szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Franciaországban öt év alatt 35 százalékkal csökkent a halálos balesetek száma, s az EU-ban továbbra is Litvániában a legveszélyesebb közlekedni - derül ki egy európai tanulmányból.

© daimlerchrysler
A 25 tagú Európai Unióban a leglátványosabban Franciaországban, Luxemburgban és Belgiumban csökkent a halálos közúti balesetek száma 2001 és 2005 között (35, 34 és 27 százalékkal). Szakemberek szerint összefüggés lehet a jelentős eredmények és a között, hogy Franciaországban és Belgiumban több száz stabil sebességmérő kamerát helyeztek el az utak mellett.

A Hollandiában elért 25 százalékos csökkentés azért nagyon jelentős eredmény, mert ebben az országban egyébként is viszonylag kevés volt a baleset. A további radikális visszaesést többek között azzal érték el, hogy a lakott területeken a korábbi 50 helyett 30 km/h sebességkorlátozást vezettek be, kerülőútakat építettek, s némileg meglepő módon visszaszorult a mopedek használata. A holland utakon 2005-ben 750-en vesztették életüket, míg 2001-ben 993-man. (A statisztika készítői halálos közúti balesetnek tekintik azokat az eseményeket, amelyek következtében egy adott személy harminc napon belül életét vesztíti.)

Ami a lakosság számához viszonyított baleseti statisztikát illeti, ez az EU-ban Máltán a legalacsonyabb, majd Hollandia következik.

Litvánia eddig is a kontinens legveszélyesebb országának számított a közúti közlekedés szempontjából, ám az utóbbi négy évben további 8 százalékkal nőtt a halálos balesetek száma. Jellemző adat, hogy a lakosság létszámának arányában Litvániában négyszer több a haláleset, mint Hollandiában.

euractiv.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Budapest közlekedési gondjainak enyhítése

A főváros közlekedése egy szóval: jó. Kicsit bővebben: egyre rosszabb. Hatékonyabb szervezéssel jelentős javulást lehetne elérni, de a működőképesség hosszabb távú fenntartásához komolyabb beruházások szükségesek.

automenedzser.hu Autó

Folyik a vér a magyar utakon

Miközben Magyarországon riasztó baleseti statisztikák látnak napvilágot, a MOL és a Suzuki tévéreklámjainak trükkfelvételein autók száguldoznak vidáman, keresztül-kasul a fővároson, fittyet hányva a legelemibb KRESZ-szabályokra is. Legalább ne hirdessük a macsó vezetést!

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

automenedzser.hu Autó

Mi a teendő közlekedési baleset esetén?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?