Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0fce0e38-e68e-43cd-91cb-79ded95a72f6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Gideon Szaár külügyminiszter szerint Izraelt megszállottan démonizálja a tanács és több határozatban ítélték el, mint Iránt, Kubát, Észak-Koreát és Venezuelát együttvéve.","shortLead":"Gideon Szaár külügyminiszter szerint Izraelt megszállottan démonizálja a tanács és több határozatban ítélték el, mint...","id":"20250205_izrael-kilepes-emberi-jogi-tanacs-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fce0e38-e68e-43cd-91cb-79ded95a72f6.jpg","index":0,"item":"84ac702a-9cde-4d56-823c-2c326d701ca9","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_izrael-kilepes-emberi-jogi-tanacs-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 20:46","title":"Izrael is bejelentette kilépését az Emberi Jogi Tanácsból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","shortLead":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","id":"20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"94c2efc1-2cc7-4ea8-ad2f-709330aac8ec","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","timestamp":"2025. február. 06. 21:16","title":"Marad a kormányzati informatika miniszteri biztosa, de most már pénzt kap a munkájáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég gyorsan az Európai Unió területén. Az Unió katonai mobilitásra vonatkozó legutóbbi cselekvési terve a tervezési hiányosságok miatt vegyes eredményeket ért el, és a végrehajtás útjában továbbra is akadályok állnak. Az Európai Bizottság változtatásokat ígért. ","shortLead":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég...","id":"20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7.jpg","index":0,"item":"3711204b-160b-446d-94a4-e673c343a21e","keywords":null,"link":"/eurologus/20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","timestamp":"2025. február. 05. 19:40","title":"Eltérő közlekedési előírások akadályozzák a tankok mozgását az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A kormány engedélyezi a szerződés szerinti ügylet megkötését az elővásárlási joggal rendelkező Budapesti Közműveknek.","shortLead":"A kormány engedélyezi a szerződés szerinti ügylet megkötését az elővásárlási joggal rendelkező Budapesti Közműveknek.","id":"20250206_Maris-megjelent-a-kormanyhatarozat-a-Budapesti-Kozmuvek-elovasarlasi-joganak-gyakorlasarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"685b1a38-dd83-4062-8f28-473d6352d43e","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Maris-megjelent-a-kormanyhatarozat-a-Budapesti-Kozmuvek-elovasarlasi-joganak-gyakorlasarol","timestamp":"2025. február. 06. 13:45","title":"Mini-Dubaj: Máris megjelent a kormányhatározat a rákosrendezői terület elővásárlásáról, de elírták a sorszámot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul vették a főváros elővásárlási jogát, és már felhőkarcolókat sem terveznek oda. Karácsony Gergely azt közölte: a kormány végre meghátrált.","shortLead":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul...","id":"20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"6e577bd3-d72e-4ac7-a60d-69ba77a25ed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","timestamp":"2025. február. 06. 11:38","title":"Karácsony a Mini-Dubajról: Budapest mindent vállal, amit az arab befektető vállalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9581168e-c9ee-43f6-99a2-7d67a2e83a0e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán ejtőernyősök fogták el az orosz katonákat, azt írták, értelmetlen mészárlás lett volna, ha a harc mellett döntenek.","shortLead":"Az ukrán ejtőernyősök fogták el az orosz katonákat, azt írták, értelmetlen mészárlás lett volna, ha a harc mellett...","id":"20250205_orosz-katona-kapitulacio-kurszk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9581168e-c9ee-43f6-99a2-7d67a2e83a0e.jpg","index":0,"item":"971c870e-77b8-4f8c-94d8-c95d71530715","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_orosz-katona-kapitulacio-kurszk","timestamp":"2025. február. 