Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","shortLead":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","id":"20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad.jpg","index":0,"item":"d4cc7508-2045-4998-8596-3ab8f2541e5d","keywords":null,"link":"/elet/20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","timestamp":"2024. november. 25. 09:34","title":"Nicole Kidman elköltözne az Egyesült Államokból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kkv","description":"A bevételek nagyobb részére a megyei települések pályázhatnak, egy kis részét megtartják maguknak, de valamennyit csak visszacsorgatnak Paksnak is.","shortLead":"A bevételek nagyobb részére a megyei települések pályázhatnak, egy kis részét megtartják maguknak, de valamennyit csak...","id":"20241125_paks-iparuzesi-ado-kulonleges-gazdasagi-ovezet-tolna-varmegyei-onkormanyzat-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"2794ba04-c551-4957-bb27-8ae2056a1e80","keywords":null,"link":"/kkv/20241125_paks-iparuzesi-ado-kulonleges-gazdasagi-ovezet-tolna-varmegyei-onkormanyzat-kozgyules","timestamp":"2024. november. 25. 14:14","title":"Így osztja újra a Pakstól elszippantott milliárdokat a Fidesz uralta vármegyei közgyűlés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szövetkezet ügyvezetői közmunkások voltak, semmilyen más bevétele nem volt, csak az uniós pénzből indított projektek, és nyolcszoros áron számlázta ki az önkormányzat felé az alvállalkozó munkáját. Az ügyet az Integritás Hatóság vizsgálta, feljelentés lett a vége.","shortLead":"A szövetkezet ügyvezetői közmunkások voltak, semmilyen más bevétele nem volt, csak az uniós pénzből indított projektek...","id":"20241125_csalas-koltsegvetesi-csalas-unios-penzek-integritas-hatosag-feljelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"9997152d-14fc-4ca4-9bbc-fc4b3e007ff3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_csalas-koltsegvetesi-csalas-unios-penzek-integritas-hatosag-feljelentes","timestamp":"2024. november. 25. 08:57","title":"Nyolcszoros áron számlázta egy fura szövetkezet Somlószőlős uniós projektjeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e829092-a31b-4bce-9bd2-86cf71b99349","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A TÜV jelentése szerint a néhány éves autók közül egy kis Hondával akad mostanság a legkevesebb probléma.","shortLead":"A TÜV jelentése szerint a néhány éves autók közül egy kis Hondával akad mostanság a legkevesebb probléma.","id":"20241126_ezek-most-a-legmegbizhatobb-autok-honda-jazz-porsche-911","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e829092-a31b-4bce-9bd2-86cf71b99349.jpg","index":0,"item":"fa853e32-79db-4563-9cca-df05858ed5eb","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_ezek-most-a-legmegbizhatobb-autok-honda-jazz-porsche-911","timestamp":"2024. november. 26. 06:41","title":"Ezek most a legmegbízhatóbb autók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg szervezetébe a gyógyszereket.","shortLead":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg...","id":"20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85.jpg","index":0,"item":"c8a19068-e670-4c7f-895a-3cd7f33e61c8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","timestamp":"2024. november. 25. 18:03","title":"Ön is fél az injekciós tűktől? Itt egy módszer, ami örökre feleslegessé teheti őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.","shortLead":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig...","id":"20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7.jpg","index":0,"item":"46e38ea2-bbf0-4ab5-b82d-201ea242339d","keywords":null,"link":"/sport/20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","timestamp":"2024. november. 25. 20:35","title":"A General Motors/Cadillac csatlakozásával 11 csapatos lehet a Forma-1 mezőny","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9723265b-cc2a-4fa6-a790-b91841983b6d","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Vívónak készült, tévékapcsolgatás közben azonban ráakadt egy borászról szóló műsorra, és azonnal eldöntötte, ő is ezt akarja csinálni. Földi Bálint a barátaival kezdett bort készíteni a Balaton-felvidéken, azóta a palackjai eljutottak Budapest legjobb éttermeibe is.","shortLead":"Vívónak készült, tévékapcsolgatás közben azonban ráakadt egy borászról szóló műsorra, és azonnal eldöntötte, ő is ezt...","id":"20241126_Foldi-Balint-borasz-Merlegen-podcast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9723265b-cc2a-4fa6-a790-b91841983b6d.jpg","index":0,"item":"b1f485b2-2ba9-46be-a66a-7cba2332e4bb","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_Foldi-Balint-borasz-Merlegen-podcast-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 15:30","title":"A balatoni borászok télen érnek rá igazán vendéget fogadni – Földi Bálint a Mérlegen podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b281d450-c8a5-4284-a2c0-916adbc27736","c_author":"Balla István","category":"360","description":"A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos matektáborba is örömmel elmennek – vallja a nemrég az ország leginnovatívabb gyerekekkel foglalkozó szervezetei közé választott a Gondolkodás Öröme Alapítvány vezetője. Szerint az iskolában nem arra kellene utazni, mit nem tudnak a diákok, hanem arra, hogy mit tudnak, „fontos lenne felismerni az oktatásban, hogy tévedni legális”. Interjú Juhász Péterrel.","shortLead":"A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos...","id":"20241125_juhasz-peter-matematika-matematikatanitas-gondolkodas-orome-alapitvany-edison-100-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b281d450-c8a5-4284-a2c0-916adbc27736.jpg","index":0,"item":"c1a16f3e-cafd-4fb4-b1f0-7d7043148bdf","keywords":null,"link":"/360/20241125_juhasz-peter-matematika-matematikatanitas-gondolkodas-orome-alapitvany-edison-100-interju","timestamp":"2024. november. 25. 19:45","title":"„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az eredeti Mazda6 külső megjelenése a legtisztább formában testesítette meg az új izgalmas márkaidentitást, a kifinomult részleteket és a feltűnő jelenlétet az utakon. Ez a vonzerő azóta egy picit megkopott, a Mazda6 népszerűsége azonban töretlen, köszönhetően megbízhatóságának, értékállóságának és kiváló menettulajdonságainak. Ezt tetézi a most megismert új erősebb kétliteres dízel.
