 © Autómenedzser |
Egy hónapon keresztül WOB-kezdetű, azaz wolfsburgi rendszámú színes Tiguanok lepik el a Citadellát, az M0-ás "körgyűrűt", Visegrádot és a Dunakanyart. Nem kell megijedni, újságírók tesztelik ezeket az autókat. Nekünk is módunkban állt megtenni ezt, ráadásul az elsők között.
A Tiguan első ránézésre egy városi terepjáró, amelyben a hangsúly az előbbi, azaz a városi szón van. Képzeljünk el egy Golf Plust, tegyünk alá egy Haldex-kuplungos összkerékhajtást, egy csőrösen vidám orrot és máris kész a Tiguan. A Haldex normál üzemben a nyomaték 90 százalékát az első tengelyre küldi, de ha szükséges, akár 100 százalékban is képes a hátsó tengelyt hajtani.
 © Autómenedzser |
Kellemes, kényeztető belső fogad, az 1,4-es TSI-motorral bézs bőr járt, a kétliteres dízelt visszafogottabb belsővel adták. Ami közös minden tesztre kiállított Tiguanban az a magas üléspozíció, a kényelmes ülések, az érzelemmentes, pontos kormányzás és váltás, az automatikus rögzítőfék, az elindulás-asszisztens, a madártávlatú navigáció. Ez mind jól hangzik, ám rendesen megdobja a költségvetést. Magyar árról még nem tudunk, Németországban 26-27 ezer eurótól indul a kis terepes ára.
Motorokról, csomagtartóról és terepjáró képességekről a cikk folytatásában olvashat. Kattintson ide.