05. 17:50","title":"21 orosz katona megadta magát az ukránoknak Kurszkban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem ígérkezik egyszerűnek. Az ügy, amelyben Orbán Viktor nemcsak Putyinnal, hanem El Salvador elnökével is egy követ fúj. Sajnos, Putyinnak igaza van, amikor azt hiszi, hogy az idő neki dolgozik. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem...","id":"20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"baf7ea5f-b3b8-4a59-be05-da3ab176e70d","keywords":null,"link":"/360/20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","timestamp":"2025. február. 06. 10:20","title":"Szijjártó megvédte Trump tervét, hogy az USA vegye át a hatalmat a gázai övezetben, és tegyék azt a Közel-Kelet Riviérájává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"162f7c44-bd7b-4f99-9023-a7b9aa5d63e2","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az amerikai elnök akár úgy is megakadályozná, hogy transz sportolók versenyezzenek a Los Angeles-i olimpián, hogy megtagadná tőlük a vízumot.","shortLead":"Az amerikai elnök akár úgy is megakadályozná, hogy transz sportolók versenyezzenek a Los Angeles-i olimpián...","id":"20250206_transznemu-nok-sportolok-sportverseny-olimpia-donald-trump-tiltas-los-angeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/162f7c44-bd7b-4f99-9023-a7b9aa5d63e2.jpg","index":0,"item":"c8d21f4d-78da-4c70-aa94-c880b26f0fcb","keywords":null,"link":"/sport/20250206_transznemu-nok-sportolok-sportverseny-olimpia-donald-trump-tiltas-los-angeles","timestamp":"2025. február. 06. 11:26","title":"Aláírta a transz nőket a nők versenyeiről kitiltó rendeletet Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 207-esből április óta 110 ezer példány készült, az autót mostantól 150 lovas turbós változatban is lehet rendelni. Itthon november közepétől lehet megvásárolni a kis izompacsirtákat.
A PSA Peugeot Citroën, illetve a BMW együttműködéséből született az új erőforrás. Az EP6DT kódnevű motor az első tagja annak a közvetlen befecskendezésű, nagynyomású turbóval ellátott benzinmotor-családnak, amely a THP (Turbo High Pressure) gyűjtő-megjelölést viseli majd. A 207-es sorozatban az 1,6 literes THP 16V motor lesz kapható, a bemutatás idején kizárólag Féline felszereltségi szinten. A motor a PSA Peugeot Citroën Douvrin-i üzemében (Franciaország) készül. Lökettérfogata 1598 köbcenti. Maximális teljesítménye 110 kW ( 150 LE) 5800/percnél.
Nagy figyelmet szenteltek a nyomatékkarakterisztikának és a turbólyuk kiküszöbölésének. E törekvés eredményeképpen már 1000 fordulat/percnél 156 Nm jelentkezik, de a 240 Nm nyomatékmaximum is mindössze 1400/percél áll rendelkezésre, hogy egészen 3500-ig változatlan maradjon. Ráadásul nagyon széles a használható fordulatszám-tartomány: még 5000/percnél is 208 newtonmétert fejt ki a motor.
Nagy teljesítmény, alacsony fogyasztás (Oldaltörés)
A szívó vezérműtengely végénél elhelyezett, közvetlen hajtású, nagynyomású benzinszivattyú rozsdamentes acél nyomócsövön keresztül táplálja a befecskendező fúvókákat. A fúvókák közvetlenül, laterálisan porlasztják a maximum 120 bar nyomású benzint az égésterekbe. Az egyenletes keverékképzés jóvoltából tökéletes az égés, és növekszik a motor teljesítőképessége. Mivel kisebb mennyiségű benzin csapódik ki a hengerfalakra, a közvetlen befecskendezés mérsékli az elégetlen szénhidrogének mennyiségét. A turbómotornak viszonylag magas, 10.5:1 a sűrítési aránya.
Ez az első eset, hogy kettős beömlésű feltöltőt alkalmaznak ilyen kis lökettérfogatú motoron. A hengerfejnél párokba rendezett kipufogó csatornák vezetik a gázt a turbinához. Az 1-4 és a 2-3 henger égésgáza jut közös vezetékbe. A két pulzáló gázoszlop a lehető legnagyobb energiával hajtja a feltöltőt, mivel a gázmennyiség kettéválasztása javítja az áramlás hatékonyságát. A feltöltés már 1000/perc fordulatszámnál beindul, aminek hatására nagyon élénken reagál a motor a gázadásra. A turbómotorok jellemző késedelme, az úgynevezett „turbólyuk” szinte észrevehetetlenné válik.