Annak ellenére, hogy szépek a lámpái és összességében a harmónia iskolapéldája a hatos Mazda, de mégsem a formatervezési szempontok győztek meg engem erősségeiről, még akkor is, ha a Mazda-vásárlók többsége a formát nevezte meg elsődleges csábítónak. A Mazda reprezentatív felmérést végzett a Mazda6 vásárlói körében az öt legnagyobb európai országban. Spanyolországban a megkérdezett Mazda6 vásárlók (átlagéletkoruk 38 év) közel 83 százaléka az autó tetszetős külsejét jelölte meg a vásárlás okaként, Olaszországban 72 százalék, Franciaországban és Angliában 60, míg Németországban 45 százalék mondta ugyanezt. Engem inkább a használati értéke, az ár/érték aránya és a megbízhatósága vett le a lábamról. Ebben veri versenytársait, főként ezzel a motorral.
A ráncfelvarrás nem volt túl merész, első ránézésre a laikus számára nincs különbség sem kívül, sem belül. A sima felületű fényszórók továbbra is meghatározzák az új modell elejét – új, sötét tónusú krómszegélyű búrákkal. A karakterisztikus Mazda ötszögletű hűtőrács most egy kicsit jobban benyúlik és laposabb, mint korábban, ami az autó elejét még vonzóbbá teszi. A Mazda embléma ugyancsak nagyobb és szembetűnőbb. Az alsó légbeömlők nyílása nagyobb és külső szélei króm szegéllyel hangsúlyozottak. Minden első légbeömlő nyílást most méhsejt mintázatú rács fed, ez váltotta fel a korábbi gyémánt mintázatot.
Továbbra is megtalálhatóak a Karakuri rendszerű ülések , ami alapfelszereltség a Mazda6 Sport és a Mazda6 Sportkombi változatoknál. Az elnevezés a hagyományos japán összehajtható babára utal. Ezzel a rendszerrel az osztott hátsó ülés a csomagtér válaszfalán elhelyezett karral lehajtható. Az üléspárna előrecsúszik, az üléstámla ráhajlik és a fejtámla mindvégig a helyén maradhat. Ezt az egymozdulatos átalakítást követően a Mazda6 Sportkombi 1712 liter csomagtérrel rendelkezik.
Független megfigyelők is igazolták a Mazda6 megbízhatóságát, a Mazda hagyományos tartósságát. Németország 2004-es ADAC megbízhatósági statisztikájában a Mazda6 a legjobb autók között szerepelt, csakúgy, mint a JD Power vásárlói elégedettségi besorolásban. Az Auto Bild német autós magazin százezer kilométeres tartóssági tesztjén a Mazda 626-os utóda egy 1,8 literes benzines modellel bizonyította nagyfokú megbízhatóságát. A japán résztvevő egyetlen karcolás nélkül végzett.
Elegáns és sportos belső jellemzi, minden fekete, méghozzá ízlésesen és nem morbidan van olyan érzése az embernek, mintha egy zongoraszalonba került volna. A beltér jó minőségű, minőségi anyagokból építkezik, ahogy ez egy Mazdától elvárható, sőt a japán autókhoz képest még fantáziát is találunk egy-egy alkatrész, elem, kapcsoló kidolgozásában. Még a középkonzol műanyag betétjébe sem tudok belekötni. A kijelzők elegánsak, a krómot sem sajnálták. Éjszaka külön műsor a beltér műszereinek vörös izzása. A zoom-zomm érzés itt kapja le a lábáról az embert, a külsejében nem túl sportos, sőt kissé inkább konzervatív járművet a vörös elektronika izgalmassá teszi.
