szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elég a legendagyártásból, valós, hétköznapi izomautókat akarunk. A Leon Cupra ilyen.

© hvg.hu
Mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzünk körül, mi is különbözteti meg ezt a vasat a mezei Leontól. A mesésen szép alufelnik és a végletekig peresített 18 hüvelykes gumik, a hátsó ablakra ragasztott inferno-fólia és a picit sem tolakodó optikai kiegészítők mellett hangsúlyosan dicsérendő az öblös hangú, elnyújtott ellipszis alapú sportkipufogó, illetve az autó beltere. Sportos üléseibe kín beszállni, de ha már bent ülünk, leköt a sportos hangulat. A furcsa, de a Seattól megszokott fejű váltókart a versenysport múzsáját jelképező kockás zászló tarkítja, a kilométerórában a 280-ig tartó skálázás és a Cupra felirat hangsúlyos, az ülésekben és a kimondottan tetszetős kormányon is ott a Cupra felirat, akárcsak az autó farán, ahol a Leon betűit is ez a név váltotta le. A pedálok alumíniumból vannak, akárcsak az idegeink, a motor bepöccintésével az önkontroll tűrésszintje kitágul. Gyorsításkor megáll a levegő.

Azok a szlogenek, amiket a Seatnál az utóbbi időben elpuffogtattak, az auto emoción, a sportos életérzés, erre az autóra valóban igazak. Élményautó a javából a Cupra, még ha nem is sziszeg és hörög úgy, mint a magyar fejlesztésű Leon FRX.

© hvg.hu
A 240 lóerőre felhúzott négyhengeres kétliteres TFSI turbómotor 247 kilométer/órás végsebességet tesz lehetővé. Ez gyári adat, én nem próbáltam ki, annál is inkább, mert a futóműből kihallatszó furcsa zaj elvette a kedvemet. A probléma valószínűleg a kemény próbáknak kitett féltengely-gumiharang elhasználódására vezethető vissza, a Seat-nál megnyugtattak, a hiba nem általános, csak egyedi jelenségről volt szó. A féltengelyek morgása azonban nem tántorított el a száguldozástól, az autóval városban és autópályán egyaránt nehezen találunk méltó ellenfelet. Félelmetesen húz az autó, szinte röpül, csak tolni kell neki bátran. A 170-180-nál is stabil, ennél gyorsabban egyébként is csak versenypályán ajánlatos kipróbálni, ezzel a felépítéssel, ezzel az ambícióval ide is való ez a gép. Nem hiába készült el a 300 lovas változat, a Seat Leon Szuperkupa nálunk is jól fut, itt szerepelnek a legizmosabb spéci változatai a Cuprának. Futóműve nagyon kemény, a 18 hüvelykes kereken nagyon ráz az autó, a vezető ülésben ez jól is esik, ám az utastársak szenvednek tőle. Másnaposan senkinek nem ajánlott, az enyhe rosszullét garantált.

A cikk folytatása itt olvasható:
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Seat-teszt: az aszfalt ördöge

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.