szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyszerre tisztelik és fikázzák a kívülállók a kis vadmalacot, de aki egyszer beül és tol neki pár izmos kilométert, soha nem felejti el az élményt.

© hvg.hu
Először versenykörülmények között próbáltam ki a Corsa legerősebb változatát, akkor még német rendszámot viselt a zsebrakéta. Akkor úgy éreztem benne magam, mint egy igazi profi, az autó vad volt, de kezelhető, én vad voltam és kezelhetetlen. Remegő inakkal és remegő gyomorral másztam ki a vörös kisördögből, tudtam, hogy még egyszer találkoznunk kell.

Pont az Opel GT után volt szerencsém az OPC-család legifjabb tagjához. Mindkettő élményautó, de ég és föld köztük a különbség. Az Corsa OPC igazi méregzsák, hangos, ficánkoló, magamutogató és nyughatatlan. Kicsi, de borsot tör mindenki orra alá. A GT után el kellett telnie néhány órának, hogy ráérezzek a Corsára, a kormány túl lazának, a futómű túl rakoncátlannak tűnt és a városi dugóban a motor kirobbanó erejét sem éreztem. A városból kiszabadulva aztán percről-percre egyre jobban belehabarodtam, tetszett az úttartása, a bődületes ereje, a pontos váltója és a kellemesen rázó sportos futóműve.

© Autómenedzser
Futóműve kemény, sportos, de nem büntet. A kisautó ára 5,5 millió forint. Ez első hallásra nagyon mellbevágó, ám a sportkocsi mellett egy jól kihasználható többfunkciós autót is kapunk. Még hátul is kényelmesen elfér két gyerek, van teljes értékű csomagtartónk, egy hokistáska épp befér. Barátaim szerint ez is csak egy Opel. Hiába mutogattam izmos motorját, az Ulli Hochmut által tervezett kötényeket és hátsó spoilert, hiába túráztattam a diffúzor közepéből előtörő háromszög alakú kipufogót (kár, hogy nagy külső csővégben van az igazi sportkipufogó). Az egyik srác már majdnem kimondta, hogy na jó, veszek egyet az asszonynak, amikor megtudta a vételárát. Onnantól kezdve nem volt hajlandó velem szóba állni. Pedig ez nem csak egy közönséges Opel. A merőben csinos és harmonikus dizájncsicsa alatt komoly műszaki tartalom rejtőzik. A 17-es alukererek különösen szépek.

Jó fogású az alján egyenesre vágott opc-feliratú sportkormány, ám csúszós műanyagbetéteit a fenébe kívántam róla. Zavart és irritált vezetést közben. Nem lehette férfiasan megmarkolni. A navigáció nem naprakész, ha ráhallgatunk elveszünk Budapesten, az ablaktörlő kezelését is szokni kell.

Cikkünk folytatásában technikai részletek, adatok és izgalmak. Kattintson.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Opel Corsa teszt: a lányok kedvence

Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.

hvg.hu Autó

Opel GT: szupersportkocsi melósoknak

Lehet, hogy van erősebb, gyorsabb és drágább autó, de ennél feltűnőbb kevés fut a magyar utakon. Teszteltük a feltámasztott legendát.

hvg.hu Autó

Szépek, vadak, nyitottak: Best of Opel

Az Opel az örkényi Euroringen nemzetközi sajtónapon mutatta be mire a legbüszkébb ma. Lehetett vadulni az OPC-családdal, hegyet mászni az Antarával és országot járni az új GT-vel.

automenedzser.hu Autó

Lehet izgalmas egy Opel?

Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.