szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Olaszos stílus, egy telivér sportkocsi teljesítménye és vezethetősége, a presztízs-kombik tágasságával és sokoldalú használhatóságával – ez az Alfa 159 Sportwagon, amely kapható már nálunk is.

© Alfa Romeo
A Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo Style Centre együttműködéséből született 159 Sportwagon ugyanolyan kompakt, mint a szedán – 4660 milliméteres hossza épp akkora –, alakja karcsú és kecses (szélessége 1828, magassága 1425, tengelytávja 2700 milliméter). 445 literes csomagtartója éppúgy megfelel sportoláshoz, mint az üzleti életben. A nagy csomagtartót számos rakodóhely egészíti ki. A gazdag felszerelésből nem hiányzik a sebességrögzítő, az esőérzékelő, az automatikus világítás, az első-hátsó parkolósegéd, a „madártávlat” kijelzésre is kapcsolható navigátor, a hangvezérlés, a beépített GSM-telefon, a két- vagy háromzónás, automatikus klíma, a CD- és MP3-játszó rádió, a tízlemezes CD-váltó, a Bose hangrendszer, a műszerfal közepén elhelyezett hangszóróval, az elektromos ülésállítás, sem a nyomógombos motorindítás.

Ami pedig a sportos képességeket illeti, a Brerában már bizonyított 3.2 V6 Q4 24 motorjának 6200/percnél kifejtett 260 lóereje (191 kW) és 4500-nál jelentkező 322 newtonméteres nyomatéka 7,2 másodperc alatt katapultálja százra, és 237 km/óra elérését teszi lehetővé.

© Alfa Romeo
Az Alfa 159 Sportwagon kivételes úttartása az új futómű (elöl kettős, magas lengőkar, hátul Multilink) és a rendkívül precíz kormány érdeme. Viselkedését menetstabilizáló (Vehicle Dynamic Control – VDC), kipörgésgátló (ASR), hidraulikus fékasszisztens (HBA), ABS és EBD, valamint dombsegéd befolyásolja kedvezően. A 4x4-es változatok a Q4 állandó összkerékhajtást kapták, amely kiváló trakciót és élvezetes autózást garantál. A háromdifferenciálos rendszer folyamatosan és dinamikusan osztja el a nyomatékot a négy kerékre; az önzáró Torsen C középső kiegyenlítőmű alaphelyzetben 57 százalékot juttat hátra, illetve 43-at előre, így sportos vezetéskor enyhe túlkormányzottság jelentkezik.

Az ötcsillagos EuroNCAP értékelést kapott szedánhoz hasonlóan az új Alfa 159 Sportwagon is. Nyolc légzsákja közül újdonság a két térdlégzsák, és van benne aktív fejtámla is, amely ráfutásos ütközéskor véd meg a nyaksérüléstől. Karosszériájának szilárdsága a limuzinéval közös padlóváz nagyszilárdságú acéllemez-anyagának, a többrétegű lemezeknek és a lézerhegesztésnek köszönhető. Kiváló védőhatását számos teszt és számítógépes modellezés igazolja.

Biztonsága ötcsillagos (Oldaltörés)

A gazdag motorválasztékból említsük elsőként a folyamatosan változó szívás- és kipufogás-vezérlésű három új JTS-t. Ezek a 3.2 V6 24v (191 kW - 260 LE), a 2.2 (136 kW - 185 LE) és a 1.9 (118 kW – 160 LE), 81 és 85 LE/l közötti fajlagos teljesítménnyel. Valamennyi motor Euro 4-es, ami a JTS (Jet Thrust Stochiometric) égési rendszer érdeme.

© Alfa Romeo
A dízelek közül kiemelhetjük az öthengeres, húszszelepes 2.4 JTDM erőforrást(147 kW - 200 LE 4000/percnél, 400 Nm 2000-nél), valamint a két 1.9 JTDM-et. A 16 szelepes változat adatai 110 kW (150 LE) 4000-es fordulaton és 320 Nm 2000-nél, illetve a nyolcszelepes megfelelői 88 kW (120 LE) 4000-nél és 280 Nm 2000-nél. A közös nyomócsöves Multijet motorokat változó geometriájú turbóval és töltőlevegő-hűtővel szerelik fel. Az 1.9 JTDM jellegzetessége az Alfa Romeónál kifejlesztett, különleges forgórész, míg a 2.4 JTDM új hengerfejet és repesztéssel leválasztott csapágyfedelű hajtókart kapott. Mindhárom Euro 4-es, de koromszűrőjével (DPF) felkészült az Euro 5-ös határértékek teljesítésére is. Adalékanyagra nincs szükség. Az új sebességváltók hatfokozatúak, rövid mozdulatokkal, precízen és könnyen kapcsolhatók. Egyes változatokhoz van automata, illetve szintén hatfokozatú Selespeed robotváltó is. A sportkombi bevezető ára 1,8-as 140 lovas benzines motorral 6,345 millió forint, a legolcsóbb dízel 7,245 milliótól indul, a 3,2-es csúcsverzió 11,945 millió forint.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

A legbiztonságosabb Alfa Romeo

AZ EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén a középkategóriás olasz szépség, az Alfa 159 kiváló eredményt ért el. A márkán belül a limuzin az első ötcsillagos.

automenedzser.hu Autó

Alfa Brera - A belső sáv ura

Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.

Mihez kezd egy valóságshow a nemi erőszakkal?

Mihez kezd egy valóságshow a nemi erőszakkal?

Eltűnt a kacsacsőrű emlősök fele, veszélyeztetetté kell nyilvánítani a fajt

Eltűnt a kacsacsőrű emlősök fele, veszélyeztetetté kell nyilvánítani a fajt

Keresik ezt az aranyszínű Fiat Puntót, mert ma balesetet okozott és elhajtott - fotó

Keresik ezt az aranyszínű Fiat Puntót, mert ma balesetet okozott és elhajtott - fotó