szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai VW forgalmazó Porsche Hungariát és Budapestet az a megtiszteltetés érte, hogy itt tartják a Volkswagen Tiguan nemzetközi sajtóbemutatóját. 49 ország közel 1200 újságíróját várják egy hónapon keresztül.

© Autómenedzser
Egy hónapon keresztül WOB-kezdetű, azaz wolfsburgi rendszámú színes Tiguanok lepik el a Citadellát, az M0-ás "körgyűrűt", Visegrádot és a Dunakanyart. Nem kell megijedni, újságírók tesztelik ezeket az autókat. Nekünk is módunkban állt megtenni ezt, ráadásul az elsők között.

A Tiguan első ránézésre egy városi terepjáró, amelyben a hangsúly az előbbi, azaz a városi szón van. Képzeljünk el egy Golf Plust, tegyünk alá egy Haldex-kuplungos összkerékhajtást, egy csőrösen vidám orrot és máris kész a Tiguan. A Haldex normál üzemben a nyomaték 90 százalékát az első tengelyre küldi, de ha szükséges, akár 100 százalékban is képes a hátsó tengelyt hajtani.

© Autómenedzser
Kellemes, kényeztető belső fogad, az 1,4-es TSI-motorral bézs bőr járt, a kétliteres dízelt visszafogottabb belsővel adták. Ami közös minden tesztre kiállított Tiguanban az a magas üléspozíció, a kényelmes ülések, az érzelemmentes, pontos kormányzás és váltás, az automatikus rögzítőfék, az elindulás-asszisztens, a madártávlatú navigáció. Ez mind jól hangzik, ám rendesen megdobja a költségvetést. Magyar árról még nem tudunk, Németországban 26-27 ezer eurótól indul a kis terepes ára.

Motorokról, csomagtartóról és terepjáró képességekről a cikk folytatásában olvashat. Kattintson ide.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Golf-teszt: Kecses puttonyos

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.