szerző:
automenedzser.hu

Franciaországban öt év alatt 35 százalékkal csökkent a halálos balesetek száma, s az EU-ban továbbra is Litvániában a legveszélyesebb közlekedni - derül ki egy európai tanulmányból.

© daimlerchrysler
A 25 tagú Európai Unióban a leglátványosabban Franciaországban, Luxemburgban és Belgiumban csökkent a halálos közúti balesetek száma 2001 és 2005 között (35, 34 és 27 százalékkal). Szakemberek szerint összefüggés lehet a jelentős eredmények és a között, hogy Franciaországban és Belgiumban több száz stabil sebességmérő kamerát helyeztek el az utak mellett.

A Hollandiában elért 25 százalékos csökkentés azért nagyon jelentős eredmény, mert ebben az országban egyébként is viszonylag kevés volt a baleset. A további radikális visszaesést többek között azzal érték el, hogy a lakott területeken a korábbi 50 helyett 30 km/h sebességkorlátozást vezettek be, kerülőútakat építettek, s némileg meglepő módon visszaszorult a mopedek használata. A holland utakon 2005-ben 750-en vesztették életüket, míg 2001-ben 993-man. (A statisztika készítői halálos közúti balesetnek tekintik azokat az eseményeket, amelyek következtében egy adott személy harminc napon belül életét vesztíti.)

Ami a lakosság számához viszonyított baleseti statisztikát illeti, ez az EU-ban Máltán a legalacsonyabb, majd Hollandia következik.

Litvánia eddig is a kontinens legveszélyesebb országának számított a közúti közlekedés szempontjából, ám az utóbbi négy évben további 8 százalékkal nőtt a halálos balesetek száma. Jellemző adat, hogy a lakosság létszámának arányában Litvániában négyszer több a haláleset, mint Hollandiában.

euractiv.hu

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Budapest közlekedési gondjainak enyhítése

A főváros közlekedése egy szóval: jó. Kicsit bővebben: egyre rosszabb. Hatékonyabb szervezéssel jelentős javulást lehetne elérni, de a működőképesség hosszabb távú fenntartásához komolyabb beruházások szükségesek.

automenedzser.hu Autó

Folyik a vér a magyar utakon

Miközben Magyarországon riasztó baleseti statisztikák látnak napvilágot, a MOL és a Suzuki tévéreklámjainak trükkfelvételein autók száguldoznak vidáman, keresztül-kasul a fővároson, fittyet hányva a legelemibb KRESZ-szabályokra is. Legalább ne hirdessük a macsó vezetést!

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

automenedzser.hu Autó

Mi a teendő közlekedési baleset esetén?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?

Négy autóval ütközött egy medve Romániában

Négy autóval ütközött egy medve Romániában

Felgyújtották Patkó Bandi 300 száz éves, legendás fáját

Felgyújtották Patkó Bandi 300 száz éves, legendás fáját

Összetűztek jobb- és baloldali tüntetők Portlandben

Összetűztek jobb- és baloldali tüntetők Portlandben

Lezárt utcákkal ünnepelték a 30 éves szabadságot Sopronban

Lezárt utcákkal ünnepelték a 30 éves szabadságot Sopronban

57 menekültet szállítottak az olasz hatóságok Lampedusára

57 menekültet szállítottak az olasz hatóságok Lampedusára

Coutinho orvosi vizsgálatra Münchenbe érkezik

Coutinho orvosi vizsgálatra Münchenbe érkezik