A kormány kicsit vékony, öreges, elavult, viszont szépen eldolgozott bőrből készül. Multifunkciós, a rádió és a tempomat vezérlését is tartalmazza. Férfias fogású, kemény és pontos. A fényszórók automatikus működésűek, az ablaktörlő részben azok. A hatsebességes váltó pici úton jár, pontosan kapcsol, igazi remekmű. Nem sajnálták róla a bőrt és az alumíniumot sem. A könyöktámasz varázsdobozként is funkcionál, a váltó mögött lecsukható pohártartó rekesz bújik meg. Ember legyen a talpán, aki a sok tárolórekeszt plusz a hatalmas rakteret maradéktalanul ki tudja használni. Bár én sem gondoltam volna, hogy egy 2,5 méteres festőlétrát kell majd betuszkolnom. Hát sikerült, úgy hogy még az anyósülésre is befért egy barátom.
A csomagtérből egy-egy kallantyú meghúzásával azonnal síkba dönthető a hátsó üléssor, ráadásul a visszacsukásnál nem kell kínlódni a biztonsági övekkel, hisz az ülésből jönnek ki a szíjak. A csomagtartó padlójában még két tárolóedényt és alatta bőséges helyet kapunk, főleg akkor, ha kipakoljuk a vészkereket. Fogantyúk, akasztók segítik a pakolást és a rögzítést. A tetőig is megpakolhatjuk, hisz külön hálót lehet kifeszíteni az utas- és a csomagtér között. Tetősínek is járnak a kocsihoz, akárcsak az egyetlen sportos elem, a hátsó ajtó fölötti szárny, amely még lendületesebbé teszi kocsinkat.
A beszállás könnyű, hatalmasak a hátsó ajtók is, nagyvonalúan bántak a tervezők a térrel. Magam mögé beülve tapasztalom, hogy kétszer akkora is lehetnék, akkor is elférnék. Hátul is három fejtámla áll rendelkezésre. Mesterembereknek is alkalmas ez a kombi, nem beszélve családos emberekről. Akkor sem kell megijednünk, ha iker-babakocsit kell beemelnünk. Nyaraláshoz is kiváló, hisz csomagokkal együtt öt felnőtt kényelmesen utazhat. Visszafogott eleganciáját szem előtt tartva meg is lehet vele jelenni, tehát szerény, de dinamikus cégvezetők bátran fogyaszthatják. Erős, takarékos és a német statisztikák szerint elnyűhetetlen.
[[ Oldaltörés: Nem csak papíron erős (Oldaltörés) ]]
Ereje meggyőző, a 143 lovas változat igazi élményautó. Sok márka hívja kombiját sportkombinak, a Mazda hatost valóban annak éreztem. Egy pillanatig nem hagy kétséget afelől, hogy a 360 newtonméteres nyomaték nem csak a papíron mutat jól. Dízelt meghazudtoló bátorsággal harapja az aszfaltot és veti bele magát a pesti utak vad világába. Eközben csendes és illedelmesen kiegyensúlyozott a járása. Az 1998 köbcentis soros négyhengeres részecskeszűrős motor 143 lovas legnagyobb teljesítményét 3500-as percenkénti fordulaton adja le, 360 Nm-es nyomatékát pedig percenként 2000-es fordulaton már biztosítja. Arra kell csak figyelni, hogy ha nagyon belemelegednénk a sportos stílusba, ne feledjük, hogy ez egy nagy kombi, nem illik a kormánnyal felelőtlenül játszadozni, hisz nem versenyzésre teremtették.
Takarékosnak is mondható: 1250-es percenkénti fordulatszámon, 74 kilométeres sebességgel, tempomattal 3,7 literes a pillanatnyi fogyasztása. Az ötszáz kilométeres tesztúton a kombi 6,8 literes átlagfogyasztást produkált, ami annál is meglepőbb, mert a computer 7,5 litert írt ki. Ez legyen a legnagyobb baja.
Futóműve (elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés állandó negatív szögeltéréssel) komfortos, a rossz utakat érzéketlenül tűri legyen az kátyú vagy földút. Tesztautóm acél felnijein Bridgestone B390 195/65 R16-os papucsok feszítettek.
A biztonsági arzenál mindenféle elektronikus asszisztenst, menetstabilizátort és hat légzsákot tartalmazott. A biztonsági övek bekapcsolására hangjelzés figyelmeztet, a hátsó utasok bekötését egy piktogram jelzi, amelyet a középső visszapillantó tükör fölött piroslik. A Mazda6 az Euro NCAP töréstesztjén négycsillagos eredményt ért el, ám ennél is fontosabb, hogy a gyerekbiztonsági próbán is négycsillagos lett, ami a legjobb eredmény a kategóriában.
A cédélejátszó jól szólt, automata digitális klíma hűt. Tesztautóm akciós ára jelenleg 6,649 millió, de egy dízel kombi Mazdához 120 lóerővel már 5,649 millióért hozzájuthatunk, Négyajtós benzines modellt már 5,2 millióért kapunk 1,8-as motorral, a négyajtós alapdízel 5,399 milliót ér.
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
A Mazda 6 (Japánban Atenza) modelljének gyártási darabszáma februárban elérte az egymilliós határt. Az első hatos 2002 februárjában készült el a cég Hofu-i második számú üzemegységében. A Mazda történetében ez a modellsorozat szárnyalta túl legrövidebb idő alatt az egymilliós gyártási darabszámot.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.
Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.