Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Rövid utazás egy szép, napos hétvégén, egy régóta tervezett nyaralás, a mindennapi munkába járás vagy nagybevásárlás: a Mercedes-Benz Viano Marco Polo kompakt lakóautó egy jármű a mindennapokra. Helyet talál magának egy átlagos méretű garázsban, a szokásos parkolóházakban, parkolóhelyen vagy szabadban található kemping területén. Elődje, a Vito Marco Polo, a legtöbbet értékesített, Mercedes-Benz csillagot viselő kempingbusz idén ünnepli tíz éves jubileumát.
© daimlerchrysler |
A Vito Marco Polo innovatív részleteivel a kezdetektől fogva felhívta magára a figyelmet. Az üléspad sínrendszerbe ágyazott és eltolható volt, a szekrényeket praktikus rolók zárták, az asztal a tolóajtó borításában talált megfelelő helyre, a kapcsolókar elhelyezése a műszerfalon rendkívül helytakarékos volt, a lábrögzítőfék pedig szabad átjárást engedett a jármű hátsó terébe. A sárga és szürke bútorokból álló vidám dekoráció kedvet adott a kiránduláshoz. Az üléspad eltolásával vagy egyszerű kivételével a Vito Marco Polo-t egy pillanat alatt tágas transzporterré lehetett alakítani. Elsősorban a dízelmotorral szerelt változatok iránt volt nagy a kereslet.
A Marco Polo következő generációja 2003 nyarán vett újabb startot, immáron a Viano egyterű alapjaira épülve. A lakóautó iránymutató jellemzőihez továbbra is hű maradt: az egyes-ülés karakterű hátsó üléspad fokozat nélkül elektromosan állítható és lehajtható, elektropneumatikus működtetésű kárpittal és csomagtároló fiókkal is ellátott. A szériafelszerelés magas tető opcionálisan elektrohidraulikus működtetésű, kezelése kényelmes, a tető bezárásakor a ponyva automatikusan összehúzódik. Az alumínium rátétekkel díszített bútorok alapos kidolgozásról tanúskodnak.
© daimlerchrysler |
A Viano Marco Polo nagyon gyorsan újra népszerűvé vált, a forgalomba helyezési számok rövid idő alatt rekordszintre emelkednek. A lakóautó már az első, 2004-es teljes gyártási évben 1364-es darabszámot ér el, az elmúlt évben 1450 darab értékesített járművel pedig újabb csúcsot teljesít. A legolcsóbb kétliteres dízel 10 millió 829 ezer forintba kerül, a 231 lovas 3,5 literes hathengeres 14 millió 436 ezerbe.
A Marco Polo nemcsak Németországban örvend népszerűségnek: ma a legyártott járművek kétharmada kerül külföldre. A legfontosabb célországok Spanyolország, Olaszország, Franciaország és a németnyelvű külföldi országok. Nemrégiben Kína is bekerült ezen országok közé, ahol eddig 100 darab bőrös és V6-os motorral szerelt csúcs Marco Polót adtak el. Kínában mozgó irodaként használják. A Viano Marco Polót a kezdetektől a Westfalia Van Conversion gyártja, amely öt éve a DaimlerChrysler 100 százalékos leányvállalata.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.