szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Suzuki Sport versenycsapat az idén két kiemelkedően sikeres versenyzőt állít rajthoz a Junior World Rally Championship mezőnyében. Per-Gunnar Andersson és Urmo Aava neve mindenkinek ismerősen cseng, aki követi a technikai sportok világát. Mindkét versenyző a Suzuki Swift Super 1600-zal versenyez.

© Suzuki
A Suzuki Sport Europe versenycsapat által használt raliautót 2004-ben kezdték el kifejleszteni. Mivel az első tesztek várakozáson felül jól sikerültek, az autó premierjét előrehozták: Guy Wilks a 2005 augusztusi Finn Ralin mutatta be az új, 1600 köbcentis versenygépet, és rögtön bronzérmet szerzett vele. Akkor ezt sokan a vakszerencsének tudták be, de erről szó sem volt, hiszen Wilks az évet a második helyen, míg csapattársa, az időközben szintén Swiftre váltó Per-Gunnar Andersson a hatodik helyen zárta.

Az első igazi, vagyis teljes versenyév a 2006-os volt. A szezonnyitó Svéd Ralin Andersson rögtön győzelemmel indított. A bajnokság harmadik fordulójában, a Korzika Ralin az észt Urmo Aava második lett. Egy menettel később, az Argentin Ralin Wilks nyert, mégpedig nagy fölénnyel. Mindezt valamennyien egy Swift Super 1600 volánja mögött teljesítették.

A motornak számos előírásnak kell megfelelnie, így nem lehet nagyobb, mint 1600 köbcenti, a fordulatszám felső limitje pedig 9000. A sűrítési arány maximuma 13:1. A 218 lovas Swift pilótafülkéje egyáltalán nem hasonlít az utcai Swiftek belső kialakítására. Itt mindent az egyszerűség és a használhatóság elvének rendeltek alá, a dizájn másodrendű. A spártainak ható belső térben egy speciális műszer hívja fel magára a figyelmet: ez jelzi a versenyzőnek, hogy a fedélzeti számítógép szerint mikor érdemes a hat sebességes, szekvenciális váltó kapcsológombjához nyúlni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Drámai végjátékban győzött és vesztett a Suzuki

A 2006-os JWRC - Junior World Rally Championship - évad drámai módon ért véget. Az észt Jan Molder megszerezte első győzelmét a Swift Super 1600 volánja mögött, és Suzuki ért célba a pontszerző hatodik és nyolcadik helyen is. Az összesített első tíz helyből ötöt Swiftek szereztek meg. A rossz időjárás miatt a bajnokesélyes Suzukik azonban kiestek és elveszítették a világbajnokságot.

MTI Autó

Nálunk gyártják a közös Suzuki-Opel kisautót

A japán Suzuki és a német Opel - az amerikai General Motors egysége - közösen fejleszt ki kisautót az európai piacra, amelyet a Magyar Suzuki Zrt-nél fognak gyártani 2008-tól, jelentette a Nihon Keidzai üzleti lap kedden.

hvg.hu Autó

Új Suzuki: kis autó nagy térrel

A Suzuki új tanulmányt mutat be a Párizsi Autókiállításon. A kisméretű kocsit páratlan belső térrel kínálja majd a japán gyártó.