szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai-német DaimlerChrysler elad egy komplett amerikai szerelővonalat az orosz GAZ autógyárnak, amely ott a DC modelljeit gyártaná és szállítaná az orosz piacra.

Dodge Stratus
A Michigan államban lévő Sterling Heights összeszerelő üzemben az orosz gyártó közlése szerint itt évi 65 ezer DaimlerChrysler-kocsit gyártanának. Az ügylet összegét, az Amerikában készülő modell típusát nem közölték a források. Eddig a Chrysler Sebring és a Dodge Stratus szedánjai készültek a szerelőüzemben, de ezek a modellek az idén kifutnak. Sterling Heights fejlesztése legutóbb tavaly tavasszal szerepelt napirenden, akkor a DaimlerChrysler közel 300 millió dolláros beruházást helyezett itt kilátásba.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Retróhullám az autógyáraknál

A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.

automenedzser.hu Autó

Castromobilizmus

A kubai autópark már átlépett az örökkévalóságba. A közép-amerikai szigetországban, ahol a forradalom óta alig bontottak el gépkocsit, már-már művészet az autófenntartás.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

hvg.hu Autó

New Yorkban mutatják be a hétszemélyes Mazda CX-9-et

A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.

Kína korlátozza a ritkaföldfémek exportját

Kína korlátozza a ritkaföldfémek exportját

Drágábbak lesznek a jövő évi autópálya-matricák

Drágábbak lesznek a jövő évi autópálya-matricák

Szeretettel Pozsonyból: Csak a tesztemen át

Szeretettel Pozsonyból: Csak a tesztemen át