szerző:
hvg.hu

A világ első TSI motorral szerelt autója a Golf GT, 125 kW / 170 LE teljesítményt és 240 newtonméter forgatónyomatékot állít szembe mindössze 7,2 literes átlagfogyasztásával. A sportos Golf már 7,9 másodperc után átlépi a 100 kilométer/órás határt, míg legnagyobb sebessége 220 kilométer/óra.

© VW
A közvetlen befecskendezésű benzines erőforrást egy turbó és egy mechanikus kompresszor tölti fel. Az 1,4 liter hengerűrtartalmú TSI-motor teljesítménye egyenlő egy 2,3 literes, öthengeres szívómotoréval, ugyanakkor a fogyasztása 20 százalékkal alacsonyabb, mint a nagyobb lökettérfogatú társáé, mindössze 7,2 liter 100 kilométeren.

A kimagasló teljesítmény a hatásfok folyamatos és konzekvens javításának köszönhető: a kompresszor és a turbófeltöltő egymás után sorban található. Míg az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban a mechanikus töltő gondoskodik a nagyobb teljesítményhez szükséges többletlevegőről, addig a magasabb fordulatszám elérésekor a turbófeltöltő lép működésbe. A magasabb fordulatszám-tartományban a kompresszorra már nincs szükség, ezért automatikusan, egy mágnes kapcsoló segítségével kiiktatja önmagát, és csak a fordulatszám meghatározott szint alá esésekor kapcsol be ismét. A ki- és bekapcsolások közötti átmenet alig észrevehető, ennek következtében még előzéskor sem szükséges visszaváltani, az autó könnyedén gyorsít és élvezetes vezetést biztosít.

© VW
A Golf GTI-hez hasonlóan a Volkswagen az új Golf GT-nél is különös gondot fordított a markáns külső megjelenésre: az autó különös ismertetőjegyei közé tartozik a V-formájú, az autó színére fényezett hűtőrács, a 17 colos könnyűfém kerekek és egy jól látható kettős kipufogócső, valamint a GT-felirat. A sportos megjelenésről belül a csillogó fekete borítások, egy háromküllős bőrborítású sportkormány, valamint a speciális GT-dizájnú sportülések gondoskodnak.

A Volkswagen a Golf GT-t kapocsnak szánja a Golf Sportline és a Golf GTI közé, éppen ezért a GT ára is a két modell között található. Az alapkivitelű GT ára 5 millió 912 ezer forinttól kezdődik. Nyár elejétől pedig már a TSI motoros Golf GT-hez is rendelhető a DSG váltó.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Megújult a leggyorsabb Skoda

2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.

automenedzser.hu Autó

Skoda, egy oktávval feljebb

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

hvg.hu Autó

A Touareg kapta az Internet Autó díjat

A Volkswagen Touareg immár sorozatban a negyedik alkalommal kapta meg az Internet Autó díjat a terepjáró kategóriában. A rangos díjat pénteken Lipcsében, az AMI (Auto Mobil International) kiállításon adták át.

automenedzser.hu Autó

VW Jetta teszt: álcázott playboy

A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 - Az erő sportos oldala

Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.

hvg.hu Világ

Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

hvg.hu Autó

2009-ig kell várni az új Opel Astrára

Legnagyobb konkurensét, a VW Golf legújabb generációját közel egy évvel követi majd a legújabb Opel Astra. A rüsselsheimi márka legfontosabb autója 2009-ben, vagy legkésőbb 2010 elején érkezik a kereskedésekbe.

hvg.hu Autó

Jól fogy a Porsche a Közel-Keleten

A Porsche AG továbbra is növekvő eredményeket ér el a közel-keleti országokban. Rövid idő alatt a márka ötödik legfontosabb piaca lett a térség.

Macron erőpróbája: közlekedési sztrájk immár második napja Franciaországban

Macron erőpróbája: közlekedési sztrájk immár második napja Franciaországban

Felpofozott egy nő egy pumát, hogy mentse a kutyáját

Felpofozott egy nő egy pumát, hogy mentse a kutyáját

Magyarországon a vadonatúj Ford Kuga, amiből már hibrid is kapható

Magyarországon a vadonatúj Ford Kuga, amiből már hibrid is kapható

Egyetlen nap alatt közel 3500 esetben riasztották a mentőket

Egyetlen nap alatt közel 3500 esetben riasztották a mentőket

Jó hírek karácsony előtt: Nem drágul a tojás

Jó hírek karácsony előtt: Nem drágul a tojás

Radar360: Karácsony totális Fidesz-felügyeletről beszél, lesújtó a véleményünk az egészségügyről

Radar360: Karácsony totális Fidesz-felügyeletről beszél, lesújtó a véleményünk az egészségügyről