szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A C-Crosser, a Citroën új szabadidő terepjárója, amelyet először a 2007-es Genfi Autószalonon mutatott be, Magyarországon októbertől kerül forgalomba.

© Autómenedzser
A Citroën új, felsőkategóriás összkerék-meghajtású szabadidő-autója, a C-Crosser olyan szegmensbe érkezik Magyarországra, amely a szűkülő hazai piacon 37,1 százalékkal tudott nőni 2007 első nyolc hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest. Idén 4559 összkerék-hajtású személyautó kelt el, ami a személygépkocsi eladások 4 százalékát teszi ki. A nehéz terepviszonyoknak is megfelelő összkerék-hajtásúak a szegmensnek csak 8,64 százalékát alkotják, a fennmaradó több mint 91 százalék a szabadidő-autó kategóriába tartozik (SUV) akárcsak az újonnan bemutatkozó Citroën C-Crosser.

Az autó gyönyörű, teljes egészében illeszkedik a márka arculatába, megmaradtak a bumerángszerű hatalmas első fényszórók, LED-es izzókat kaptak a mutatós hátsók. Az autót körbepakolták csillogó krómdíszítésekkel, az oldalküszöbre szerencsére nem került ebből. Masszív és robosztus kinézete van a C-Crossernek, nem kell szégyenkeznie a piacon, szépségével kevesen vetekszenek.

© Autómenedzser
A belső azonban egyáltalán nem citroenes, nem puha, nem bársonyos, még csak nem is elegáns, hanem egyszerűen japán. Kopogós műanyagok, fantáziátlan idomok, rosszul leolvasható navigáció, más típusokból ismerős kapcsolók, bütykök és gombok. Már a kormány fogása sem francia. Az autót kezdetben csak dízelmotorral forgalmazzák két felszereltségi szintben, az olcsóbbik 8,89 millió forint, a drágábbik 900 ezerrel több. Később egy 2,4 literes 170 lovas benzines is érkezik a kínálatba.

Az összkerék-hajtásról és a dízelmotorról, a felszereltségről és a biztonságról cikkünk folytatásában olvashat. Kattintson ide.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Genfben láthatjuk először a Citroen terepjáróját

A Citroën új felsőkategóriás szabadidő terepjárója, a C-Crosser számos ütőkártyával bír: dekoratív és tekintélyparancsoló stílus, könnyen variálható 5+2-es üléskombináció, összkerékhajtás, valamint részecskeszűrővel szerelt HDi dízelmotor.

hvg.hu Autó

Újabb fényterűt kínál a Citroen

A Citroën a hétüléses Grand C4 Picasso, a fényterű sikeres bevezetését követően tovább bővíti kompakt egyterű kínálatát, és az év első negyedében forgalomba hozza a második fényterűt, a különleges karosszériával rendelkező, ötüléses C4 Picassót.

hvg.hu Autó

Hatkerekű sivatagjárót tervez a Citroen

A Cruise Crosser olyan terepjáró tanulmány, melynek feladata a Föld legeldugottabb zugainak felfedezése. A C‑Crosser – a Citroën első felsőkategóriás szabadidőautója – koncepciójára épülő tanulmányautó három tengellyel és hat kerékkel rendelkezik, melyek az első lánctalpas autók mintájára lehetővé teszik számára, hogy a legnehezebb körülmények között is közlekedhessen.

hvg.hu Autó

Limitált Loeb-széria a Citroennél

Februárban itthon is kapható lesz a Citroën C2 by Loeb, illetve a C4 by Loeb speciális kiadás, amely Sébastien Loeb háromszoros ralivilágbajnok előtt tiszteleg és jelzi a márka sport iránti elhivatottságát.

hvg.hu Autó

Brit elismerés a Citroen fényterűjének

A Citroën új, hétüléses Grand C4 Picassóját választották a legjobb egyterűnek a What Car? Awards versenyében 2007-ben, épp azon a héten, amikor megkezdődött az innovatív kompakt egyterű forgalmazása az Egyesült Királyságban.