A turbina maximális fordulatszáma eléri a percenként 220 ezret. A vele közös tengelyen forgó sűrítőkerék által szállított maximális töltőnyomást 0.8 barra korlátozza a lefúvó szelep.A szelepek működtetését két felülfekvő, kompozit anyagú vezérműtengelyre bízták. Hidraulikus emelőtőkék egyenlítik ki önműködően a szelephézagot, a súrlódási veszteséget görgős himbák csökkentik. A projekt egyik fő célkitűzése volt a motor belső súrlódásának mérséklése, mert ez kedvezően hat a fogyasztásra.
A motor reakcióidejének javítása érdekében optimalizálták a vezérmű alkatrészeinek súlyát. A szelepszárak átmérője például mindössze 5 mm. A szívó vezértengely szöghelyzetének fokozatmentes állítása (VVT – Variable Valve Timing)¸ javítja a motor teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikáját, ugyanakkor csökkenti a fogyasztást és az emissziót.
A lánchajtású, szabályozott szállítású olajszivattyú éppen a motor üzemviszonyainak megfelelő mennyiségű kenőanyagot keringeti, tehát nem vesz le feleslegesen energiát a motorról. A nyereség 160 watt a hagyományos megoldáshoz képet, ami körülbelül egyszázalékos fogyasztáscsökkenésnek felel meg az európai vegyes menetciklus szerint. 6000-es fordulatszámnál már 1.25 kW az energia-megtakarítás.
Mivel a turbómotoroknak a szokásosnál nagyobb a hőterhelésük, olaj-víz hőcserélőt integráltak az olajszűrőbe. Az olaj hőmérsékletét szabályozott termosztát tartja mindig biztonságos szinten, csúcsterheléskor is. Azáltal, hogy gyorsabban engedi felmelegedni az olajat, a hőcserélő lerövidíti a hidegindítási fázist, ami szintén előnyös a fogyasztás és az emisszió szempontjából.
Az új benzinmotor ugyanolyan dinamikussá és élvezetesen vezethetővé teszi a 207-et, mintha jóval nagyobb hajtóműve lenne. Ha egyedül ül a vezető az autóban, mindössze 29,4 másodpercig tart az állórajtos 1000 méter, illetve 80-ról 120-ra ötödik fokozatban 8,2-ig. (az összehasonlítás kedvéért: a 206 S16-nak, súlyelőnye ellenére, 10.1 másodpercre van szüksége). 210 km/órás csúcssebességét az ötödik fokozatban éri el az autó. Ezekhez az eredményekhez képest különösen csekélynek számít a kombinált ciklusban mért 7 liter/100 kilométeres fogyasztás (a 206 S16-é 7,7 l/100 km).
Az első féktárcsák hűtöttek, méretük 283 x 26 mm, a tömör hátsó tárcsáké pedig 249 x 9 mm. Alapfelszerelés a legújabb Teves Mk60 elektronikus menetstabilizáló (ESP – Electronic Stability Program), amelynek része az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó (EBFD), a fékasszisztens (EBA), a kipörgésgátló (ASR) és az alul-, illetve túlkormányzottságot kiküszöbölő funkció (CDS). Az ESP funkciói közül az ASR és a CDS síkos úton elinduláshoz kikapcsolható, de 50 km/óra fölött önműködően aktiválódik. A 207 1.6 literes THP 16V változata kizárólag 17 colos könnyűfém-kerékkel készül, rajta 205/45 R17 Pirelli P Zero Nero gumival.
Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.
A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.
A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.
Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.
Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.
Csütörtökön megnyílt a 31. FeHoVa Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás a Hungexpón, ahol rendszeresen megjelenik a NER vadászó elitje is. Videóriport.