szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új, csúcsverziót vezetnek be az európai piacokon a Dacia Loganból. A Németországban 10 ezer 300 euróért megvásárolható Logan Prestige a bőrkormány, az elektronikai vívmányok, az alumíniumbetétek és elegáns fényezés mellett új, 105 lovas benzinmotort is kapott.

© Renault
Eljött az idő, a mikor a Daciánál már nem az olcsóság számít. Európa és a fejlődő országok egyik legsikeresebb típusa - amelyből közel 300 ezret adtak el eddig - új, fényűzőbb ruhát öltött. Itthon várhatóan 3 millió forint környékén szabják majd meg a legjobban felszerelt Dacia alapárát.

A belső ergonomikusabb lett, az anyagok jó minőségűek, a belteret szatén, bőr és alumínium uralja, a Blaupunkt rádió mp3-as fájlok lejátszására is alkalmas, az órák hátlapja ezüst színű, a kijelzők vörösben izzanak, tárolórekeszei sem a megszokottak. Soha nem készült még ilyen jól felszerelt Dacia.

© Renault
Színre fújt lökhárítók, tükrök, krómozott hűtőmaszk, új hátsó lámpák, elektromos tükrök, elegáns spoilerek jelzik, hogy új időszámítás kezdődött a Renault bábáskodása mellett újjászületett román népautó történetében. Újdonság a Daciánál, hogy kulcs nélkül nyitható a csomagtartó. A választékba 15 hüvelykes könnyűfém kerekek is bekerültek, az autó modern, rendhagyó színekben is rendelhető

© Renault
A Logan Prestige csúcsváltozata erős, nyomatékos tizenhat szelepes egyhatos benzinmotort kapott, amely 105 lovas erejét 5750-es tengelyfordulaton adja le, 148 Nm-es nyomatéka 3750-es fordulaton áll a vezető rendelkezésére. Az erős motorral szerelt verzió csúcssebessége 183 kilométer óránként, százas sprintre csupán 10,2 másodpercre van szüksége. Átlagfogyasztása a gyári adatok szerint 7,1 liter benzin száz kilométerenként. Olajcsere periódusa 30 ezer kilométerre nőtt, három év garancia, vagy 100 ezer kilométeres szavatosság is jár hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Irán leállítja a Dacia Logan gyártását?

Irán függőbe helyezte a francia Renault hatalmas beruházását. Idén indult volna a Dacia Loganok gyártása, és innét szolgálta volna ki a közép-keleti piacokat olcsó autójával.

MTI Autó

Újra nyereséges a Dacia

A román Dacia tavaly - ötévi veszteségsorozat után - ismét nyereséget ért el: adózott eredménye 57 millió euró lett. A tavalyi 1,2 milliárd eurónyi forgalma meghaladja az előző két év együttes forgalmát.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

MTI/hvg.hu Autó

A Renault tovább fejleszti a Dacia gyárat

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

hvg.hu Autó

Egy Dacia a jövőből

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.

automenedzser.hu Autó

Logan, a legolcsóbb dízel

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.