szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Először versenykörülmények között próbáltam ki a Corsa legerősebb változatát, akkor még német rendszámot viselt a...

am

Először versenykörülmények között próbáltam ki a Corsa legerősebb változatát, akkor még német rendszámot viselt a zsebrakéta. Akkor úgy éreztem benne magam, mint egy igazi profi, az autó vad volt, de kezelhető, én vad voltam és kezelhetetlen. Remegő inakkal és remegő gyomorral másztam ki a vörös kisördögből, tudtam, hogy még egyszer találkoznunk kell.

Pont az Opel GT után volt szerencsém az OPC-család legifjabb tagjához. Mindkettő élményautó, de ég és föld köztük a különbség. Az Corsa OPC igazi méregzsák, hangos, ficánkoló, magamutogató és nyughatatlan. Kicsi, de borsot tör mindenki orra alá. A GT után el kellett telnie néhány órának, hogy ráérezzek a Corsára, a kormány túl lazának, a futómű túl rakoncátlannak tűnt és a városi dugóban a motor kirobbanó erejét sem éreztem. A városból kiszabadulva aztán percről-percre egyre jobban belehabarodtam, tetszett az úttartása, a bődületes ereje, a pontos váltója és a kellemesen rázó sportos futóműve.

am

Futóműve kemény, sportos, de nem büntet. A kisautó ára 5,5 millió forint. Ez első hallásra nagyon mellbevágó, ám a sportkocsi mellett egy jól kihasználható többfunkciós autót is kapunk. Még hátul is kényelmesen elfér két gyerek, van teljes értékű csomagtartónk, egy hokistáska épp befér. Barátaim szerint ez is csak egy Opel. Hiába mutogattam izmos motorját, az Ulli Hochmut által tervezett kötényeket és hátsó spoilert, hiába túráztattam a diffúzor közepéből előtörő háromszög alakú kipufogót (kár, hogy nagy külső csővégben van az igazi sportkipufogó). Az egyik srác már majdnem kimondta, hogy na jó, veszek egyet az asszonynak, amikor megtudta a vételárát. Onnantól kezdve nem volt hajlandó velem szóba állni. Pedig ez nem csak egy közönséges Opel. A merőben csinos és harmonikus dizájncsicsa alatt komoly műszaki tartalom rejtőzik. A 17-es alukererek különösen szépek. A kanyarkövető fényszórók kanyarba bevilágító ködlámpákkal, a bőr belső és a navigáció felárasak.

Jó fogású az alján egyenesre vágott opc-feliratú sportkormány, ám csúszós műanyagbetéteit a fenébe kívántam róla. Zavart és irritált vezetést közben. Nem lehette férfiasan megmarkolni. A navigáció nem naprakész, ha ráhallgatunk elveszünk Budapesten, az ablaktörlő kezelését is szokni kell.

[[ Oldaltörés: Technikai csemegék ]]

 

am

A csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés 25 százalékkal merevebb lett, mint a mezei Corsákban, a rugózást és a csillapítást feszesebbre hangolták, a karosszériát pedig 15 milliméterrel leültették. A rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikája ehhez illeszkedik, akárcsak az alapfelszereléshez tartozó, de a Corsa OPC-n kikapcsolható ESP beállítása. A 7 J x 17 méretű alufelnikre 215/45 R17-es gumit szerelnek, de kapható 7,5 J x 18-as kerék is, 225-ös abronccsal. Kellő lassulásról a 16 hüvelykes fékrendszer kékre festett féknyergei gondoskodnak, amelyek elöl 308 milliméteres hűtött-, hátul 264 milliméteres tárcsákat fognak satuba. Egy kutya próbára is tette a fékeket, a zebrán ment át az ebadta. Hatalmasat rúgtam a pedálba és gond nélkül megállt a kocsi. A kutya észre sem vette, hogy veszélyben volt az élete. 

Különlegességnek számít a kategóriában a Corsa OPC progresszíven változó kormányzása. Középállás körül is direkt, 13,0:1 az áttétele, de elkormányzáskor még inkább azzá válik: 90 foknál már 11,8:1, majd ismét megnő 13,3:1 mértékűre, hogy megkönnyítse a parkolási manőverezést.

Teljesítménye 192 lóerő, a hatfokozatú sebességváltóra továbbított maximális nyomatéka pedig 230 Nm. Az alapfelszereléshez tartozó túltöltési rendszerrel ez átmenetileg 15 százalékkal növelhető. Ennek köszönhetően sportkocsihoz illő menetteljesítményeket ér el a kompakt kocsi: 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, és 225 kilométer/órás csúcssebességet ér el. Gyorsulási rugalmassága húzós nyomatékról tanúskodik: 80-tól 120-ig, ötödik fokozatban, mindössze 6,7 másodperc telik el a gyári adatok szerint. 

am

A hengerfej, az olajteknő és a turbómotor szívócsöve alumíniumból készül. A turbófeltöltő házát, a gyors reakciók érdekében, egy darabból öntik a kipufogó-csonkkal. Maga a vízhűtéses turbó az Opel és a BorgWarner Turbo Systems (korábban KKK) közös fejlesztése, finomított áramlási geometriával, jobb szerkezeti anyagokkal és fokozott élettartammal. Ez a nagyteljesítményű motor alig 15 kilóval nehezebb a szívó-kivitelnél, súlya 131 kilogramm. Tökéletesítették a négyszelepes motor vezérművét is. Mivel az 1,3 bar maximális túlnyomású turbó eleve jó hengertöltésről gondoskodik, 232-ről 223 fokra vették vissza a vezértengelyek szögátfogását, a szelepemelést pedig 8,5 illetve 9,5 milliméterről 7,0-ra csökkentették. A közvetlen emelőtőkés szelepműködtetés súlyát és súrlódását optimalizálták, a lehatárolási fordulatszám 6500/perc. A Corsa OPC motorja Szentgotthárdon készül.

Hörög és riszálja magát a kis Corsa, kettes-hármas környékén úgy vág hátba, hogy azt nagyobb versenytársai is megirgyelhetnék. Egyszer nagy gázzal túlmentem egy helyszínen, ahol már vártak rám. Fék, majd visszafordulás következett. A társaim nem látták mivel jöttem, csak hallották: mi van, motorrol jöttél – kérdezték. Nem, egy Opellel –mondtam. 

A száz kilométerenként 10,3 literes fogyasztás nem kevés, de ennyit elnézhetünk neki. Az az igazság, beleszerettem. Öröm volt az együtt eltöltött 700 kilométer. 

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Opel Corsa OPC
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1598
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő192 lóerő 5850-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm230 Nm 1980-5800-as fordulaton  (túltöltéssel 266 Nm)
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2511
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4040/1713/1488
Csomagtér285-1050 liter
Saját tömeg (kg)1203
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h7,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Országút6,4
Város10,5
Vegyes7,9
Tesztfogyasztás10,3
CO2 kibocsátás (g/Km)190
ÁRA 5,599 millió forin




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!