott banán

Milliókért kelt el egy falra felragasztott banán

Orbán harcostársa, Matteo Salvini új ellenséget talált: a Nutellát

Orbán harcostársa, Matteo Salvini új ellenséget talált: a Nutellát