szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes-Benz régi álma vált valóra, igazi prémiumautót dobott piacra az...

am

A Mercedes-Benz régi álma vált valóra, igazi prémiumautót dobott piacra az alsóbb osztályban, ráadásul ott, ahol a legtöbb vevő választotta termékét. Egy C-rajongónak igazi ajándék az új autó, igaz, jócskán megkérik az árát. A német átlagautó nálunk csak a gazdagok játékszere lehet. De ez már demagógia. Az is igaz, hogy pár tízezer forinttal az új, 20 lóerővel izmosabb modell olcsóbb, mint az elődje. 

Hogy mitől lett a prémiumautók krémje az új C-osztály? Nem attól, hogy a reklámban Alonso száguldozik vele, nem attól, hogy új, fiatal célcsoportot hivatott megszólítani. Hanem a beépített intelligenciától: bi-xenon fényszórók, beforduló világítással, kanyarfénnyel, autópályavilágítással és intelligens világítási rendszerrel (324 ezer forint), adaptív fékek, adaptív féklámpa, adaptív első légzsákok, intelligens futómű, dízel részecskeszűrő (137 ezer forint), Bluetooth-os DVD-s, hangvezérléses, madártávlattal is rendelkező navigációs rendszer, fényes monitorral, merevlemezes és kártyaolvasós zeneszerverrel (836 ezer forint), intelligens menetstabilizáló, ötfokozatú automata nyomatékváltó tempomattal (500 ezer), fény- és esőszenzor, gyerekülés-felismerő utasoldali légzsák, térdlégzsák, háromzónás klíma, multifunkciós kormánykerék, Neck-Pro fejtámlák, panoráma-tolótető (270 ezer forint), elöl-hátul parkolássegítő (181 ezer forint), ülésfűtés, elektromos bőrülések, ablaklégzsákok. 

A 2,2-es dízelmotorral szerelt C-Merci alapára 9,15 millió forint, így nem kell csodálkozni, ha a fent említett extrákkal együtt akár 12-13 millióig is felmehet a vételár. Ezért a pénzért már eggyel nagyobb Mercedest is vehetünk összkerék-hajtással, igen ám, de az új C-osztály a belepakolt extrákon túl is jó autó. Nem biztos, hogy mindenki elcserélné egy E-sorozatra. 

am

Kifejezetten jót tett a nagypapás arculat sutba dobása a márkának, az új formák izgalmasak, érzékiek, ugyanakkor nem találunk az autón eltúlzott dizájnelemeket. LED-technológa is bekerült a tarsolyba, a hátsó lámpákon és az oldalsó visszapillantóba integrált irányjelzőben találkozunk vele. 

A kis szedánt vezetni élmény, a futómű parádés, a kormány pontos, a váltó sportos üzemmódban az igazi és a 170 lovas motor városi vagánnyá varázsolja. A komfort minden igényt kielégít, és nem csupán a kivételezett első sorban (bár jóval szűkebben, mint a nagyobb testvérben), hanem hátul is. Kipróbáltam három gyereküléssel és három gyerekkel. Hosszú távon is kibírható az utazás. A pakolással már nem lehetünk ennyire elégedettek, mert rossz Mercedes szokásként nem dönthető a hátsó ülés. 

Furán hangzik, de a futóműve teljesen szkizofrén: sima úton sportos, hepehupás, gödrös úton pedig komfortos. Nem dobál, nem üt fel, de nem is hullámzik. A hátsókerék-hajtásból adódóan gyakran kap feladatot az ESP, bár az autó elektronikája nem engedi meg a veszélyes driftelést. 

 

am

Bárhogyan is kendőzném, ki kell mondanom, hogy szépsége ellenére van egy kis bibije a C-nek. Bizonyos szögekből, főként a nagy csillagos hűtőmaszkos Avantgarde változat, nagyon BMW-snek látszik, a lámpák egyértelműen az ötösre emlékeztetnek, oldalról az autó eleje pedig a hármas klónjának tűnik. Lehet, hogy a tökéletesség hajszolásában a két német márka nagyon megközelítette a csúcsot, mégis érdekes a feltűnő hasonlóság, a fedélzeti számítógép görgető egeréről és a klasszikus rádiókat idéző rádiókijelzőről nem is beszélve. 

Az új multifunkciós kormányról könnyebb lekérdezni a computer adatait, a műszerfal, a középkonzol és az E-osztályból kölcsönvett órák kifejezetten szépek, klasszikusak és elegánsak – este is pihentetőek. Az egész autóra e három jelző a legmegfelelőbb. A navigáció természetesen Pest megyén kívül elsötétül, Dunaújvárost nem ismeri, Dunaharasztit annál inkább.

am

Annak ideális, aki szereti a fényűző luxust, de utálja a nagy autót és nem is akar túlzottan feltűnni, de finoman jelezni kívánja, hogy van mit a tejbe aprítania. 

Éjszaka is kellemes vezetni, olyannyira, hogy az egyhetes tesztelés során többször kedvet kaptam céltalan éjszakai kocsikázáshoz. Ennek ellenére a hatszáz kilométeres próba során 8,3 liter gázolajat fogyasztott vegyes üzemben száz kilométerenként. 

B. Cs.




Mercedes-Benz C220 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2148
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő170 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 400 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2760
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4581/1770/1444
Csomagtér475 liter
Saját tömeg (kg) 1585
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 229
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,2
Országúti 4,9
Vegyes6,1
Tesztfogyasztás8,3
CO2 kibocsátás (g/Km) 166
ÁRA Az autó alapára 9,15 millió forint
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!