szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.

© hvg.hu
Már a wolfsburgi menetpróbán is kiderült számomra, hogy túl lehet lenni azon a sokkon, amit az autó érdekes fara okozott a Golf-rajongóknak. A VW Golf Variant hátsóját azóta egyenesen szépnek tartom, főleg, ha szürkületben felkapcsoljuk a világítást.

Futóműve finoman kemény, enyhén sportos, úttartása kiváló, motorja alapjáraton halk. Kezdetben erőtlennek éreztem az egykilences turbódízelt, igaz, korábban egy 3,6 literes benzines V6-os dübörgött alattam. Ahogy teltek a tesztórák, úgy kezdtem benne egyre jobban érezni az erőt, a hatsebességes váltó kifejezetten sportosnak tűnt, igaz a motor csak 105 lovas. Ezt a visszafogott sportosságot közvetíti az autó arculata is.

© Autómenedzser
Ha kicsit gyorsabban megyünk, megjön az autó hangja, kifejezetten élvezetes ez a morgó dízelzaj. Gyorsulása elfogadható, a fékek erősek. A Golf GTI-re és a Jetta orrára hasonlító hűtőmaszk élesen megkülönbözteti a normál Golftól. Nem túl feltűnő az autó, csak a VW- és Golf-fanok bámulták meg. Igaz, ők nagyon.

Belső tere ízléses és egyszerű. A könyöktámasz multifunkciós, de gyenge anyagból készült, ha komolyan rátehénkedünk félő, hogy letörik. Hiányoltam az autóból a sörnyitót, a helye megvan a váltó mögötti pohártartóban, vagy kivette valaki korábban, vagy kifejezetten kérni kell a szalonban. Érdekesnek találtam, hogy a német ipar eme új remekművén Hankook gumik feszültek. Új idők jönnek? Vagy beindult a dunaújvárosi gyár érdekérvényesítő gépezete? Minden esetre nem volt panasz a gumikra sem.

Cikkünk folytatásában megtudhatják mennyit bír el az autó és miért lett egy kissé magas a fogyasztása. Kattintson!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!