szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rövid utazás egy szép, napos hétvégén, egy régóta tervezett nyaralás, a mindennapi munkába járás vagy nagybevásárlás: a Mercedes-Benz Viano Marco Polo kompakt lakóautó egy jármű a mindennapokra. Helyet talál magának egy átlagos méretű garázsban, a szokásos parkolóházakban, parkolóhelyen vagy szabadban található kemping területén. Elődje, a Vito Marco Polo, a legtöbbet értékesített, Mercedes-Benz csillagot viselő kempingbusz idén ünnepli tíz éves jubileumát.

© daimlerchrysler
Az 1996-ben bemutatott Marco Polo alapját a röviddel előtte bevezetett Vito transzporter képezte. Dinamikus formatervezésének, személyautóra emlékeztető méreteinek és jó kezelhetőségének köszönhetően a hétköznapokban is jól használható, kompakt lakóautót hoztak létre. A Vito Marco Polo felosztása klasszikus: a baloldalon egy teljesen berendezett konyha- és szekrénysor húzódott végig. A forgatható első ülések az asztallal és egy lehajtható üléspaddal együtt képeztek egységet. A felállítható tető alatti részre külön kívánságra további fekvőfelületet lehetett rendelni.

A Vito Marco Polo innovatív részleteivel a kezdetektől fogva felhívta magára a figyelmet. Az üléspad sínrendszerbe ágyazott és eltolható volt, a szekrényeket praktikus rolók zárták, az asztal a tolóajtó borításában talált megfelelő helyre, a kapcsolókar elhelyezése a műszerfalon rendkívül helytakarékos volt, a lábrögzítőfék pedig szabad átjárást engedett a jármű hátsó terébe. A sárga és szürke bútorokból álló vidám dekoráció kedvet adott a kiránduláshoz. Az üléspad eltolásával vagy egyszerű kivételével a Vito Marco Polo-t egy pillanat alatt tágas transzporterré lehetett alakítani. Elsősorban a dízelmotorral szerelt változatok iránt volt nagy a kereslet.

A Marco Polo következő generációja 2003 nyarán vett újabb startot, immáron a Viano egyterű alapjaira épülve. A lakóautó iránymutató jellemzőihez továbbra is hű maradt: az egyes-ülés karakterű hátsó üléspad fokozat nélkül elektromosan állítható és lehajtható, elektropneumatikus működtetésű kárpittal és csomagtároló fiókkal is ellátott. A szériafelszerelés magas tető opcionálisan elektrohidraulikus működtetésű, kezelése kényelmes, a tető bezárásakor a ponyva automatikusan összehúzódik. Az alumínium rátétekkel díszített bútorok alapos kidolgozásról tanúskodnak.

Kínában a hathengerest kedvelik (Oldaltörés)

© daimlerchrysler
A jármű térkialakítása változatlan maradt, a Viano Marco Polo méretei a járművet hétköznapi használatra tökéletesen alkalmassá teszik, kiváló menetdinamikával és magas biztonsági színvonallal egyesítve. Választhatók még akár 150 kW (204 LE) teljesítményt elérő erős négy- és hathengeres CDI motorok vagy lágy, 170 kW (231 LE) teljesítményű benzinmotorok. Hátsókerék meghajtásának köszönhetően a Viano Marco Polo súlyeloszlása kiegyensúlyozott.

A jármű szériafelszerelését képezik: az ESP elektronikus stabilitásprogram, az ABS blokkolásgátló, az ASR kipörgésgátló, az EBV elektronikus fékerőelosztó és a BAS fékasszisztens. A járművön körben erőteljes tárcsafékek, elöl pedig vezető- és utasoldali légzsákok találhatók szériafelszerelésben. A Viano nem utolsósorban ezért teljesítette bravúrosan múlt év őszén az EURO-NCAP törésteszt előírásait: a jármű által teljesített eredmények a legjobb személykocsinak járó ötcsillagos értékelést kaptak.

A Viano Marco Polo nagyon gyorsan újra népszerűvé vált, a forgalomba helyezési számok rövid idő alatt rekordszintre emelkednek. A lakóautó már az első, 2004-es teljes gyártási évben 1364-es darabszámot ér el, az elmúlt évben 1450 darab értékesített járművel pedig újabb csúcsot teljesít. A legolcsóbb kétliteres dízel 10 millió 829 ezer forintba kerül, a 231 lovas 3,5 literes hathengeres 14 millió 436 ezerbe.

A Marco Polo nemcsak Németországban örvend népszerűségnek: ma a legyártott járművek kétharmada kerül külföldre. A legfontosabb célországok Spanyolország, Olaszország, Franciaország és a németnyelvű külföldi országok. Nemrégiben Kína is bekerült ezen országok közé, ahol eddig 100 darab bőrös és V6-os motorral szerelt csúcs Marco Polót adtak el. Kínában mozgó irodaként használják. A Viano Marco Polót a kezdetektől a Westfalia Van Conversion gyártja, amely öt éve a DaimlerChrysler 100 százalékos leányvállalata.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kevesebb teherkocsit adott el a Mercedes

Eredményesen zárta a 2005-ös évet a DaimlerChrysler Automotive Hungária. Tavaly a Mercedes-Benz, a smart, a Chrysler és a Jeep márkák autóiból összesen 3297 talált gazdára. Haszonjárműből kevesebb fogyott mint egy évvel korábban.

hvg.hu Autó

340-nel megy a leggyorsabb Mercedes

Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.

hvg.hu Autó

Terepen is kényeztet az új Mercedes

A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.

hvg.hu Autó

A-osztályú Mercedes különleges felszereltséggel

A Mercedes-Benz A-osztály új, különleges modellváltozattal jelentkezik: a Polar Star harmonikus formában ötvözi a sportosságot és az eleganciát. Felszereltsége látványos könnyűfém felniket, különleges fényezéseket, valamint új szöveteket tartalmaz. Korlátozott számban már rendelhető a hazai Mercedes-Benz szalonokban.

hvg.hu Autó

Budapest és Tokaj a Mercedes GPS-térképén

A Mercedes-Benz új navigációs DVD-t kínál ügyfeleinek. A 4.1-es változatot felváltó, széleskörűen aktualizált, tartalmilag bővített COMAND APS Europe 5.0 verzió lehetővé teszi, hogy az utazók kényelmesen hozzáférjenek a navigációs adatokhoz. A DVD elsőként tartalmazza a Magyarország – ezen belül Budapest és Tokaj város részletes, utcára lebontott – útjaira vonatkozó információkat.

hvg.hu Autó

Ötszáz ló és hat személy az R-Mercedes csúcsverziójában

A februári chicagói szalonon mutatta be a Mercedes AMG az R 63 AMG modelljét. A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott járművét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 510 lovas teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára.